Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 311x
- Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Zakázané dohody - kartely
Následující text je určen spíše pro odborně zaměřené pracovníky zadavatelů, disponující zejména právnickým vzděláním, a pokouší se uvést čtenáře blíže do problematiky tzv. zakázaných dohod (včetně relevantní právní úpravy).
Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) ve znění pozdějších... - Hospodářská soutěž > Zneužití dominantního postavení
Cílem činnosti Úřadu je ochrana hospodářské soutěže jako fenoménu. Zákon o ochraně hospodářské soutěže je přitom přísnější na soutěžitele v dominantním postavení než na jejich konkurenty, jejichž pozice na trhu je slabší.
Legální definice dominantního postavení je uvedena v § 10 zákona, dle kterého dominantní postavení na relevantním trhu zaujímá soutěžitel nebo společně více soutěžitelů (tzv. společná dominance), kterým jejich tržní... - O Úřadu > Spolupráce, věda a výzkum > Projekty
V rámci projektové činnosti ÚOHS mj. usiluje o tvorbu softwarových řešení, databází a postupů při zpracování dat, detekci vlastnických struktur aj. Výsledky projektů řešených samostatně či ve spolupráci s významnými tuzemskými a zahraničními institucemi přispívají k účinnější ochraně hospodářské soutěže v České republice.
Současné projekty:
Strategie elektronizace zadávání veřejných zakázek na období 2022–2030
ÚOHS ve spolupráci... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Místní šetření > Judikatura k přezkumu místních šetření
Žaloby na ochranu před nezákonným zásahem – šetření na místě
Shrnutí rozsudků Nejvyššího správního soudu (NSS)
Věc TIPSPORT; FORTUNA
Spisová značka: 7 As 438/2019; 2 As 295/2019
Žalobce: TIPSPORT/CHANCE a.s.; FORTUNA GAME a.s.
NSS potvrdil zákonnost místního šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (Úřad) provedeného v obchodních prostorách žalobců, na rozdíl od Krajského soudu (KS) v Brně (31 A 70/2019; 62 A 77/2019), který... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Zohlednění compliance programu ve správním řízení
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže jako orgán dozoru nad ochranou hospodářské soutěže v České republice si je vědom své nezastupitelné role při prosazování pravidel hospodářské soutěže. Ačkoliv je často vnímán pouze jako sankční orgán, jeho nedílným posláním je rovněž kultivovat tuzemské prostředí a napomáhat tím předcházení porušování soutěžního práva. Záměrem Úřadu je, aby sami soutěžitelé byli schopni předcházet protisoutěžnímu... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Májová konference o veřejných zakázkách 2024
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pořádá dvoudenní konferenci o veřejných zakázkách
ve dnech 15. a 16. května 2024 v hotelu Continental v Brně.
Vzhledem ke každoročnímu velkému zájmu účastníků se letošní konference uskuteční v kongresových prostorách brněnského hotelu Continental, nikoliv, jak bývalo zvykem v sídle ÚOHS. Věříme, že tato změna nejenže umožní účast většího počtu zájemců o veřejné zadávání, ale přinese... - Hospodářská soutěž > Alternativní řešení soutěžních problémů
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dne 29. 7. 2023 oznámení, v němž vymezuje případy, u kterých hodlá zvažovat přistoupení k některému z alternativních způsobů řešení možných narušení hospodářské soutěže za účelem efektivního výkonu jemu svěřené působnosti. Rozhodnutí, zda Úřad k alternativnímu řešení soutěžního problému v konkrétních případech přistoupí, je však vždy v jeho diskreci.
Oznámení uvádí, jaká jsou možná... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody
Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, pojem kartel neužívá. Soutěžní zákon užívá pojem „dohody narušující soutěž“, za které považuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě, jejichž cílem... - Hospodářská soutěž > Sektorová šetření
Sektorové šetření představuje standardní vyšetřovací nástroj, který soutěžní úřady využívají pro plošné šetření soutěžních podmínek ve vybraných odvětvích. ÚOHS šetření zpravidla zahajuje v okamžiku, kdy má za to, že je trh disfunkční a k tomuto stavu by mohla přispívat možná porušení norem soutěžního práva, nemá však jasnou indicii ohledně konkrétního protisoutěžního jednání (viz § 20 odst. 2 zákona o ochraně hospodářské soutěže).
