Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 317x
- O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Leniency program
PROGRAM LENIENCY (SHOVÍVAVOST)
Utajované dohody mezi soutěžiteli o přímém či nepřímém určení ceny, rozdělení trhu, nákupních zdrojů nebo zákazníků, omezení či kontrole výroby nebo odbytu zboží, včetně jeho dovozu či vývozu, patří mezi nejzávažnější způsoby narušení hospodářské soutěže. Za taková jednání hrozí účastníkům utajovaných dohod velmi vysoké pokuty, které mohou být uloženy až do 10 % z čistého obratu dosaženého soutěžitelem... - Významná tržní síla > Mezinárodní spolupráce
Efektivní ochrana před nekalými obchodními praktikami v potravinovém řetězci je v současné době komplexním problémem, jehož nedílnou součástí je i mezinárodní spolupráce v oblasti prosazování a harmonizace pravidel na ochranu slabší smluvní strany v potravinovém řetězci. Pro účinné prosazování těchto pravidel je proto nutné, aby se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže aktivně zapojoval do spolupráce zahrnující aktivity národních dozorových orgánů... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce > Evropská soutěžní síť (European Competition Network - ECN)
Evropská soutěžní síť byla založena jako fórum pro diskuzi a spolupráci evropských soutěžních úřadů v případech, kdy jsou aplikovány články 101 (dříve čl. 81 SES) a 102 (dříve čl. 82 SES) Smlouvy o fungování Evropské unie. Zajišťuje efektivní rozdělení práce a účinnou a jednotnou aplikaci soutěžních pravidel Evropské unie. Evropská komise a soutěžní úřady členských států spolupracují v rámci ECN
při vzájemném informování se o nových... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Soukromoprávní prosazování kartelového práva (26. a 27. 6. 2009)
O výraznějším prosazování soukromoprávního vymáhání soutěžního práva (tzv. private enforcement) v Evropě budou ve dnech 26. a 27. června hovořit v Praze na konferenci s názvem Soukromoprávní vymáhání kartelového práva přední odborníci na hospodářskou soutěž. Akci pořádá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže společně s Právnickou fakultou Univerzity Karlovy.
„Efektivní vymáhání soutěžního práva sestává nejen z veřejného vymáhání prováděného... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Definice veřejné zakázky
„Zastřená“ veřejná zakázka
Rozhodnutí Úřadu ze dne 5. 11. 2007, č. j. ÚOHS-S199/2007-18164/2007/540-AS, potvrzené rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 4. března 2008, č. j. ÚOHS-R213/2007/02-05035/2008/310-KK
Z předložené dokumentace vyplynulo, že dne 22. 3. 2006 byla uzavřena kupní smlouva mezi zadavatelem a vybraným uchazečem, jejímž předmětem byl prodej budovy mateřské školy a dvou přilehlých pozemků s tím, že kupní cena ve výši 16 065 000... - Informační centrum > Informační listy > 2018
ÚOHS - efektivní dozor nad veřejným zadáváním a soutěžní regulací
Veřejná podpora
- Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Zakázané dohody - kartely
Následující text je určen spíše pro odborně zaměřené pracovníky zadavatelů, disponující zejména právnickým vzděláním, a pokouší se uvést čtenáře blíže do problematiky tzv. zakázaných dohod (včetně relevantní právní úpravy).
Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) ve znění pozdějších... - Hospodářská soutěž > Zneužití dominantního postavení
Cílem činnosti Úřadu je ochrana hospodářské soutěže jako fenoménu. Zákon o ochraně hospodářské soutěže je přitom přísnější na soutěžitele v dominantním postavení než na jejich konkurenty, jejichž pozice na trhu je slabší.
Legální definice dominantního postavení je uvedena v § 10 zákona, dle kterého dominantní postavení na relevantním trhu zaujímá soutěžitel nebo společně více soutěžitelů (tzv. společná dominance), kterým jejich tržní... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Místní šetření > Judikatura k přezkumu místních šetření
Žaloby na ochranu před nezákonným zásahem – šetření na místě
Shrnutí rozsudků Nejvyššího správního soudu (NSS)
Věc TIPSPORT; FORTUNA
Spisová značka: 7 As 438/2019; 2 As 295/2019
Žalobce: TIPSPORT/CHANCE a.s.; FORTUNA GAME a.s.
NSS potvrdil zákonnost místního šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (Úřad) provedeného v obchodních prostorách žalobců, na rozdíl od Krajského soudu (KS) v Brně (31 A 70/2019; 62 A 77/2019), který...
V aktualitách a tiskových zprávách 2429x
- Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů společností Mondi Štětí a.s./ Norske Skog Štětí a.s. (8. 10. 2008)
S 273/2008, zveřejněno v OV 42/2008 dne 15.10.2008 - ÚOHS povolil převzetí uzavřených papíren (4. 11. 2008)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal v uplynulém týdnu dvě prvostupňová rozhodnutí týkající se spojení soutěžitelů.Prvním z nich byla povolena fúze společností Mondi Štětí a.s. a Norske Skog Štětí a.s. Skupina MONDI působí celosvětově v oblasti výroby papíru a balících prostředků, přičemž se soustředí na oblast vlnité lepenky (výroba vlnité lepenky a obalů z vlnité lepenky), pytlů a speciálních obalů a nenatíraného... - Lumius vykonával kontrolu nad ČME před schválením fúze (19. 11. 2010)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu ve výši 477 tisíc korun společnosti Lumius, spol. s r. o., se sídlem ve Frýdku–Místku, za porušení § 18 odst. 1 zákona o ochraně hospodářské soutěže spočívající v uskutečňování spojení soutěžitelů v období před podáním návrhu na zahájení řízení o povolení spojení a před právní mocí rozhodnutí Úřadu, jenž předmětné spojení povoluje. Rozhodnutí již nabylo právní moci - Provozní náklady ÚOHS jsou výrazně nižší, než tvrdí server iDnes (9. 4. 2016)
Provozní náklady Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže na jednoho zaměstnance činily v roce 2014 76 252 Kč - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů MVM Magyar Villamos Művek Zártkörűen Működő Részvénytársaság, Maďarská republika/Status Power Invest Kft., Maďarská republika (17. 1. 2020)
ÚOHS-S0037/2020/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 17. 1. 2020 - ÚOHS povolil fúzi v oblasti energetiky (5. 11. 2020)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil spojení soutěžitelů VEOLIA ČESKÁ REPUBLIKA, a. s., na straně jedné, a Pražská teplárenská, a. s., a PT Transit, a. s., na straně druhé. Rozhodnutí nabylo právní moci dne 23. 10. 2020 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Sokolovská uhelná, právní nástupce, a.s./T-WATT s.r.o. (25. 1. 2021)
ÚOHS-S0029/2021/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 25. 1. 2021 - Úřad povolil ve zjednodušených řízeních dvě spojení soutěžitelů (17. 2. 2021)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal v rámci zjednodušených řízení dvě nová rozhodnutí o povolení spojení soutěžitelů. Oba případy byly řešeny ve zjednodušených řízeních a předmětná rozhodnutí již nabyla právní moci - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů WXZ13 a.s./Nano Energies Trade s.r.o. (13. 4. 2022)
ÚOHS-S0171/2022/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 13. 4. 2022 - ÚOHS povolil dvě nová spojení soutěžitelů v oblasti energetiky (5. 5. 2022)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušených řízeních dvě spojení soutěžitelů
cs | en