Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis

Na stránkách 209x

  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Lhůty v zadávacím řízení
      Rozhodnutí Úřadu ze dne 29. 6. 2010, č. j. ÚOHS-S430,446/2010/VZ-7942/2010/520/EMa, potvrzené rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 25. 5. 2011, č. j. ÚOHS-R29/2011/VZ-8303/2011/310/JSl   V uvedeném rozhodnutí Úřad konstatoval, že zadavatel nedodržel postup stanovený v § 39 odst. 1 ZVZ, když nestanovil lhůtu pro podání nabídek s ohledem na předmět veřejné zakázky. V šetřeném případě zadavatel stanovil lhůtu pro podání nabídek v délce 30 dnů. Následně...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Kvalifikace
      Nepřiměřené požadavky na kvalifikaci: Autorizace dodavatele     Rozhodnutí Úřadu ze dne 7. 7. 2008, č. j. ÚOHS-S115/2008/VZ-13469/2008/530/Kr, potvrzeno rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 26. 1. 2008, č. j. UOHS-R135,151/2008/02-1007/2009/310/JHa   Předmětem plnění šetřené veřejné zakázky byl pronájem zařízení pro měření rychlosti a monitorování jízdy na červenou. Zadavatel v rámci profesních kvalifikačních předpokladů požadoval předložení...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Prevence
      Existuje mnoho kroků, které mohou zadavatelé podniknout, aby zvýšili naději na efektivnější soutěž ve veřejných zakázkách a redukovali riziko uzavírání tajných dohod. Zadavatelé by měli zvážit přijetí následujících opatření:   Být maximálně informován před vyhlášením zadávacího řízení   Velmi prospěšný je pečlivý průzkum trhu, tj. sběr informací o škále produktů a/nebo služeb dostupných na trhu, které by uspokojily požadavky zadavatele...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Hospodářská soutěž v zemědělství
    Pravidla hospodářské soutěže obsažená jak v zákoně o ochraně hospodářské soutěže, tak v právních předpisech EU se vztahují na všechny potravinářské produkty na všech úrovních potravinového dodavatelského řetězce, od výroby zemědělských produktů až po maloobchod s potravinami. Pro zemědělské produkty však platí odlišná pravidla než pro ostatní potravinová odvětví, jelikož jim Smlouva o fungování Evropské unie (SFEU) zaručuje zvláštní zacházení. Zemědělské...
  • Přístup k dopravní infrastruktuře > Metodické pokyny, stanoviska a úkony
    Níže uvedené metodické dokumenty byly převzaty od někdejšího Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře a může se stát, že u některých z nich dojde v budoucnu z hlediska věcného obsahu k úpravám či přehodnocení. O těchto případných změnách bude informovat tiskovými zprávami. Kontakty na někdejší ÚPDI uvedené v níže zveřejněných dokumentech jsou neplatné, jestliže chcete ohledně této problematiky kontatkovat Úřad, pak použijte elektronickou podatelnu...
  • Hospodářská soutěž > Hlavní ekonom > Role soutěžní ekonomie a ekonomů soutěžních úřadů
    Význam soutěžní ekonomie Význam činnosti ekonomů soutěžních úřadů se odvíjí od rostoucí role soutěžní ekonomie v oblasti ochrany hospodářské soutěže. Pro pochopení přínosu ekonomů a soutěžní ekonomie jako takové je třeba vyjít z principu, že ochrana hospodářské soutěže je obor, který v sobě spojuje právo a ekonomii. Dříve bylo soutěžní právo vykládáno více formalisticky. Posuzování dopadů chování subjektů na trh a spotřebitele v šetřených...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Zadávací dokumentace
    Pokyn zadavatele k nereálnému a paušálnímu ocenění položek ve výkazu výměr   Rozhodnutí Úřadu ze dne 19. 8. 2009, č. j. ÚOHS-S173/2009-9863/2009/520/ABr   V uvedeném případě zadavatel nedodržel postup stanovený zákonem o veřejných zakázkách, když předložil výkaz výměr, který neobsahoval veškeré údaje nutné pro zpracování nabídkové ceny za předmět veřejné zakázky. V uvedeném případě Úřad zjistil, že zadavatel v zadávací dokumentaci...
  • Hospodářská soutěž > Akt o digitálních trzích (DMA)
      Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/1925 ze dne 14. září 2022 o spravedlivých trzích otevřených hospodářské soutěži v digitálním odvětví a o změně směrnic (EU) 2019/1937 a (EU) 2020/1828 (Akt o digitálních trzích / Digital Markets Act = DMA) doplňuje od roku 2023 klasické soutěžní právo o pravidla adresovaná velkým online hráčům, kteří poskytují služby digitálních platforem a které nařízení označuje jako tzv. strážce přístupu...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Zadávací řízení
    Důvody pro použití jednacího řízení bez uveřejnění („JŘBU“): Krajně naléhavý případ   Rozhodnutí Úřadu ze dne 7. 9. 2007, č. j. ÚOHS-S195/2007-16456/2007/540-Der, potvrzené rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 5. 11. 2007, č. j. ÚOHS-R182,183/2007/02-20179/2007/310-Hr   Předmětem této veřejné zakázky byla sanace ropných vrtů a sond. Pro zadání této veřejné zakázky zadavatel použil jednací řízení bez uveřejnění podle § 23 odst. 4 písm. b...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Možnosti vyloučení účastníka zadávacího řízení
    Úřad upozorňuje veřejné zadavatele na možnosti, které mohou využít, pokud chtějí vyloučit účastníka zadávacího řízení kvůli podezření na uzavření zakázané dohody tzv. bid riggingu. Cílem Pokynů pro veřejné zadavatele, jak uplatňovat důvod pro vyloučení z účasti na zadávacím řízení kvůli tajným ujednáním v souladu s čl. 38 odst. 7 písm. e) směrnice 2014/23/EU, čl. 57 odst. 4 písm. d) směrnice 2014/24/EU a čl. 80 odst. 1 směrnice 2014/25/EU, obsažených...

