Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta

Na stránkách 386x

  • Veřejná podpora > Definiční znaky veřejné podpory
    Každý, kdo chce posoudit, zda konkrétní opatření zakládá veřejnou podporu, by si měl položit následující otázky: 1. Je podpora poskytnuta státem nebo z veřejných prostředků? Pojem státní podpory se vztahuje na jakoukoli přímo či nepřímo poskytnutou výhodu financovanou ze státních prostředků, poskytnutou státem jako takovým nebo zprostředkujícím subjektem jednajícím na základě svěřených pravomocí. Základním předpokladem pro naplnění tohoto definičního...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybrané rozsudky soudů > Definice veřejné zakázky
       Rozsudek krajského soudu v Brně sp. zn. 62 Af 7/2010-135 ze dne 2. 3. 2010:   V uvedeném rozsudku se soud zabýval otázkou vymezení předmětu veřejné zakázky, přičemž dospěl k závěru, že příliš širokým vymezením předmětu veřejné zakázky (požadavek zadavatele na obecné a specifické vzájemně nesouvisející plnění) se zadavatel mohl dopustit skryté diskriminace, neboť do veřejné zakázky s takto vymezeným předmětem plnění mohlo podat nabídku méně...
  • Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
      Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany...
  • Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
    Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína   V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1],  týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce...
  • Veřejná podpora > Energetická krize a pravidla veřejné podpory
      Pravidla veřejné podpory v kontextu opatření souvisejících s krizí na Ukrajině    Krizový stav vyvolaný vojenskou agresí Ruska proti Ukrajině, uvalenými sankcemi  a přijatými protiopatřeními s sebou přináší potřebu značné pomoci ze strany státu – ministerstev, krajů, obcí a dalších poskytovatelů veřejných prostředků. Rovněž v této, po pandemii covid-19, další mimořádné situaci je zapotřebí dodržovat pravidla veřejné podpory. Při poskytování...
  • Přístup k dopravní infrastruktuře > Činnosti v přístupu k dopravní infrastruktuře
    Činnosti Úřadu dle zákona č. 266/1994 Sb. o dráhách, ve znění pozdějších předpisů Vedení a zveřejňování seznamů vleček veřejně přístupných, veřejně nepřístupných s povinností umožnění užití těchto vleček, a jejich provozovatelů (§ 22a); Schvalování návrhu plánu omezení provozování dráhy celostátní, regionální a veřejně přístupné vlečky (§ 23c); Posuzování zákonnosti podmínek k omezení provozování dráhy celostátní, regionální...
  • Hospodářská soutěž > Hlavní ekonom > Role soutěžní ekonomie a ekonomů soutěžních úřadů
    Význam soutěžní ekonomie Význam činnosti ekonomů soutěžních úřadů se odvíjí od rostoucí role soutěžní ekonomie v oblasti ochrany hospodářské soutěže. Pro pochopení přínosu ekonomů a soutěžní ekonomie jako takové je třeba vyjít z principu, že ochrana hospodářské soutěže je obor, který v sobě spojuje právo a ekonomii. Dříve bylo soutěžní právo vykládáno více formalisticky. Posuzování dopadů chování subjektů na trh a spotřebitele v šetřených...
  • Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora na projekty společného zájmu v oblasti transevropské infrastruktury pro digitální konektivitu (čl. 52b GBER)
      Podpora na projekty společného zájmu v oblasti transevropské infrastruktury pro digitální konektivitu (čl. 52b GBER) Projekty musí splňovat kumulativní obecné podmínky slučitelnosti stanovené v odstavci 3. Kromě toho musí spadat do jedné z kategorií způsobilých projektů uvedených v odstavci 4 a musí splňovat všechny specifické podmínky slučitelnosti pro příslušnou kategorii stanovené v uvedeném odstavci. Výjimka podle odstavce 1 se vztahuje pouze na...
  • Hospodářská soutěž > Ekonomické sektory > Potraviny
      Ceny potravin představují společensky velmi citlivé téma, neboť konzumace potravin je nezastupitelnou potřebou každého jedince. Ceny řady komodit v posledních letech zaznamenaly výrazný růst mnohdy v řádech desítek procent za jeden kalendářní rok, přičemž paralelně s tímto růstem docházelo v Evropě a ve světě k významným událostem, zejména k pandemii onemocnění covid-19 a válce na Ukrajině. Dlouho trvající inflace zapříčinila pokles kupní síly...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > No poach dohody
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se v posledních letech stále častěji setkává s tzv. no-poach dohodami, tedy s případy, kdy se konkurenti dohodnou, že si nebudou přetahovat nebo najímat zaměstnance druhé strany. Takové ujednání, byť může vzniknout i v rámci širší obchodní spolupráce, představuje omezování soutěže na trhu práce – a tedy porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže. Tyto dohody mohou mít stejně závažné dopady jako klasické...

V aktualitách a tiskových zprávách 1598x

  • Ve většině případů vyhrává u soudu ÚOHS (31. 8. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) má v letošním roce velice vysokou úspěšnost při soudních přezkumech jeho rozhodnutí. Jednotlivé soudy (Krajský soud v Brně, Nejvyšší správní soud, Ústavní soud) vydaly v první polovině roku v oblasti veřejných zakázek a hospodářské soutěže celkem 26 rozhodnutí, ve dvaceti z nich přitom uspěl ÚOHS, což představuje 77%
  • Pokuta zemědělské agentuře potvrzena (7. 9. 2006)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina svým druhostupňovým rozhodnutím potvrdil uložení pokuty 40 tisíc korun Zemědělské agentuře a pozemkovému úřadu v Opavě za pochybení při zadávání veřejné zakázky na výstavbu poldrů v oblasti Darkovice. Pochybení zadavatele spočívalo v porušení základní zásady zadávacího řízení, a to zásady stejného zacházení s uchazeči
  • Prostějov při výstavbě centra nepostupoval podle zákona o veřejných zakázkách (31. 8. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil svým dosud nepravomocným prvostupňovým rozhodnutím pokutu půl milionu korun městu Prostějov.
  • Komora zaplatila pokutu (31. 8. 2006)
    Česká lékárnická komora (ČLK) zaplatila pokutu 300 tisíc korun, která jí byla uložena v dubnu 2006 za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže. Důvodem byly protisoutěžní omezení při propagaci lékáren, poskytování zákaznických slevových karet a další provinění
  • Další pokuta za autobusový terminál uložená městu Havlíčkův Brod (7. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil městu Havlíčkův Brod v pořadí již druhou pokutu za porušení zákona o veřejných zakázkách v souvislosti s výstavbou autobusového terminálu
  • Severomoravské vodovody mění majitele (7. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil převzetí Severomoravských vodovodů a kanalizací (SmVaK) španělskou společností AQUALIA GESTION INTEGRAL DEL AQUA S.A. (dále Aqualia). Rozhodnutí nabylo právní moci dne 7. června 2006. Téměř 100procentní akciový podíl v Severomoravských vodovodech a kanalizacích prodává nizozemský holding Waterfall, který je dceřinnou společností slovenské investiční skupiny PENTA
  • Prezident vetoval novelu zákona (31. 8. 2006)
    Prezident České republiky Václav Klaus vetoval dne 7. června 2006 poslanecký návrh novely zákona o ochraně hospodářské soutěže. Jádrem předmětné novely je zakotvení institutu tzv. ekonomické závislosti do zákona. Přijetí této novely ve formě schválené Poslaneckou sněmovnou Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) nepodporoval a toto své stanovisko také zaslal prezidentovi České republiky
  • Navržené závazky umožnily povolit fúzi producentů minerálních vod (13. 11. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) svým rozhodnutím ze dne 29. května 2006 povolil se závazky spojení společností Karlovarské minerální vody (KMV) a Poděbradka
  • RADIOKOMUNIKACE se mohou spojit s TELE2 (31. 8. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil svým rozhodnutím z 26. května 2006 spojení soutěžitelů, k němuž má dojít tak, že společnost RADIOKOMUNIKACE a.s. nabude podnik společnosti TELE2 s.r.o.. Spojení nezvýší tržní sílu spojujících se soutěžitelů natolik, aby vedlo ke vzniku nebo posílení dominantního postavení, které by mělo za následek podstatné narušení hospodářské soutěže
  • Brněnské zakázky v rozporu se zákonem (31. 8. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vydal v minulých dnech několik rozhodnutí, kterými konstatoval porušení zákona o veřejných zakázkách zadaných v Brně.
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz