Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis

Na stránkách 209x

  • Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
      Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy...
  • Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Konference o veřejné podpoře 2019
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže společně s Ministerstvem průmyslu a obchodu pořádá ve dnech 29. až 31. května třídenní mezinárodní konferenci o veřejné podpoře a problematice malých a středních podniků. Konference se uskuteční v sídle Úřadu a bude rozdělena do dvou tematických částí. První část bude tradičně věnována oblasti veřejné podpory. K jednotlivým tématům vystoupí pracovníci Oddělení veřejné podpory Úřadu, zástupci Evropské...
  • Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K náležitostem smlouvy mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem
      Písemná forma smlouvy ve smyslu ustanovení § 3a zákona při využívání elektronických prostředků (e-mailová komunikace, nástroje typu Adobe Sign či DocuSign) Zákon o významné tržní síle v ustanovení § 3a výslovně stanoví, že smlouva mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem musí být sjednána písemně. Daný požadavek písemnosti je přitom nutno vztáhnout na všechny fáze smluvního jednání (návrh na uzavření smlouvy, jeho akceptace...
  • Hospodářská soutěž > Spojování soutěžitelů > Veřejná konzultace k možné revizi pravidel pro povolování spojení soutěžitelů
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahájil 10. července 2024 veřejnou konzultaci k možné revizi pravidel pro povolování spojení soutěžitelů. Navrhovaná revize se týká jak zákonné úpravy obsažené v zákoně pro ochranu hospodářské soutěže (143/2001 Sb.), tak v podzákonných předpisech a soft-law. Úřad žádá odbornou veřejnost a dotčené subjekty k poskytnutí zpětné vazby a odpovědi na připojené dotazy. Konzultace bude probíhat do 15. září 2024. K revizi...
  • Veřejná podpora > Podniky v obtížích
      I.                    ÚVOD DO PROBLEMATIKY PODNIKU V OBTÍŽÍCH Problematika podniku v obtížích se prolíná napříč evropskou právní úpravou v oblasti veřejné podpory. Nejčastěji se s ní setkáváme v případě aplikace nařízení Komise (EU) č. 651/2014, tzv. obecné nařízení o blokových výjimkách (dále jen „GBER“), které neumožňuje, až na výjimky poskytovat veřejnou podporu podnikům v obtížích. Poskytovatel by tedy měl před...
  • O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2017
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále je „Úřad") obdržel dne 18. 12. 2017 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ"). Žadatel požadoval poskytnutí seznamu (č. j. a datum vydání) všech rozhodnutí Úřadu (obě instance) vydaných od roku 2012 do 2017, v nichž byla předmětem přezkumu transparentnost nastavení subjektivních kritérií při zadávání veřejných...
  • Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
      Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle...
  • Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K množstevním slevám a jejich pojetí
      Obecné pojetí zpětně účtovaných množstevních slevUstanovení § 4 odst. 2 písm. d) zákona neuvádí konkrétní výčet různých slev, o množstevní slevě (předem sjednané) hovoří pouze v tom smyslu, že u této jediné slevy je možné, aby byla vyúčtována zpětně. Za množstevní slevu lze přitom považovat slevu vzniklou v důsledku většího odebraného zboží, jako úsporu z rozsahu, na které se podílel odběratel tím, že od dodavatele odebral větší množství...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Vertikální dohody > Případ Booking.com
    Úřad vydal dne 12. 12. 2018 rozhodnutí, v němž konstatoval, že společnost Booking.com B.V. v období od 1. 5. 2009 do 30. 6. 2015 uzavírala zakázané vertikální dohody s poskytovateli krátkodobých ubytovacích služeb na území ČR, čímž narušila hospodářskou soutěž na trhu služeb zprostředkování on-line rezervace krátkodobého ubytování v ČR a na trhu poskytování krátkodobých ubytovacích služeb v ČR. Současně byl jednáním Booking.com potenciálně ovlivněn...
  • Hospodářská soutěž > Zneužití dominantního postavení > Významná rozhodnutí v oblasti zneužití dominantního postavení
    Pokuta pro České dráhy za predátorské praktiky Úřad v roce 2017 pokutoval společnost České dráhy za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže i článku 102 Smlouvy o fungování Evropské unie. Společnost zneužila své dominantní postavení v souvislosti se zadávacími řízeními na provozování dálkové drážní osobní dopravy na tratích Plzeň – Most a Pardubice – Liberec, když předložila Ministerstvu dopravy nabídky s nepřiměřeně nízkou výší...

