Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Veřejná podpora
Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak.
Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY
Na základě uvedené definice je nutné u veřejné... - Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách
V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity... - Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:
Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis;
Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").
Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.
Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.
Příloha... - Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod
Pravidla pro postup v rámci notifikace
Manuál služeb obecného hospodářského zájmu
Definice malých a středních podniků
Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků
Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod
Metodika k plnění povinnosti transparentnosti
Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK
Veřejná... - Často kladené otázky (FAQ)
Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES?
Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory:
poskytování veřejných prostředků,
zvýhodňování podnikání či odvětví výroby,
narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a
ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU.
Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu... - O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané... - Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory... - Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
Zákon o ochraně hospodářské soutěže
Zákon č. 143/2001 Sb.
Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže)
Vyhlášky k zákonu č. 143/2001
Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci
Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Druhý den Svatomartinské konference se diskutovalo o tržní síle, místních šetřeních a o soukromoprávním vymáhání (14. 11. 2019)
Druhý den Svatomartinské konference byl zahájen panelem z oblasti významné tržní síly zaměřeným na implementaci směrnice o nekalých obchodních praktikách - Evropská komise pořádá v Brně debatu o hospodářské soutěži (7. 11. 2023)
Evropská komise začala v letošním roce pořádat debatní cyklus s občany členských států nazvaný Markets for People. Poslední letošní zastavení tohoto pořadu se uskuteční 7. prosince 2023 v Brně a bude odpovídat na otázku proč potřebujeme hospodářskou soutěž? - Májová konference rozebírala záludnosti kvalifikace a sbližovala pohledy zadavatelů a dodavatelů (15. 5. 2025)
Ve dnech 13. a 14. května 2025 proběhl již čtvrtý ročník Májové konference o veřejných zakázkách, jejímž pořadatelem je Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Před téměř dvěma stovkami odborníků na veřejné zadávání zahájil konferenci předseda Úřadu Petr Mlsna - Svatomartinská konference 2025 řešila celoevropská témata i instituty české soutěžní politiky (6. 11. 2025)
Ve dnech 5. a 6. listopadu 2025 proběhl v sídle Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže již 18. ročník Svatomartinské konference o novinkách a aktuálních trendech v oblasti ochrany hospodářské soutěže a významné tržní síly - Definice MSP je nejasná a komplikovaná, zaznělo na závěr konference o veřejné podpoře (31. 5. 2019)
Program posledního dne společné konference Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a Ministerstva průmyslu a obchodu na téma veřejné podpory a malých a středních podniků byl vyhrazen diskuzím v rámci workshopů a kulatých stolů - Úvodní slovo předsedy ÚOHS Petra Mlsny na Májové konferenci 2024 (15. 5. 2024)
Vážené dámy, vážení pánové,
je mi ctí vás přivítat na dalším ročníku Májové konference o veřejných zakázkách. Pravidelnou konferenci o veřejném zadávání jsme začali pořádat před třemi lety. Již předchozí dva ročníky ukázaly, že odborná veřejnost má o účast na námi pořádané konferenci mimořádný zájem, a to dokonce takový, že výrazně převyšoval naše kapacity. Abychom dali příležitost co největšímu počtu zájemců, rozhodli jsme se... - Úvodní slovo předsedy ÚOHS Petra Mlsny na konferenci Asociace pro veřejné zakázky (18. 6. 2024)
Konference "Veřejné zakázky ZAOSTŘENO NA..."
Praha, 18. června 2024 - Prohlášení ICN v souvislosti s pandemií nemoci COVID – 19 (9. 4. 2020)
International Competition Network (ICN) je celosvětovou platformou zaměřenou na rozvoj soutěžního práva, a proto se jedna z jeho pracovních skupin (ICN Steering Group) obrací na členské země s prohlášením, jejímž ústředním tématem je hospodářská soutěž během a po vypuknutí pandemie nemoci COVID-19 - Projev předsedy ÚOHS Petra Mlsny na konferenci Asociace pro veřejné zakázky (16. 10. 2025)
Zveřejňujeme plné znění proslovu předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petra Mlsny, který zazněl 16. října 2025 ve Valči v úvodu Říjnové konference Asociace pro veřejné zakázky "Dodávky, služby a stavební práce - co bychom ještě rádi věděli - Stanovisko ÚOHS k diskutované regulaci činnosti exekutorů plánované Ministerstvem spravedlnosti (9. 2. 2015)
V souvislosti s debatou o zavedení tzv. principu teritoriality pro poskytování služeb exekutorů, tedy zjednodušeně řečeno zavedení pravidla, že exekuci může provádět pouze exekutor, v jehož územním obvodu se nachází bydliště nebo sídla dlužníka, vyjádřil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) obavy, zda takové opatření nesníží úroveň hospodářské soutěže mezi exekutory a v důsledku nepoškodí spotřebitele. První náměstek ministryně spravedlnosti...
cs | en