Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis

Na stránkách 209x

  • Veřejná podpora
    Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak. Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY Na základě uvedené definice je nutné u veřejné...
  • Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
      Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách     V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity...
  • Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
    Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:  Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis; Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis...
  • O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").  Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.  Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.   Příloha...
  • Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
      Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod  Pravidla pro postup v rámci notifikace    Manuál služeb obecného hospodářského zájmu Definice malých a středních podniků Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků    Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod Metodika k plnění povinnosti transparentnosti  Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK  Veřejná...
  • Často kladené otázky (FAQ)
    Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES? Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory: poskytování veřejných prostředků, zvýhodňování podnikání či odvětví výroby, narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU. Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu...
  • O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
    První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
    Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané...
  • Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
    S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory...
  • Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
      Zákon o ochraně hospodářské soutěže   Zákon č. 143/2001 Sb. Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) Vyhlášky k zákonu č. 143/2001 Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci  Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...

V aktualitách a tiskových zprávách 1292x

  • ÚOHS postihuje koordinovaný postup v soutěžní činnosti (11. 3. 2011)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže získal ze sdělovacích prostředků informaci o tom, že se v tomto týdnu měla uskutečnit schůzka šéfredaktorů deníků a týdeníků ve věci společného prohlášení proti možnému zvýšení daně z přidané hodnoty u tiskovin. V této souvislosti obdržel ÚOHS rovněž dotazy novinářů, zda je takové jednání důvodem pro zahájení šetření ze strany Úřadu
  • Stanovisko ÚOHS ke klamavým výrokům INDOC (24. 5. 2012)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydává stanovisko k nepravdivým nařčením Martina Kovaříka v článku nazvaném ÚOHS urputně hledá způsob, jak se vyhnout prošetření Drábkovy zakázky a zveřejněném 21. 5. 2012 na internetových stránkách sdružení INDOC. Uveřejněné informace se týkají prováděcí smlouvy uzavřené mezi Ministerstvem vnitra a společností Fujitsu Technology Solutions ve prospěch Ministerstva práce a sociálních věcí
  • Za nouzového stavu lze nakupovat roušky, respirátory a dezinfekci i bez zadávacího řízení (20. 3. 2020)
    V situaci, kdy jsou výskytem koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 ve zvýšené míře ohroženy životy a zdraví osob nacházejících se na území ČR a kdy byl z tohoto důvodu vládou České republiky vyhlášen podle úst. zák. č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti České republiky, pro celé území státu nouzový stav, jistě mnoho zadavatelů řeší otázku, v jakém režimu nakupovat komodity nezbytné pro zvládání tohoto nebezpečí – zejm. dodávky typu roušek, respirátorů, dezinfekce apod
  • Začíná české předsednictví v Radě EU, ÚOHS přibližuje své aktivity v informačním listu (1. 7. 2022)
    Česká republika dnes zahajuje své druhé předsednictví v Radě Evropské unie. Úkolem předsednického státu je určovat agendu a priority Rady EU, řídit její zasedání, hledat kompromisy mezi jednotlivými státy, ale také zastupovat Unii na jednáních s ostatními institucemi EU a vnějšími partnery
  • ÚOHS se polopravd a nátlaku nezalekne (8. 7. 2016)
    Šéfredaktor Lidových novin István Léko se značným emocionálním zápalem komentoval v pátečním vydání LN zrušené rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ve věci rekonfigurace netrakčních komfortních jednotek pro dálkovou osobní přepravu (nákup upravených souprav Railjet) Českými drahami (Omyl antimonopolního úřadu, Lidové noviny, 8.7.2016, s. 8
  • Požadavek závazného příslibu o budoucím vystavení bankovní záruky je nepřiměřený a diskriminační (19. 7. 2024)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna na základě rozkladu podaného společností DVP stavby, s. r. o., a návrhu rozkladové komise zrušil prvostupňové rozhodnutí ve věci veřejné zakázky Institutu klinické a experimentální medicíny (IKEM) na výstavbu nového laboratorního pavilonu Z3 a věc vrátil Úřadu k novému projednání
  • Předseda Úřadu potvrdil zákaz plnění smlouvy na rekonstrukci Libeňského mostu (24. 9. 2025)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se ztotožnil se závěry prvoinstančního rozhodnutí a pravomocně zakázal Technické správě komunikací hl. m. Prahy, a.s., aby pokračovala v plnění smlouvy na rekonstrukci Libeňského mostu v Praze, a to v rozsahu úprav nad rámec vysoutěženého řešení (změny ve Studii 3). Svým rozhodnutím zamítl rozklad podaný zadavatelem i dodavatelem stavby, společností Metrostav TBR a.s
  • Úřad povolil spojení soutěžitelů TSR Czech Republic a Barko na trhu výkupu a prodeje kovošrotu (15. 2. 2023)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým prvostupňovým pravomocným rozhodnutím nabytí kontroly nad společností Barko, s.r.o., ze strany společnosti TSR Czech Republic s.r.o. Předmětné spojení soutěžitelů nebude mít podle Úřadu za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. Rozhodnutí už nabylo právní moci
  • Předseda Rafaj potvrdil rozhodnutí v případech zmanipulovaného elektronického losování (19. 12. 2013)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj věcně potvrdil osm prvostupňových rozhodnutí, v nichž Úřad konstatoval porušení zákona o veřejných zakázkách, které spočívalo v netransparentním zužování počtu uchazečů o zakázku prostřednictvím elektronického losovacího zařízení
  • Elektronické losovací zařízení bylo zmanipulované, mělo přednastavené výsledky (1. 11. 2012)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil v osmi prvostupňových správních řízeních pokuty v celkové výši 3 150 000 Kč za porušení zákona o veřejných zakázkách, které spočívalo v netransparentním zužování počtu uchazečů o zakázku prostřednictvím elektronického losovacího zařízení. Sankce byla uložena zadavatelům Povodí Vltavy, státní podnik, městu Šternberku, městu Kostelci nad Labem, Jihočeskému kraji, Správě silnic Olomouckého kraje a obcím Cítov a Svijany.
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz