Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 366x
- Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K množstevním slevám a jejich pojetí
Obecné pojetí zpětně účtovaných množstevních slevUstanovení § 4 odst. 2 písm. d) zákona neuvádí konkrétní výčet různých slev, o množstevní slevě (předem sjednané) hovoří pouze v tom smyslu, že u této jediné slevy je možné, aby byla vyúčtována zpětně. Za množstevní slevu lze přitom považovat slevu vzniklou v důsledku většího odebraného zboží, jako úsporu z rozsahu, na které se podílel odběratel tím, že od dodavatele odebral větší množství... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Místní šetření > Judikatura k přezkumu místních šetření
Žaloby na ochranu před nezákonným zásahem – šetření na místě
Shrnutí rozsudků Nejvyššího správního soudu (NSS)
Věc TIPSPORT; FORTUNA
Spisová značka: 7 As 438/2019; 2 As 295/2019
Žalobce: TIPSPORT/CHANCE a.s.; FORTUNA GAME a.s.
NSS potvrdil zákonnost místního šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (Úřad) provedeného v obchodních prostorách žalobců, na rozdíl od Krajského soudu (KS) v Brně (31 A 70/2019; 62 A 77/2019), který... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Hospodářská soutěž v zemědělství
Pravidla hospodářské soutěže obsažená jak v zákoně o ochraně hospodářské soutěže, tak v právních předpisech EU se vztahují na všechny potravinářské produkty na všech úrovních potravinového dodavatelského řetězce, od výroby zemědělských produktů až po maloobchod s potravinami. Pro zemědělské produkty však platí odlišná pravidla než pro ostatní potravinová odvětví, jelikož jim Smlouva o fungování Evropské unie (SFEU) zaručuje zvláštní zacházení.
Zemědělské... - Veřejná podpora > Nařízení o zahraničních subvencích narušujících vnitřní trh
Základní souhrn problematiky
Subvence poskytované členskými státy Evropské unie podnikům jsou regulovány pravidly veřejné podpory[1], subvence ze třetích států této regulaci ale nepodléhají a jejich aktivity tak mohou mít negativní dopad na vnitřní trh. Příjemci subvencí ze třetích zemí tak mohou například snáze uspět při akvizicích podniků působících v EU případně mít větší úspěšnost při získávání veřejných zakázek na vnitřním... - Veřejná podpora
Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak.
4 DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY
Na základě uvedené definice je nutné u veřejné podpory... - Veřejné zakázky > Možnosti obrany proti postupu zadavatele > Návrh na přezkoumání úkonů zadavatele
Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže
(dále jen „Úřad“)
podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, účinného od 1. 10. 2016
Právní úprava přezkoumání úkonů zadavatele je obsažena v § 249 a následujících ustanoveních zákona č. 134/2016 Sb.
Způsob zahájení řízení – § 249
na písemný návrh stěžovatele, nebo
z moci úřední
Předpoklad pro podání návrhu Úřadu – § 250 odst. 2, § 257 písm. h), §... - Veřejná podpora > Definiční znaky veřejné podpory
Každý, kdo chce posoudit, zda konkrétní opatření zakládá veřejnou podporu, by si měl položit následující otázky:
1. Je podpora poskytnuta státem nebo z veřejných prostředků?
Pojem státní podpory se vztahuje na jakoukoli přímo či nepřímo poskytnutou výhodu financovanou ze státních prostředků, poskytnutou státem jako takovým nebo zprostředkujícím subjektem jednajícím na základě svěřených pravomocí.
Základním předpokladem pro naplnění tohoto definičního... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybrané rozsudky soudů > Definice veřejné zakázky
Rozsudek krajského soudu v Brně sp. zn. 62 Af 7/2010-135 ze dne 2. 3. 2010:
V uvedeném rozsudku se soud zabýval otázkou vymezení předmětu veřejné zakázky, přičemž dospěl k závěru, že příliš širokým vymezením předmětu veřejné zakázky (požadavek zadavatele na obecné a specifické vzájemně nesouvisející plnění) se zadavatel mohl dopustit skryté diskriminace, neboť do veřejné zakázky s takto vymezeným předmětem plnění mohlo podat nabídku méně... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany...
V aktualitách a tiskových zprávách 1550x
- Další pokuta za autobusový terminál uložená městu Havlíčkův Brod (7. 9. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil městu Havlíčkův Brod v pořadí již druhou pokutu za porušení zákona o veřejných zakázkách v souvislosti s výstavbou autobusového terminálu - Severomoravské vodovody mění majitele (7. 9. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil převzetí Severomoravských vodovodů a kanalizací (SmVaK) španělskou společností AQUALIA GESTION INTEGRAL DEL AQUA S.A. (dále Aqualia). Rozhodnutí nabylo právní moci dne 7. června 2006. Téměř 100procentní akciový podíl v Severomoravských vodovodech a kanalizacích prodává nizozemský holding Waterfall, který je dceřinnou společností slovenské investiční skupiny PENTA - Prezident vetoval novelu zákona (31. 8. 2006)
Prezident České republiky Václav Klaus vetoval dne 7. června 2006 poslanecký návrh novely zákona o ochraně hospodářské soutěže. Jádrem předmětné novely je zakotvení institutu tzv. ekonomické závislosti do zákona. Přijetí této novely ve formě schválené Poslaneckou sněmovnou Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) nepodporoval a toto své stanovisko také zaslal prezidentovi České republiky - Navržené závazky umožnily povolit fúzi producentů minerálních vod (13. 11. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) svým rozhodnutím ze dne 29. května 2006 povolil se závazky spojení společností Karlovarské minerální vody (KMV) a Poděbradka - RADIOKOMUNIKACE se mohou spojit s TELE2 (31. 8. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil svým rozhodnutím z 26. května 2006 spojení soutěžitelů, k němuž má dojít tak, že společnost RADIOKOMUNIKACE a.s. nabude podnik společnosti TELE2 s.r.o.. Spojení nezvýší tržní sílu spojujících se soutěžitelů natolik, aby vedlo ke vzniku nebo posílení dominantního postavení, které by mělo za následek podstatné narušení hospodářské soutěže - Brněnské zakázky v rozporu se zákonem (31. 8. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vydal v minulých dnech několik rozhodnutí, kterými konstatoval porušení zákona o veřejných zakázkách zadaných v Brně. - Lékárníci porušili znovu zákon, pokuta činí 300 tisíc korun (31. 8. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina potvrdil uložení pokuty 300 tisíc korun České lékárnické komoře (ČLK) za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže. Důvodem jsou protisoutěžní omezení při propagaci lékáren, poskytování zákaznických slevových karet a další provinění - Předseda rozklady ve věci mýtného zamítl (31. 8. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Martin Pecina věcně potvrdil závěr předchozích rozhodnutí Úřadu ve věci mýtného - Druhá nejvyšší pokuta za porušení zákona o veřejných zakázkách (31. 8. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) svým prvostupňovým rozhodnutím ze dne 27. února 2006 uložil nepravomocně druhou nejvyšší pokutu ve své historii za porušení zákona v oblasti zadávání veřejných zakázek. Sankce 750 tisíc korun se týká města Hradec Králové a zakázky na zajištění nakládání s komunálním odpadem - Navržené závazky dávají prostor konkurenci (31. 8. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina povolil s podmínkami tzv. individuální výjimku ze zákazu dohod narušujících soutěž ve prospěch Plzeňského Prazdroje. Výjimka se týká minimálních odběrů piva, kterými jsou zavazováni provozovatelé pohostinských zařízení. „V rámci rozkladového řízení byly přijaty takové závazky, které významně napomohou rozvoji konkurence na trhu. Odběratelé lídra trhu získají ve významném množství...
cs | en