Cílem... - Hospodářská soutěž > Alternativní řešení soutěžních problémů > Soutěžní advokacie
Případy
Společenstvo mlynářů a pekařů a Svaz průmyslových mlýnů
ÚOHS vlastním šetřením zjistil indicie na možné porušení zákona ze strany Společenstva mlynářů a pekařů ČR, z. s., a Svazu průmyslových mlýnů České republiky, z. s. ÚOHS prováděl šetření ve věci veřejných cenových prohlášení, která prostřednictvím médií učinila uvedená sdružení soutěžitelů působící v oblastech mlynářství a pekárenství a představují sdružení...
V aktualitách a tiskových zprávách 2344x
- Experti na fúze se potkají v Brně (17. 3. 2008)
Brno bude od zítřka (18. března) hostit nejvýznamnější událost týkající se politiky hospodářské soutěže, která se v tomto roce v České republice uskuteční. - Seminář Poslední trendy a vývoj soutěžního práva (5. 11. 2008)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pořádá ve dnech 11. a 12. listopadu 2008 ve svém sídle na třídě Kpt. Jaroše 7 v Brně seminář nazvaný „Poslední trendy a vývoj soutěžního práva“ - Nehledejme transparentnost ÚOHS v telefonních číslech na zaměstnance (11. 9. 2020)
Po úterním setkání prezidenta republiky s předsedou vlády, na němž se mimo jiné řešilo fungování Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, se objevilo velké množství článků a komentářů, které se snaží Úřad vylíčit jako neprůhlednou a nefungující instituci. Řada těchto textů však pouze dokazuje, že jejich autoři se nikdy o činnost úřadu nezajímali, nečetli jediné jeho rozhodnutí a chtějí se pouze přiživit na současné vlně negativní publicity o ÚOHS - Příprava novely Nařízení Komise č. 69/2001 ze dne 12. 1. 2001 o použití čl. 87 a 88 Smlouvy ES na podporu de minimis (20. 10. 2006)
Návrh Nařízení zvyšuje strop, pod kterým je podpora považována za podporu, která nesplňuje všechna kritéria stanovená čl. 87 odst. 1 Smlouvy o založení Evropských společenství a nepodléhá tak oznamovací povinnosti vůči Evropské komisi. - Návrh blokové výjimky pro oblast národní regionální investiční podpory (20. 10. 2006)
Návrh Nařízení Komise o použití čl. 87 a 88 Smlouvy ES na vnitrostátní regionální investiční podporu je v souladu se zněním nových Pravidel pro národní regionální podporu a nezavádí žádné dodatečné podmínky vztahující se např. k minimální výši investice, snížení procentuální míry podpory apod. - Bloková výjimka pro oblast národní investiční regionální podpory vyhlášena v Úředním věstníku Evropské unie (3. 11. 2006)
Evropská komise přijala dne 24. 10. 2006 Nařízení č. 1628/2006, o použití čl. 87 a 88 Smlouvy na vnitrostátní regionální investiční podporu. - Poskytování podpory de minimis podle Nařízení Komise č. 1998/2006 ze dne 15. 12. 2006, o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis (10. 1. 2007)
S ohledem na vypršení platnosti nařízení Komise č. 69/2001, o použití čl. 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis ke dni 31. 12. 2006 přijala Komise nařízení, nově upravující podmínky, za kterých lze poskytnout podporu de minimis. Nařízení zohledňuje dosavadní vývoj inflace a hrubého domácího produktu ve Společenství. - ÚOHS zajistil nediskriminační přístup ke smuteční obřadní síni ve Stříbře (16. 12. 2024)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže šetřil podnět provozovatele pohřebních služeb se sídlem v Mariánských Lázních ve věci možného porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže (ZOHS) odmítnutím přístupu ke smuteční obřadní síni ve Stříbře nájemkyní této obřadní síně - Stanovení nové základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby (8. 12. 2017)
V souladu se Sdělením o revizi metody stanovování referenčních a diskontních sazeb (Úřední věstník C 14, 19. 1. 2008, str. 6) upravila Evropská komise výši základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby v České republice. Nová základní sazba ve výši 0,75 % je účinná od 1. 1. 2018 - Stanovení nové základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby (8. 2. 2018)
V souladu se Sdělením o revizi metody stanovování referenčních a diskontních sazeb (Úřední věstník C 14, 19. 1. 2008, str. 6) upravila Evropská komise výši základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby v České republice. Nová základní sazba ve výši 0,95 % je účinná od 1. 3. 2018
cs | en