Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 386x
- Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > Různé pohledy na regulaci vztahu obchodních řetězců a jejich dodavatelů v rámci Evropské unie
8. 12. 2015
Evropská komise se dlouhodobě zabývá vztahy mezi dodavateli a odběrateli potravin při dodávkách potravin určených pro maloobchodní prodej v obchodních řetězcích. Důvodem je skutečnost, že v řadě případů uplatňují obchodní řetězce vůči dodavatelům potravin nefér obchodní praktiky (Unfair Trading Practices). Je to tedy stejná situace, s jakou se setkává Úřad při šetření chování tuzemských obchodních řetězců vůči jejich dodavatelům... - Hospodářská soutěž > Spojování soutěžitelů > Gun Jumping
ÚOHS se ve své praxi setkává i s případy, kdy soutěžitelé uskuteční spojení ještě před podáním návrhu na zahájení řízení o jeho povolení a před právní mocí rozhodnutí ÚOHS, kterým se spojení soutěžitelů povoluje (jedná se o tzv. gun jumping). Tímto postupem však poruší zákaz stanovený v § 18 odst. 1 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Definice zadavatele
Jiná právnická osoba
Rozhodnutí Úřadu ze dne 16. 3. 2018, č. j. ÚOHS-S0031/2018/VZ-08181/2018/532/KSt, potvrzeno rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 11. 6. 2018, č. j. ÚOHS-R0054/2018/VZ-17281/2018/321/ZSř
Při přezkumu veřejné zakázky zadávané Dopravním podnikem města Olomouce, a.s. (dále jen „DPMO“) Úřad nejprve ověřoval, zda tento subjekt naplňuje definici zadavatele podle některého z ustanovení § 4 ZZVZ.
Z dikce ustanovení § 4 odst. 1 písm... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce > Mezinárodní spolupráce v zákoně o ochraně hospodářské soutěže
Nově vložená hlava IX zákona o ochraně hospodářské soutěže komplexně upravuje koncept tzv. mezinárodní spolupráce a reflektuje transpoziční požadavky směrnice ECN+. Kodifikace v této hlavě stanovuje režim aplikace soutěžních pravidel podle čl. 101 a 102 Smlouvy o fungování Evropské unie (dále jen „SFEU“) mezi jednotlivými členskými státy v situacích, kdy soutěžní orgán jednoho státu při aplikaci evropského soutěžního práva vyžaduje přeshraniční... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora na pevné širokopásmové sítě (čl. 52 GBER)
Způsobilé náklady jsou veškeré náklady na výstavbu, správu a provoz pevné širokopásmové sítě.
Maximální výše podpory na projekt se stanoví na základě soutěžního výběrového řízení uvedeného v odst. 6 písm. a). Pokud je realizována investice v souladu s odst. 6 písm. b) bez soutěžního výběrového řízení, nesmí výše podpory přesáhnout rozdíl mezi způsobilými náklady a běžným provozním ziskem z investice. Provozní zisk se od způsobilých... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora na mobilní sítě 4G a 5G (čl. 52a GBER)
Způsobilé náklady jsou veškeré náklady na výstavbu, správu a provoz pasivních a aktivních prvků mobilní sítě.
Maximální výše podpory na projekt se stanoví na základě soutěžního výběrového řízení. Pokud je realizována investice bez soutěžního výběrového řízení, nesmí výše podpory přesáhnout rozdíl mezi způsobilými náklady a běžným provozním ziskem z investice. Provozní zisk se od způsobilých nákladů odečte ex ante na základě... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora pro sítě páteřního propojení (čl. 52d GBER)
Podpora pro sítě páteřního propojení (čl. 52d GBER)
Způsobilé náklady jsou veškeré náklady na výstavbu, správu a provoz sítě páteřního propojení.
Maximální výše podpory na projekt se stanoví na základě soutěžního výběrového řízení uvedeného v odst. 6 písm. a). Pokud je realizována investice v souladu odst. 6 písm. b) bez soutěžního výběrového řízení, nesmí výše podpory přesáhnout rozdíl mezi způsobilými náklady a běžným provozním... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatomartinská konference 2014
Poslední trendy a vývoj soutěžního práva jsou podtitulem tradiční mezinárodní Svatomartinské konference pořádané Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže 11. a 12. listopadu 2014 v brněnském sídle Úřadu.
V šesti panelech vystoupí experti na soutěžní právo z akademické sféry, advokátních kanceláří, Evropské komise a soutěžních úřadů Belgie, České republiky, Itálie, Litvy, Německa, Rakouska, Řecka, Slovenska a Slovinska.
Úvodní panel konference... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Jarní konference v oblasti veřejné podpory (18. 5. 2016)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pořádá dne 18. května 2016 Jarní konferenci v oblasti veřejné podpory.
Cílem připravované konference je zejména obeznámit poskytovatele s novou povinností vyplývající z čl. 9 nařízení Komise č. 651/2014, zabývajícího se zveřejňováním informací o jednotlivých podporách převyšujících 500 tisíc eur poskytnutých po 1. 7. 2016 na souhrnné internetové stránce a poskytnout praktické rady a doporučení pro administraci...
V aktualitách a tiskových zprávách 1598x
- Zákon o významné tržní síle plní svou funkci, měl by však být novelizován (17. 10. 2013)
V brněnském sídle Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se dnes konala v pořadí již třetí z podzimní série konferencí, tentokrát na téma zákona o významné tržní síle. I. místopředseda Úřadu Hynek Brom v úvodu konstatoval, že zákon má svoje přednosti i mezery, avšak svou roli plní - Předseda ÚOHS potvrdil pokutu za zneužití významné tržní síly pro řetězec Kaufland (23. 10. 2013)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil svým pravomocným rozhodnutím uložení sankce ve výši 22 130 000 Kč pro společnost Kaufland Česká republika v.o.s. za porušení zákona o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských produktů a jejím zneužití. Předseda Úřadu tak zamítl rozklad účastníka řízení proti prvostupňovému rozhodnutí z dubna letošního roku - Nové oznámení ÚOHS podrobně vykládá novelizovaný leniency program (4. 11. 2013)
S loňskou prosincovou novelou zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže (dále také ZOHS), byl do českého právního rámce plně začleněn tzv. program shovívavosti neboli leniency program. Jedná se o nejdůležitější nástroj pro odhalování a potírání kartelů, jež mají soutěžní úřady k dispozici - Oznámení Úřadu o alternativním řešení soutěžních problémů a o odložení věci (8. 11. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zásadním způsobem novelizoval své oznámení o alternativním řešení soutěžních problémů a včlenil do něj také nové ustanovení § 21 odst. 2 zákona o ochraně hospodářské soutěže, podle něhož nemusí zahajovat správní řízení, pokud na jeho vedení není veřejný zájem - ÚOHS vydává informační listy Významná tržní síla (18. 12. 2013)
Druhé číslo letošních informačních listů vydávaných Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže je věnováno tématu významné tržní síly - Úřad uložil pokutu a zakázal plnění smlouvy na svoz odpadu v Příbrami (27. 3. 2014)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil zadavateli Technické služby Příbram pokutu ve výši 220 000 Kč a zákaz plnění Smlouvy o odstraňování odpadu č. 120401 ve znění dodatků č. 1 a 2. Rozhodnutí potvrdil ve druhé instanci také předseda ÚOHS Petr Rafaj a je tedy pravomocné - Agenda druhého dne Svatomartinské konference 2014 (12. 11. 2014)
Druhý den Svatomartinské konference 2014 pořádané Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže nabídl ve třech panelech témata minoritních podílů při kontrole koncentrací, soutěžních aspektů internetového prodeje zboží a významné tržní síly - Záměry poskytování veřejné podpory konzultujte s Úřadem již v přípravě! (26. 11. 2014)
V návaznosti na přijetí nového nařízení Komise (EU) č. 651/2014, tzv. obecného nařízení o blokových výjimkách, začala řada poskytovatelů na všech správních úrovních koncipovat nové programy veřejné podpory v souladu s tímto nařízením. Množí se však případy, kdy poskytovatelé bez předchozí konzultace oznamují Úřadu již schválené a finalizované programy, v nichž nejsou dodrženy veškeré dílčí podmínky tohoto nařízení. To pak přináší zbytečné... - Novela zákona o významné tržní síle nebude mít negativní dopad na ceny ani české dodavatele (21. 5. 2015)
Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky začne v tomto týdnu projednávat návrh novely zákona č. 395/2009 Sb., o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských produktů a jejím zneužití. Tato skutečnost vzbudila značný zájem médií, v jejichž výstupech zaznívala především vyjádření Svazu obchodu a cestovního ruchu (SOCR). Vzhledem k tomu, že se v mediálních příspěvcích objevily určité zavádějící či nesprávné informace... - ÚOHS zahájil již devět řízení v oblasti významné tržní síly a v současné době prošetřuje čtyři obchodní řetězce (26. 6. 2015)
V současné době se v některých médiích objevily nepravdivé informace o problematice řešení správních řízení Úřadu v oblasti kontroly významné tržní síly. Není pravdou, že na Úřadě není nic řešeno a nebyl v oblasti kontroly významné tržní síly žádný správní případ ukončen
cs | en