Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 317x
- O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Leniency program
PROGRAM LENIENCY (SHOVÍVAVOST)
Utajované dohody mezi soutěžiteli o přímém či nepřímém určení ceny, rozdělení trhu, nákupních zdrojů nebo zákazníků, omezení či kontrole výroby nebo odbytu zboží, včetně jeho dovozu či vývozu, patří mezi nejzávažnější způsoby narušení hospodářské soutěže. Za taková jednání hrozí účastníkům utajovaných dohod velmi vysoké pokuty, které mohou být uloženy až do 10 % z čistého obratu dosaženého soutěžitelem... - Významná tržní síla > Mezinárodní spolupráce
Efektivní ochrana před nekalými obchodními praktikami v potravinovém řetězci je v současné době komplexním problémem, jehož nedílnou součástí je i mezinárodní spolupráce v oblasti prosazování a harmonizace pravidel na ochranu slabší smluvní strany v potravinovém řetězci. Pro účinné prosazování těchto pravidel je proto nutné, aby se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže aktivně zapojoval do spolupráce zahrnující aktivity národních dozorových orgánů... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce > Evropská soutěžní síť (European Competition Network - ECN)
Evropská soutěžní síť byla založena jako fórum pro diskuzi a spolupráci evropských soutěžních úřadů v případech, kdy jsou aplikovány články 101 (dříve čl. 81 SES) a 102 (dříve čl. 82 SES) Smlouvy o fungování Evropské unie. Zajišťuje efektivní rozdělení práce a účinnou a jednotnou aplikaci soutěžních pravidel Evropské unie. Evropská komise a soutěžní úřady členských států spolupracují v rámci ECN
při vzájemném informování se o nových... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Soukromoprávní prosazování kartelového práva (26. a 27. 6. 2009)
O výraznějším prosazování soukromoprávního vymáhání soutěžního práva (tzv. private enforcement) v Evropě budou ve dnech 26. a 27. června hovořit v Praze na konferenci s názvem Soukromoprávní vymáhání kartelového práva přední odborníci na hospodářskou soutěž. Akci pořádá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže společně s Právnickou fakultou Univerzity Karlovy.
„Efektivní vymáhání soutěžního práva sestává nejen z veřejného vymáhání prováděného... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Definice veřejné zakázky
„Zastřená“ veřejná zakázka
Rozhodnutí Úřadu ze dne 5. 11. 2007, č. j. ÚOHS-S199/2007-18164/2007/540-AS, potvrzené rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 4. března 2008, č. j. ÚOHS-R213/2007/02-05035/2008/310-KK
Z předložené dokumentace vyplynulo, že dne 22. 3. 2006 byla uzavřena kupní smlouva mezi zadavatelem a vybraným uchazečem, jejímž předmětem byl prodej budovy mateřské školy a dvou přilehlých pozemků s tím, že kupní cena ve výši 16 065 000... - Informační centrum > Informační listy > 2018
ÚOHS - efektivní dozor nad veřejným zadáváním a soutěžní regulací
Veřejná podpora
- Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Zakázané dohody - kartely
Následující text je určen spíše pro odborně zaměřené pracovníky zadavatelů, disponující zejména právnickým vzděláním, a pokouší se uvést čtenáře blíže do problematiky tzv. zakázaných dohod (včetně relevantní právní úpravy).
Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) ve znění pozdějších... - Hospodářská soutěž > Zneužití dominantního postavení
Cílem činnosti Úřadu je ochrana hospodářské soutěže jako fenoménu. Zákon o ochraně hospodářské soutěže je přitom přísnější na soutěžitele v dominantním postavení než na jejich konkurenty, jejichž pozice na trhu je slabší.
Legální definice dominantního postavení je uvedena v § 10 zákona, dle kterého dominantní postavení na relevantním trhu zaujímá soutěžitel nebo společně více soutěžitelů (tzv. společná dominance), kterým jejich tržní... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Místní šetření > Judikatura k přezkumu místních šetření
Žaloby na ochranu před nezákonným zásahem – šetření na místě
Shrnutí rozsudků Nejvyššího správního soudu (NSS)
Věc TIPSPORT; FORTUNA
Spisová značka: 7 As 438/2019; 2 As 295/2019
Žalobce: TIPSPORT/CHANCE a.s.; FORTUNA GAME a.s.
NSS potvrdil zákonnost místního šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (Úřad) provedeného v obchodních prostorách žalobců, na rozdíl od Krajského soudu (KS) v Brně (31 A 70/2019; 62 A 77/2019), který...
V aktualitách a tiskových zprávách 2429x
- Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů AP sigma s.r.o. a CIPHER SOLUTIONS, a.s./společně kontrolovaný soutěžitel Georgiana (29. 8. 2025)
ÚOHS-S0624/2025/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 29. 8. 2025 - Navržené závazky umožnily povolit fúzi producentů minerálních vod (13. 11. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) svým rozhodnutím ze dne 29. května 2006 povolil se závazky spojení společností Karlovarské minerální vody (KMV) a Poděbradka - Předseda Pecina ve věci Lesů ČR potvrdil předchozí verdikt ÚOHS (31. 8. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina potvrdil svými čtyřmi rozhodnutími ze dne 13. dubna 2006 předchozí závěry prvostupňových řízení ve věci Lesů ČR a jejich postupu při výběru dodavatelů na zajištění lesnických činností. - Lesy ČR jsou zadavatelem a porušily tak zákon (31. 8. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vydal prvostupňové rozhodnutí ve věci postupu státního podniku Lesy ČR při výběru dodavatelů na zajištění lesnických činností. Správní řízení bylo zahájeno na základě návrhu společnosti CE WOOD - Primárním cílem není trestat (8. 9. 2006)
„Primárním cílem činnosti Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže není trestat,“ uvedl dnes předseda Josef Bednář na I. Pražských soutěžních dnech v Top hotelu Praha - Případ KMV je ojedinělý, sankce byla zaplacena (8. 9. 2006)
Celkem kolem jednoho tisíce fúzí posuzoval ve správních řízeních v posledních pěti letech Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Z toho pouze dvakrát za zmíněné období řekl navrhované koncentraci ne - ÚOHS: Kupní cena za OKD je nízká (8. 9. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dne 30. dubna 2004 rozhodnutí, kterým nepovolil výjimku ze zákazu veřejné podpory ve prospěch společnosti KARBON INVEST související s privatizací společnosti OKD. Rozhodnutí již nabylo právní moci - ÚOHS: Prodej akcií Nové huti není veřejnou podporou (8. 9. 2006)
ÚOHS ve správním řízení posuzoval, zda koupě zhruba deseti procent akcií společnosti Ispat Nová huť, a.s. od Třineckých železáren Českou konsolidační bankou, zakládá veřejnou podporu. Jde o prodej, o kterém rozhodla svým usnesením vláda - Povolena podmínečná podpora pro VÁLCOVNY PLECHU, a.s. (11. 9. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže na základě žádosti ministerstva financí povolil výjimku ze zákazu veřejné podpory ve prospěch společnosti VÁLCOVNY PLECHU, a.s - Zrušena veřejná podpora pro společnost Nová huť (11. 9. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže dne 24.6. 2002 rozhodl o zrušení veřejné podpory, která byla poskytnuta Nové huti, a.s
cs | en