Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis

Na stránkách 209x

  • Legislativa > Hospodářská soutěž > Evropská unie
    SMLOUVA O FUNGOVÁNÍ EVROPSKÉ UNIE (Vybraná ustanovení) (čl. 101-106) Nařízení Rady (ES) č. 1/2003 ze dne 16. prosince 2002 o provádění pravidel hospodářské soutěže stanovených v článcích 81 a 82 Smlouvy ANITRUST Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/1925 ze dne 14. září 2022 o spravedlivých trzích otevřených hospodářské soutěži v digitálním odvětví a o změně směrnic (EU) 2019/1937 a (EU) 2020/1828 (nařízení o digitálních...
  • Legislativa > Veřejná podpora > Evropská unie
    Smlouva o fungování Evropské unie (konsolidované znění) – pravidla veřejné podpory, články 107–109    I. Procesní pravidla Nařízení Rady (EU) 2015/1589 ze dne 13. července 2015, kterým se stanoví prováděcí pravidla k článku 108 Smlouvy o fungování Evropské unie (kodifikované znění) Nařízení Komise (ES) č. 794/2004 ze dne 21. dubna 2004, kterým se provádí nařízení Rady (EU) 2015/1589, kterým se stanoví prováděcí pravidla k článku 108 Smlouvy...
  • Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Podzimní konference o veřejné podpoře (1. 12. 2009)
    Cílová skupina: zejména pracovníci státní správy Zúčastněte se konference, která s sebou přináší informace o novinkách v oblasti veřejné podpory. Zaměřuje se zejména na problematiku dopravní obslužnosti a informačního systému registr de minimis. Jednotlivé příspěvky budou zajištěny odborníky na danou oblast, přičemž důraz bude kladen zejména na aktuální, v praxi se vyskytující problémy. V případě zájmu o další informace související s registrem...
  • Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatokateřinská konference o veřejné podpoře (25. 11. 2010)
    25. listopadu 2010 Registr podpor malého rozsahu (neboli podpor de minimis), který začal v tomto roce fungovat, bude jedním z hlavních témat již tradiční konference o veřejné podpoře. Účastníci konference budou informování i prvotních zkušenostech s provozem tohoto registru a místopředseda ÚOHS Hynek Brom je rovněž seznámí se sankčními řízeními, která musela být zahájena kvůli neplnění povinností, jež s registrem souvisejí. Prostor dostane i zhodnocení...
  • Veřejná podpora > Kontakty > Oddělení veřejné podpory
    V rámci organizační struktury Úřadu se výkonem činností v oblasti veřejné podpory zabývá Oddělení veřejné podpory. Na oddělení pracuje v současné době 9 pracovníků, z nichž každý se specializuje na konkrétní kategorie podpory, jako je např. regionální podpora, podpora v oblasti životního prostředí, podpora v oblasti dopravy atp. Činnost oddělení spočívá zejm. v poskytování doporučujících stanovisek, ve spolupráci s poskytovatelem veřejné...
  • Veřejná podpora > Služby obecného hospodářského zájmu (SOHZ) a aplikace Sběr dat
      V případě služeb obecného zájmu se nejedná o klasické služby poskytované na trhu, ale o služby, které se vyznačují svým zvláštním charakterem. Tyto služby jsou obvykle zajišťovány státem, kraji či obcemi ve veřejném zájmu (tzn. v zájmu veřejnosti) a specifickým znakem těchto služeb je fakt, že pokud by nebyly finančně podporovány veřejnými subjekty, nebyly by poskytovány na trhu vůbec nebo by byly poskytovány v nižší kvalitě či rozsahu. Opodstatněnost...
  • Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis
    Podpora de minimis (nebo také podpora malého rozsahu) není považována za „veřejnou podporu“, protože vzhledem k její nízké částce má Evropská komise za to, že nenaplňuje poslední dva znaky definice veřejné podpory – neměla by narušit hospodářskou soutěž a ovlivnit obchod  mezi členskými státy EU. Podpora de minimis může být na rozdíl od jiných výjimek platných v oblasti veřejné podpory poskytnuta jako podpora investičního i provozního charakteru.   základní...
  • Veřejná podpora > Definiční znaky veřejné podpory
    Každý, kdo chce posoudit, zda konkrétní opatření zakládá veřejnou podporu, by si měl položit následující otázky: 1. Je podpora poskytnuta státem nebo z veřejných prostředků? Pojem státní podpory se vztahuje na jakoukoli přímo či nepřímo poskytnutou výhodu financovanou ze státních prostředků, poskytnutou státem jako takovým nebo zprostředkujícím subjektem jednajícím na základě svěřených pravomocí. Základním předpokladem pro naplnění tohoto definičního...
  • O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2007
      Žádost o zpřístupnění dopisu vydaného Úřadem 747 KB   Žádost o rozhodnutí  147 KB   Žádost o informace o fúzi Dalkia ČR a Dalkia Ostrava 171 KB  Žádost o informace o tom, jakým způsobem se ÚOHS podílí na přezkoumání celkové výše podpory de minimis před poskytnutím nové podpory de minimis 56 KB  Žádost o poskytnutí informací ve věci veřejné podpory pro HMMC 89 KB  Žádost o poskytnutí informací ve věci veřejné podpory pro...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Zakázané dohody - kartely
      Následující text je určen spíše pro odborně zaměřené pracovníky zadavatelů, disponující zejména právnickým vzděláním, a pokouší se uvést čtenáře blíže do problematiky tzv. zakázaných dohod (včetně relevantní právní úpravy). Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) ve znění pozdějších...