V aktualitách a tiskových zprávách 1292x

  • ÚOHS se znovu zabýval zneužívacím jednáním skupiny RWE, nová sankce je téměř 40 milionů Kč (7. 1. 2015)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal 23. prosince 2014 opakované rozhodnutí v případu zneužití dominantního postavení společnosti RWE Supply & Trading CZ, a.s. (dříve RWE Transgas, a.s. - dále jen RWE) z roku 2006. Za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže i soutěžních pravidel Evropské unie byla uvedené společnosti uložena sankce ve výši 39 778 000 Kč. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad
  • Sankce za neuchování dokumentace pro město Břeclav byla potvrzena (24. 2. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil ve druhostupňovém správním řízení pokutu ve výši 1 milion korun městu Břeclav za neuchování dokumentace k soutěži o návrh studie celkové rekonstrukce veřejného osvětlení města Břeclav včetně lokalit Poštorná a Charvátská Nová Ves
  • Pokuta a zápis na „black list“ za podvod při prokazování kvalifikačních předpokladů (19. 6. 2015)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil na základě správního řízení zahájeného z moci úřední pokutu ve výši 300 tisíc korun a zákaz plnění veřejných zakázek na dobu tří let společnosti Green Place s. r. o. za správní delikt, kterého se dopustila při prokazování kvalifikace v otevřeném zadávacím řízení obce Ondřejov na výstavbu místní mateřské školy
  • Předseda ÚOHS potvrdil opakovanou pokutu pro RWE Supply & Trading CZ (9. 9. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zamítl rozklad společnosti RWE Supply & Trading CZ, a.s. (dříve RWE Transgas, a.s. - dále jen RWE) a potvrdil tak pokutu ve výši 39 778 000 Kč, která jí byla uložena v prosinci 2014 v opakovaném rozhodnutí týkajícím se případu zneužití dominantního postavení z roku 2006
  • Sankce za neuchování dokumentace o veřejné zakázce (11. 9. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad podaný Správou národního parku a chráněné krajinné oblasti Šumava a potvrdil prvostupňové rozhodnutí, v němž Úřad uložil zadavateli pokutu ve výši 200 tisíc korun za neuchování dokumentace o veřejné zakázce na zpracování projektové dokumentace na mezinárodní vzdělávací environmentální centrum Zámek Vimperk. Zadavatel již uzavřel s vybraným dodavatelem smlouvu o dílo a dodatek...
  • Pokuta za neoprávněné užití jednacího řízení bez uveřejnění (15. 10. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad podaný Vojenským technickým ústavem, s. p., a potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu, v němž byla tomuto zadavateli uložena sankce ve výši 300 tisíc korun za správní delikt, kterého se dopustil při zadávání dvou veřejných zakázek na dodávku a instalaci systémů ATM LZ a VCS 3020X, jež zadal v jednacím řízení bez uveřejnění s odůvodněním v podobě existence výhradních práv určitého...
  • Technické služby Rudná neoprávněně využily výjimky pro sektorového zadavatele (27. 11. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zamítl rozklad podaný akciovou společností Technické služby Rudná a potvrdil rozhodnutí prvního stupně, v němž Úřad uložil společnosti pokutu ve výši 150 tisíc korun za správní delikt, kterého se dopustila tím, že předmět plnění v dodatku č. 1 smlouvy o dílo na veřejnou zakázku vodovodního přivaděče nezadala v některém z druhů zadávacího řízení stanovených zákonem o veřejných zakázkách. Rozhodnutí je pravomocné
  • Krajské zdravotní byla uložena sankce za správní delikty při výběru distributorů léčiv (17. 12. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zamítl rozklad podaný akciovou společností Krajská zdravotní ve věci veřejné zakázky na výběr tří distributorů léčiv pro uzavření rámcové smlouvy a potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu, v němž byla zadavateli uložena pokuta 500 tisíc korun. Rozhodnutí je pravomocné
  • Sankce za předložení nepravdivého osvědčení pro dodavatele SIMACEK FACILITY CZ (22. 1. 2016)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad podaný společností SIMACEK FACILITY CZ, spol. s r.o., a potvrdil tak napadené prvostupňové rozhodnutí Úřadu, v němž byla uvedené společnosti uložena pokuta ve výši 100 000 Kč a zákaz plnění veřejných zakázek na dobu tří let
  • Sankce za konkurenční zvýhodňování při zadávání veřejné zakázky (17. 2. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu ve výši 170 tisíc korun státnímu podniku LOM PRAHA za správní delikt, kterého se dopustil při zadávání veřejné zakázky na koupi osobních automobilů střední třídy tím, že stanovil technické podmínky tak, že zaručovaly konkurenční výhodu určitým dodavatelům osobních automobilů značky Volkswagen a vytvářely neodůvodněné překážky hospodářské soutěže. Rozhodnutí již nabylo právní moci
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz