Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 310x
- Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K množstevním slevám a jejich pojetí
Obecné pojetí zpětně účtovaných množstevních slevUstanovení § 4 odst. 2 písm. d) zákona neuvádí konkrétní výčet různých slev, o množstevní slevě (předem sjednané) hovoří pouze v tom smyslu, že u této jediné slevy je možné, aby byla vyúčtována zpětně. Za množstevní slevu lze přitom považovat slevu vzniklou v důsledku většího odebraného zboží, jako úsporu z rozsahu, na které se podílel odběratel tím, že od dodavatele odebral větší množství... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > 25 let soutěžního práva v České republice
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže si slavnostní konferencí pořádanou 26. 5. 2016 připomněl čtvrtstoleté výročí zavedení soutěžního práva v České republice a současně i založení soutěžního úřadu, který začal svou činnost k 1.6.1991.
Konference se zúčastnila řada významných hostů, mezi jinými předseda Ústavního soudu Pavel Rychetský, ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová, rektor Univerzity Karlovy Tomáš Zima, nejvyšší státní... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce
Efektivní prosazování soutěžního práva je v současné době komplexním problémem, jehož nedílnou součástí je i mezinárodní spolupráce v oblasti prosazování a harmonizace soutěžního práva a politiky na mezinárodní úrovni. Pro účinné prosazování soutěžních pravidel je proto nutné, aby se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže aktivně zapojoval do spolupráce zahrnující aktivity národních soutěžních úřadů, orgánů mezinárodních organizací a... - O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Leniency program
PROGRAM LENIENCY (SHOVÍVAVOST)
Utajované dohody mezi soutěžiteli o přímém či nepřímém určení ceny, rozdělení trhu, nákupních zdrojů nebo zákazníků, omezení či kontrole výroby nebo odbytu zboží, včetně jeho dovozu či vývozu, patří mezi nejzávažnější způsoby narušení hospodářské soutěže. Za taková jednání hrozí účastníkům utajovaných dohod velmi vysoké pokuty, které mohou být uloženy až do 10 % z čistého obratu dosaženého soutěžitelem... - Významná tržní síla > Mezinárodní spolupráce
Efektivní ochrana před nekalými obchodními praktikami v potravinovém řetězci je v současné době komplexním problémem, jehož nedílnou součástí je i mezinárodní spolupráce v oblasti prosazování a harmonizace pravidel na ochranu slabší smluvní strany v potravinovém řetězci. Pro účinné prosazování těchto pravidel je proto nutné, aby se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže aktivně zapojoval do spolupráce zahrnující aktivity národních dozorových orgánů... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce > Evropská soutěžní síť (European Competition Network - ECN)
Evropská soutěžní síť byla založena jako fórum pro diskuzi a spolupráci evropských soutěžních úřadů v případech, kdy jsou aplikovány články 101 (dříve čl. 81 SES) a 102 (dříve čl. 82 SES) Smlouvy o fungování Evropské unie. Zajišťuje efektivní rozdělení práce a účinnou a jednotnou aplikaci soutěžních pravidel Evropské unie. Evropská komise a soutěžní úřady členských států spolupracují v rámci ECN
při vzájemném informování se o nových... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Soukromoprávní prosazování kartelového práva (26. a 27. 6. 2009)
O výraznějším prosazování soukromoprávního vymáhání soutěžního práva (tzv. private enforcement) v Evropě budou ve dnech 26. a 27. června hovořit v Praze na konferenci s názvem Soukromoprávní vymáhání kartelového práva přední odborníci na hospodářskou soutěž. Akci pořádá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže společně s Právnickou fakultou Univerzity Karlovy.
„Efektivní vymáhání soutěžního práva sestává nejen z veřejného vymáhání prováděného... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Definice veřejné zakázky
„Zastřená“ veřejná zakázka
Rozhodnutí Úřadu ze dne 5. 11. 2007, č. j. ÚOHS-S199/2007-18164/2007/540-AS, potvrzené rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 4. března 2008, č. j. ÚOHS-R213/2007/02-05035/2008/310-KK
Z předložené dokumentace vyplynulo, že dne 22. 3. 2006 byla uzavřena kupní smlouva mezi zadavatelem a vybraným uchazečem, jejímž předmětem byl prodej budovy mateřské školy a dvou přilehlých pozemků s tím, že kupní cena ve výši 16 065 000... - Informační centrum > Informační listy > 2018
ÚOHS - efektivní dozor nad veřejným zadáváním a soutěžní regulací
Veřejná podpora
V aktualitách a tiskových zprávách 2330x
- ÚOHS v rámci českého předsednictví – schválená legislativa i úspěšné mezinárodní akce (3. 1. 2023)
Na právě skončeném předsednictví České republiky v Radě Evropské unie (dále také „CZ PRES“) se v rámci svých oblastí působnosti podílel také Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“ nebo „ÚOHS“), a to zejména ve dvou rovinách - Evropská komise schválila mapu regionální podpory na léta 2007-2013 pro Českou republiku (3. 11. 2006)
Od 1. 1. 2007 bude v České republice poskytována regionální podpora podle nové mapy regionální podpory, schválené Evropskou komisí. - Pokuty za historickou sankci byly zaplaceny (14. 8. 2007)
Všechny pokutované společnosti již zaplatily historicky nejvyšší sankci 941.881.000,- Kč uloženou antimonopolním úřadem za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže. Sankce vybrané Úřadem se stávají příjmem státního rozpočtu - Ministerstvo obrany dostalo několik pokut, v součtu převyšujících půl milionu korun (31. 8. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil v minulých dnech za chyby v celkem sedmnácti veřejných zakázkách zadavateli Ministerstvu obrany ČR sankce v úhrnné výši převyšující půl milionu korun. - Předseda Pecina potvrdil třímilionovou pokutu pro Zlín (12. 9. 2007)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina potvrdil uložení třímilionové pokuty pro město Zlín. Tato sankce byla uložena ve správním řízení, které se týká celkem třinácti zakázek v celkové hodnotě převyšujících částku 420 milionů korun. - Zakázka za více než 4 miliardy byla zadána netransparentně (12. 9. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil dosud nejvyšší pokutu v oblasti veřejných zakázek. Pětimilionová sankce byla dosud nepravomocně uložena státnímu podniku v likvidaci Moravské naftové doly. - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Gebr. Heinemann SE & Co. KG, SRN a casualfood GmbH, SRN/smartseller GmbH & Co. KG a smartseller Verwaltungs GmbH, SRN (28. 2. 2020)
ÚOHS-S0107/2020/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 28. 2. 2020 - Tenebro může převzít STOCK Plzeň (27. 6. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil spojení soutěžitelů Tenebro s.r.o. a STOCK Plzeň a.s. Rozhodnutí není doposud pravomocné - Analýza činnosti Úřadu v oblasti veřejných zakázek vychází ze starých dat (26. 1. 2017)
Dnes zveřejněná analýza spolku EconLab s názvem „Rozhodovací praxe ÚOHS – mýty a fakta“ pracuje se souborem starých dat a ve svém důsledku tedy již neodpovídá skutečnosti. Uvedená studie zpracovává data z let 2012 – 2015, přichází tedy se zpožděním a nezachycuje současný stav rozhodování Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže v oblasti veřejných zakázek - Reakce ÚOHS na kampaň NFPK proti rozhodování o bezpředmětnosti. Jaký je skutečný záměr kampaně? Efektivita nebo zdržování? (5. 5. 2017)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zpracoval podrobnější analýzu, která vyvrací ničím nepodložené účelové dezinterpretace starého i nového zákona o zadávání veřejných zakázek a doporučení Nadačního fondu proti korupci (NFPK) k jeho změně. V prvé řadě je třeba podotknout, že s konstruktivní diskuzí o znění zákona mohl NFPK přijít dříve, a to v době, kdy byl připravovaný zákon veřejně diskutován. Námitky mohl NFPK vznést i prostřednictvím...
cs | en