V aktualitách a tiskových zprávách 1292x

  • Chybné stanovení předpokládané hodnoty veřejné zakázky na stavební práce (8. 7. 2013)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím Ústeckému kraji 200tisícovou pokutu za správní delikt, kterého se dopustil jako zadavatel veřejné zakázky na 4. až 6. etapu revitalizace SPŠ strojní a elektrotechnické a Centra dopravní přípravy (CEDOP) v Ústí nad Labem, zadávané v roce 2009, když do předpokládané hodnoty podlimitní veřejné zakázky na stavební práce zahrnul předpokládanou hodnotu dodávek, jež nejsou nezbytné...
  • Pokuta pro společnost REWE za nesplnění závazků byla potvrzena (9. 8. 2013)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad společnosti REWE Zentralfinanz eG proti prvostupňovému rozhodnutí z ledna 2013, jímž byla tomuto soutěžiteli uložena za nedodržení závazků souvisejících s povolením spojení soutěžitelů REWE a PLUS-DISCOUNT spol. s r.o. uložena pokuta ve výši 23,89 milionu Kč
  • Sankce za rozdělení veřejné zakázky (28. 8. 2013)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu 200 tisíc korun městu Kostelci nad Orlicí za správní delikt spočívající v uzavření dvou smluv na stavební a montážní práce provedené na víceúčelové herně a sportovním klubu v Kostelci nad Orlicí. Zadavatel tímto postupem rozdělil předmět veřejné zakázky tak, že došlo ke snížení předpokládané hodnoty veřejné zakázky pod zákonem stanovené finanční limity pro zadávání veřejných zakázek na...
  • ŘSD určilo pevnou cenu za část zakázky a znemožnilo soutěž mezi uchazeči (18. 9. 2013)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve svém prvostupňovém rozhodnutí z 5. září 2013 uložil pokutu ve výši 500 000 Kč Ředitelství silnic a dálnic ČR za porušení zákona o veřejných zakázkách v zadávacím řízení „R6 Nové Sedlo – Sokolov“. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad
  • ÚOHS uložil hlavnímu městu pětimilionovou sankci za zakázku na ekonomický systém (20. 9. 2013)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil prvostupňové rozhodnutí, v němž byla hlavnímu městu Praze uložena pokuta ve výši pěti milionů korun za správní delikt při zadávání veřejné zakázky na jednotný ekonomický systém JES
  • ŘSD použilo při výměně svodidel na R46 jednací řízení bez uveřejnění neoprávněně (2. 4. 2014)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu ve výši 900 000 Kč Ředitelství silnic a dálnic za nezákonný postup při zadávání veřejné zakázky „R46 Program „bezpečnostní prvky“ R46 – výměna středových svodidel“. Prvoinstanční verdikt potvrdil předseda Úřadu Petr Rafaj, když svým rozhodnutím z 27. března 2014 zamítl rozklad zadavatele
  • Komora veterinárních lékařů omezovala hospodářskou soutěž mezi svými členy (11. 6. 2014)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil prvostupňovým rozhodnutím ze 4. června 2014 pokutu ve výši 399 600 Kč Komoře veterinárních lékařů České republiky (dále jen KVL) za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže. Rozhodnutí není dosud pravomocné
  • Hradec Králové omezil práva dodavatelů odkazem na konkrétní zboží (16. 7. 2014)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil statutárnímu městu Hradec Králové pokutu ve výši 300 tisíc korun za správní delikt při zadávání veřejné zakázky na rekonstrukci náměstí 28. října a ulic S. K. Neumanna a Dukelská. Rozhodnutí vydané ve správním řízení zahájeném z moci úřední není zatím pravomocné a zadavatel může proti němu podat rozklad
  • Sankce za rozdělení veřejné zakázky potvrzena (27. 10. 2014)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil prvostupňové rozhodnutí, v němž byla městu Kostelec nad Orlicí uložena pokuta ve výši 200 tisíc korun za správní delikt spočívající v uzavření dvou smluv na stavební a montážní práce provedené na víceúčelové herně a sportovním klubu v Kostelci nad Orlicí. Zadavatel tímto postupem rozdělil předmět veřejné zakázky tak, že došlo ke snížení předpokládané hodnoty veřejné zakázky...
  • Neuchování dokumentace je jedním z nejzávažnějších deliktů (1. 12. 2014)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil ve správním řízení z moci úřední městu Břeclav sankci ve výši jednoho milionu korun za správní delikt, kterého se jako zadavatel dopustilo tím, že neuchovalo dokumentaci o soutěži o návrh studie celkové rekonstrukce veřejného osvětlení města Břeclav včetně lokalit Poštorná a Charvátská Nová Ves. Zadavatel podal proti rozhodnutí Úřadu rozklad
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz