Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 367x
- Hospodářská soutěž > Spojování soutěžitelů > Veřejná konzultace k možné revizi pravidel pro povolování spojení soutěžitelů
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahájil 10. července 2024 veřejnou konzultaci k možné revizi pravidel pro povolování spojení soutěžitelů. Navrhovaná revize se týká jak zákonné úpravy obsažené v zákoně pro ochranu hospodářské soutěže (143/2001 Sb.), tak v podzákonných předpisech a soft-law. Úřad žádá odbornou veřejnost a dotčené subjekty k poskytnutí zpětné vazby a odpovědi na připojené dotazy. Konzultace bude probíhat do 15. září 2024.
K revizi... - Významná tržní síla > Podání podnětu, dotazu, žádosti o stanovisko > Podání podnětu
Podnět může podat kterákoli fyzická či právnická osoba.
Podání může být učiněno:
písemnou formou, a to dopisem odeslaným ve fyzické podobě na adresu sídla Úřadu, tj. třída Kpt. Jaroše 7, 604 55 Brno (pozn. pokud nebude zásilka zasílána prostřednictvím České pošty, je třeba použít PSČ 602 00),
elektronicky do datové schránky, jejíž ID je fs2aa2t,
faxem + 420 542 167 112,
e-mailem zaslaným na adresu posta@uohs.cz,
ústně v budově Úřadu... - Veřejné zakázky > Povinnosti zadavatele při přezkumu veřejné zakázky
Ačkoliv povinnosti spojené s doručováním dokumentace o veřejné zakázce Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") nejsou v českém právním řádu nijak nové a jsou prakticky v nezměněné podobě jeho trvalou součástí již od 1. 1. 2014 od nabytí účinnosti zákona č. 341/2013 Sb., kterým byl změněn zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, Úřad se stále setkává s tím, že někteří zadavatelé stále nemají jasno jakým způsobem... - Hospodářská soutěž > Alternativní řešení soutěžních problémů
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dne 29. 7. 2023 oznámení, v němž vymezuje případy, u kterých hodlá zvažovat přistoupení k některému z alternativních způsobů řešení možných narušení hospodářské soutěže za účelem efektivního výkonu jemu svěřené působnosti. Rozhodnutí, zda Úřad k alternativnímu řešení soutěžního problému v konkrétních případech přistoupí, je však vždy v jeho diskreci.
Oznámení uvádí, jaká jsou možná... - Veřejná podpora > Nesplacené inkasní příkazy
Kontrola existence nesplaceného inkasního příkazu pro navrácení protiprávní a neslučitelné podpory u příjemce
Na základě předpisů Evropské unie k veřejným podporám (nařízení o blokových výjimkách, pokynů, sdělení, rámců atp.) nelze poskytovat veřejné podpory takovým příjemcům, vůči nimž je vystaven inkasní příkaz v návaznosti na rozhodnutí Evropské komise o protiprávní podpoře a její neslučitelnosti s vnitřním trhem, který dosud nebyl... - O Úřadu > Informace podle zákona č. 106/1999
Přehled informací podle zákona č. 106/1999 Sb. a Standardu ISVS pro zveřejňování vybraných informací o veřejné správě
1. Úplný oficiální název povinného subjektu:
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
2. Důvod a způsob založení povinného subjektu, včetně podmínek a principů, za kterých provozuje svoji činnost:
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) byl zřízen s účinností od 11. října 1996 zákonem č. 273/1996 Sb., kterým byla stanovena... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > Různé pohledy na regulaci vztahu obchodních řetězců a jejich dodavatelů v rámci Evropské unie
8. 12. 2015
Evropská komise se dlouhodobě zabývá vztahy mezi dodavateli a odběrateli potravin při dodávkách potravin určených pro maloobchodní prodej v obchodních řetězcích. Důvodem je skutečnost, že v řadě případů uplatňují obchodní řetězce vůči dodavatelům potravin nefér obchodní praktiky (Unfair Trading Practices). Je to tedy stejná situace, s jakou se setkává Úřad při šetření chování tuzemských obchodních řetězců vůči jejich dodavatelům... - Hospodářská soutěž > Spojování soutěžitelů > Gun Jumping
ÚOHS se ve své praxi setkává i s případy, kdy soutěžitelé uskuteční spojení ještě před podáním návrhu na zahájení řízení o jeho povolení a před právní mocí rozhodnutí ÚOHS, kterým se spojení soutěžitelů povoluje (jedná se o tzv. gun jumping). Tímto postupem však poruší zákaz stanovený v § 18 odst. 1 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Definice zadavatele
Jiná právnická osoba
Rozhodnutí Úřadu ze dne 16. 3. 2018, č. j. ÚOHS-S0031/2018/VZ-08181/2018/532/KSt, potvrzeno rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 11. 6. 2018, č. j. ÚOHS-R0054/2018/VZ-17281/2018/321/ZSř
Při přezkumu veřejné zakázky zadávané Dopravním podnikem města Olomouce, a.s. (dále jen „DPMO“) Úřad nejprve ověřoval, zda tento subjekt naplňuje definici zadavatele podle některého z ustanovení § 4 ZZVZ.
Z dikce ustanovení § 4 odst. 1 písm...
V aktualitách a tiskových zprávách 1537x
- Pokud dominant nepřijme opatření, hrozí mu pokuta (31. 8. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vypracoval v rámci správního řízení vedeného se společností RWE Transgas sdělení, jehož předmětem je oznámení výhrad Úřadu k jednání uvedené společnosti na trhu s plynem - Dopravní podnik zřejmě zneužil dominantní postavení (1. 9. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zaslal Dopravnímu podniku Ústeckého kraje (DPÚK) své výhrady k jednání, kterého se dopustil před několika týdny, když přerušil provoz autobusové dopravy v Ústeckém kraji - ÚOHS návrh společnosti RWE zamítl (5. 9. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zamítl návrh společnosti RWE Energy Aktiengesselschaft na změnu rozhodnutí (S25/02) o povolení spojení ze dne 2. května 2004 - Soud potvrdil závěr ÚOHS (5. 9. 2006)
Nejvyšší správní soud zamítl žalobu společnosti Chovservis proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže z října 2002 - Český Mobil - pokuta 6,5 mil. Kč (8. 9. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář svým rozhodnutím ze dne 10. května 2004 uložil pokutu ve výši 6,5 milionů korun za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže společnosti Český Mobil. - ČEZ uzavřel zakázané smlouvy o zákazu zpětného dovozu (8. 9. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Josef Bednář svým druhostupňovým rozhodnutím uložil pravomocně pokutu 7,5 miliónů korun společnosti ČEZ, a.s - Kartelová dohoda Billa/Julius Meinl (11. 9. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář svým rozhodnutím ze dne 13. října 2003 uložil pokutu v úhrnné výši 51 miliónů korun společnostem BILLA (28 mil. Kč) a JULIUS MEINL (23 mil. Kč). Jedná se o druhou nejvyšší pravomocně uloženou sankci v historii úřadu - Nová Pravidla pro národní regionální pomoc na léta 2007-2013 (20. 10. 2006)
Evropská komise na svých webových stránkách zveřejnila Pravidla pro národní regionální pomoc na léta 2007-2013 (dále jen „Pravidla“). - Pokuta pro DPÚK má preventivní charakter (8. 11. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil svým prvostupňovým nepravomocným rozhodnutím ze dne 6. listopadu 2006 Dopravnímu podniku Ústeckého kraje (DPÚK) pokutu 700 tisíc korun za zneužití dominantního postavení - Poskytování podpory de minimis podle Nařízení Komise č. 1998/2006 ze dne 15. 12. 2006, o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis (10. 1. 2007)
S ohledem na vypršení platnosti nařízení Komise č. 69/2001, o použití čl. 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis ke dni 31. 12. 2006 přijala Komise nařízení, nově upravující podmínky, za kterých lze poskytnout podporu de minimis. Nařízení zohledňuje dosavadní vývoj inflace a hrubého domácího produktu ve Společenství.
cs | en