V aktualitách a tiskových zprávách 1292x

  • Chybné stanovení předpokládané hodnoty veřejné zakázky na stavební práce (8. 7. 2013)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím Ústeckému kraji 200tisícovou pokutu za správní delikt, kterého se dopustil jako zadavatel veřejné zakázky na 4. až 6. etapu revitalizace SPŠ strojní a elektrotechnické a Centra dopravní přípravy (CEDOP) v Ústí nad Labem, zadávané v roce 2009, když do předpokládané hodnoty podlimitní veřejné zakázky na stavební práce zahrnul předpokládanou hodnotu dodávek, jež nejsou nezbytné...
  • Pokuta pro společnost REWE za nesplnění závazků byla potvrzena (9. 8. 2013)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad společnosti REWE Zentralfinanz eG proti prvostupňovému rozhodnutí z ledna 2013, jímž byla tomuto soutěžiteli uložena za nedodržení závazků souvisejících s povolením spojení soutěžitelů REWE a PLUS-DISCOUNT spol. s r.o. uložena pokuta ve výši 23,89 milionu Kč
  • Sankce za rozdělení veřejné zakázky (28. 8. 2013)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu 200 tisíc korun městu Kostelci nad Orlicí za správní delikt spočívající v uzavření dvou smluv na stavební a montážní práce provedené na víceúčelové herně a sportovním klubu v Kostelci nad Orlicí. Zadavatel tímto postupem rozdělil předmět veřejné zakázky tak, že došlo ke snížení předpokládané hodnoty veřejné zakázky pod zákonem stanovené finanční limity pro zadávání veřejných zakázek na...
  • ŘSD určilo pevnou cenu za část zakázky a znemožnilo soutěž mezi uchazeči (18. 9. 2013)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve svém prvostupňovém rozhodnutí z 5. září 2013 uložil pokutu ve výši 500 000 Kč Ředitelství silnic a dálnic ČR za porušení zákona o veřejných zakázkách v zadávacím řízení „R6 Nové Sedlo – Sokolov“. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad
  • ÚOHS uložil hlavnímu městu pětimilionovou sankci za zakázku na ekonomický systém (20. 9. 2013)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil prvostupňové rozhodnutí, v němž byla hlavnímu městu Praze uložena pokuta ve výši pěti milionů korun za správní delikt při zadávání veřejné zakázky na jednotný ekonomický systém JES
  • ŘSD použilo při výměně svodidel na R46 jednací řízení bez uveřejnění neoprávněně (2. 4. 2014)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu ve výši 900 000 Kč Ředitelství silnic a dálnic za nezákonný postup při zadávání veřejné zakázky „R46 Program „bezpečnostní prvky“ R46 – výměna středových svodidel“. Prvoinstanční verdikt potvrdil předseda Úřadu Petr Rafaj, když svým rozhodnutím z 27. března 2014 zamítl rozklad zadavatele
  • Komora veterinárních lékařů omezovala hospodářskou soutěž mezi svými členy (11. 6. 2014)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil prvostupňovým rozhodnutím ze 4. června 2014 pokutu ve výši 399 600 Kč Komoře veterinárních lékařů České republiky (dále jen KVL) za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže. Rozhodnutí není dosud pravomocné
  • Hradec Králové omezil práva dodavatelů odkazem na konkrétní zboží (16. 7. 2014)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil statutárnímu městu Hradec Králové pokutu ve výši 300 tisíc korun za správní delikt při zadávání veřejné zakázky na rekonstrukci náměstí 28. října a ulic S. K. Neumanna a Dukelská. Rozhodnutí vydané ve správním řízení zahájeném z moci úřední není zatím pravomocné a zadavatel může proti němu podat rozklad
  • Sankce za rozdělení veřejné zakázky potvrzena (27. 10. 2014)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil prvostupňové rozhodnutí, v němž byla městu Kostelec nad Orlicí uložena pokuta ve výši 200 tisíc korun za správní delikt spočívající v uzavření dvou smluv na stavební a montážní práce provedené na víceúčelové herně a sportovním klubu v Kostelci nad Orlicí. Zadavatel tímto postupem rozdělil předmět veřejné zakázky tak, že došlo ke snížení předpokládané hodnoty veřejné zakázky...
  • Neuchování dokumentace je jedním z nejzávažnějších deliktů (1. 12. 2014)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil ve správním řízení z moci úřední městu Břeclav sankci ve výši jednoho milionu korun za správní delikt, kterého se jako zadavatel dopustilo tím, že neuchovalo dokumentaci o soutěži o návrh studie celkové rekonstrukce veřejného osvětlení města Břeclav včetně lokalit Poštorná a Charvátská Nová Ves. Zadavatel podal proti rozhodnutí Úřadu rozklad
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz