Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 310x
- Hospodářská soutěž > Zneužití dominantního postavení > Významná rozhodnutí v oblasti zneužití dominantního postavení
Pokuta pro České dráhy za predátorské praktiky
Úřad v roce 2017 pokutoval společnost České dráhy za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže i článku 102 Smlouvy o fungování Evropské unie. Společnost zneužila své dominantní postavení v souvislosti se zadávacími řízeními na provozování dálkové drážní osobní dopravy na tratích Plzeň – Most a Pardubice – Liberec, když předložila Ministerstvu dopravy nabídky s nepřiměřeně nízkou výší... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Zadávací řízení
Důvody pro použití jednacího řízení bez uveřejnění („JŘBU“): Krajně naléhavý případ
Rozhodnutí Úřadu ze dne 7. 9. 2007, č. j. ÚOHS-S195/2007-16456/2007/540-Der, potvrzené rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 5. 11. 2007, č. j. ÚOHS-R182,183/2007/02-20179/2007/310-Hr
Předmětem této veřejné zakázky byla sanace ropných vrtů a sond. Pro zadání této veřejné zakázky zadavatel použil jednací řízení bez uveřejnění podle § 23 odst. 4 písm. b... - Legislativa > Hospodářská soutěž > Evropská unie
SMLOUVA O FUNGOVÁNÍ EVROPSKÉ UNIE (Vybraná ustanovení) (čl. 101-106)
Nařízení Rady (ES) č. 1/2003 ze dne 16. prosince 2002 o provádění pravidel hospodářské soutěže stanovených v článcích 81 a 82 Smlouvy
ANITRUST
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/1925 ze dne 14. září 2022 o spravedlivých trzích otevřených hospodářské soutěži v digitálním odvětví a o změně směrnic (EU) 2019/1937 a (EU) 2020/1828 (nařízení o digitálních... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2025
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 12. 6. 2025 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").
Žadatel požadoval poskytnutí dokumentu, kterým bylo ukončeno šetření podnětu týkajícího se marketingových práv v českém fotbale a možného narušení hospodářské soutěže.Dne 17. 6. 2025 byla žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovaná... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce > Evropské soutěžní úřady (European Competition Authorities - ECA)
Soutěžní úřady EEA (Evropský hospodářský prostor) a EFTA (Evropské sdružení volného obchodu) jsou spojeny v rámci platformy Evropské soutěžní úřady založené v Amsterodamu v roce 2001. ECA je neformální organizace, jejímž cílem je najít formou diskuze cesty, jak nejlépe implementovat soutěžní právo a politiku v Evropě, tzv. nejlepší praktiky. Cílem ECA je zlepšit spolupráci mezi evropskými soutěžními úřady a prohloubit konvergenci soutěžní legislativy a politiky skrze diskuzi - Veřejná podpora > Energetická krize a pravidla veřejné podpory > Rozhodnutí EK vydaná pro ČR podle Dočasného krizového rámce
Číslo rozhodnutí EK a název programu
Datum vydání rozhodnutí EK
Schválené dle bodu 2.1 DKTR
SA.107597 (2023/N) Program pro podporu zákazníků v teplárenství související s vysokou cenou tepelné energie 302 KB
19. 6. 2023
Schválené dle bodu 2.2 DKTR
SA.105065 Program EGAP Plus 313 KB
15. 12. 2022
Schválené dle bodu 2.4 DKTR
SA.107138... - Hospodářská soutěž > Soudní přezkum rozhodnutí > Rozsudky do roku 2003
Rozsudky Vrchního soudu v Olomouci
RozsudekPřezkoumávané rozhodnutí ÚOHSÚčastník řízení
II. stupeňI. stupeň
2A9/96
R27/95
S44/94
Východočeská energetika, a.s.
2A3/98-26
R25/94R31/94
S2785/94
RB, spol. s r.o.
2A5/96
R7/95
S14/95
Česká komora architektů
2A8/96
R34/95
S24/95
KABEL plus
2A5/97
R24/96
S29/III/95
Česká spořitelna, a.s.
2A7/97-19
R52/95
S52/95
Pražská energetika, a.s.
2A3/96
-
S60/95
TELIS... - Hospodářská soutěž > Soudní přezkum rozhodnutí
Rozsudky do roku 2003 (Vrchní soud v Praze a v Olomouci) naleznete zde
Žaloby podané v roce 2002, o nichž nebylo do 1.1. 2003 rozhodnuto Vrchním soudem v Olomouci, převzal ode dne účinnosti zákona č. 150/2002 Sb., soudní řád správní, Nejvyšší správní soud. Žaloby podané od 1.1. 2003 náleží do věcné přílušnosti Krajského soudu v Brně.
Rozsudky od roku 2003
Rozsudky soudůRozhodnutí ÚOHS
Účastníci řízení
ÚstavníNSSKrajskýII. stupeňI. stupeň
25Cdo296/2006-78 (Nejvyšší... - Prohlášení o přístupnosti
Předmluva
Uživatelé internetu jsou různí. Každý uživatel má své „specifické“ potřeby a z nich vyplývající „specifické“ požadavky, které limitují jeho možnosti práce s webem. V praxi jsou to především zrakově a sluchově postižení, uživatelé se zhoršenou motorikou horních končetin a uživatelé s poruchami učení a soustředění. Tito uživatelé mají k dispozici různé pomocné technologie, které jim informace z webu zprostředkují. Aby však tyto... - Informační centrum > Články a přednášky > 2007
Chceme chránit spotřebitele, ne zájmové skupiny; Satisfakce 3/2007, str. 9-10 829 KB Competition czar gives chase to sins, not peccadilloes; Czech Business Weekly, 26. 11. 2007 68 KB Rozsudek ve věci Microsoft potvrdil směřování soutěžní politiky EU; Právní zpravodaj 10/2007, str. 1, 3-5 161 KB Energetickému trhu omezování nesvědčí; Právo, 5.10. 2007, str. 9 61 KB Veřejná podpora v případu Pražské bezdrátové sítě; Obec a finance 4/2007, str. 24 77 KB Vystoupení...
V aktualitách a tiskových zprávách 2331x
- ÚOHS v rámci českého předsednictví – schválená legislativa i úspěšné mezinárodní akce (3. 1. 2023)
Na právě skončeném předsednictví České republiky v Radě Evropské unie (dále také „CZ PRES“) se v rámci svých oblastí působnosti podílel také Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“ nebo „ÚOHS“), a to zejména ve dvou rovinách - Evropská komise schválila mapu regionální podpory na léta 2007-2013 pro Českou republiku (3. 11. 2006)
Od 1. 1. 2007 bude v České republice poskytována regionální podpora podle nové mapy regionální podpory, schválené Evropskou komisí. - Pokuty za historickou sankci byly zaplaceny (14. 8. 2007)
Všechny pokutované společnosti již zaplatily historicky nejvyšší sankci 941.881.000,- Kč uloženou antimonopolním úřadem za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže. Sankce vybrané Úřadem se stávají příjmem státního rozpočtu - Ministerstvo obrany dostalo několik pokut, v součtu převyšujících půl milionu korun (31. 8. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil v minulých dnech za chyby v celkem sedmnácti veřejných zakázkách zadavateli Ministerstvu obrany ČR sankce v úhrnné výši převyšující půl milionu korun. - Předseda Pecina potvrdil třímilionovou pokutu pro Zlín (12. 9. 2007)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina potvrdil uložení třímilionové pokuty pro město Zlín. Tato sankce byla uložena ve správním řízení, které se týká celkem třinácti zakázek v celkové hodnotě převyšujících částku 420 milionů korun. - Zakázka za více než 4 miliardy byla zadána netransparentně (12. 9. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil dosud nejvyšší pokutu v oblasti veřejných zakázek. Pětimilionová sankce byla dosud nepravomocně uložena státnímu podniku v likvidaci Moravské naftové doly. - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Gebr. Heinemann SE & Co. KG, SRN a casualfood GmbH, SRN/smartseller GmbH & Co. KG a smartseller Verwaltungs GmbH, SRN (28. 2. 2020)
ÚOHS-S0107/2020/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 28. 2. 2020 - Tenebro může převzít STOCK Plzeň (27. 6. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil spojení soutěžitelů Tenebro s.r.o. a STOCK Plzeň a.s. Rozhodnutí není doposud pravomocné - Analýza činnosti Úřadu v oblasti veřejných zakázek vychází ze starých dat (26. 1. 2017)
Dnes zveřejněná analýza spolku EconLab s názvem „Rozhodovací praxe ÚOHS – mýty a fakta“ pracuje se souborem starých dat a ve svém důsledku tedy již neodpovídá skutečnosti. Uvedená studie zpracovává data z let 2012 – 2015, přichází tedy se zpožděním a nezachycuje současný stav rozhodování Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže v oblasti veřejných zakázek - Reakce ÚOHS na kampaň NFPK proti rozhodování o bezpředmětnosti. Jaký je skutečný záměr kampaně? Efektivita nebo zdržování? (5. 5. 2017)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zpracoval podrobnější analýzu, která vyvrací ničím nepodložené účelové dezinterpretace starého i nového zákona o zadávání veřejných zakázek a doporučení Nadačního fondu proti korupci (NFPK) k jeho změně. V prvé řadě je třeba podotknout, že s konstruktivní diskuzí o znění zákona mohl NFPK přijít dříve, a to v době, kdy byl připravovaný zákon veřejně diskutován. Námitky mohl NFPK vznést i prostřednictvím...
cs | en