Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Veřejná podpora
Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak.
Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY
Na základě uvedené definice je nutné u veřejné... - Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách
V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity... - Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:
Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis;
Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").
Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.
Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.
Příloha... - Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod
Pravidla pro postup v rámci notifikace
Manuál služeb obecného hospodářského zájmu
Definice malých a středních podniků
Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků
Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod
Metodika k plnění povinnosti transparentnosti
Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK
Veřejná... - Často kladené otázky (FAQ)
Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES?
Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory:
poskytování veřejných prostředků,
zvýhodňování podnikání či odvětví výroby,
narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a
ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU.
Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu... - O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané... - Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory... - Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
Zákon o ochraně hospodářské soutěže
Zákon č. 143/2001 Sb.
Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže)
Vyhlášky k zákonu č. 143/2001
Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci
Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Dodavatel kosmetiky určoval ceny pro další prodej a byl pokutován (8. 4. 2008)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vydal dne 1. dubna 2008 prvostupňové nepravomocné rozhodnutí, v němž společnosti Estée Lauder CZ, s.r.o. uložil pokutu ve výši 818.000,- Kč za uzavření zakázané dohody o určení cen pro další prodej s některými odběrateli značkové kosmetiky. Podle uzavřených dohod měli odběratelé povinnost dodržovat maloobchodní ceny stanovené společností Estée Lauder - Vertikální propojení UPC a Sloane Park nebude mít negativní dopady na hospodářskou soutěž (23. 2. 2011)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým rozhodnutím spojení soutěžitelů UPC Česká republika, a.s. (UPC) a Sloane Park Property Trust, a.s. (Sloane Park). Rozhodnutí již nabylo právní moci - ÚOHS poprvé rozhodl ve věci zneužití významné tržní síly – pokuta pro řetězec Kaufland (19. 7. 2011)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu ve výši 13 628 000 Kč společnosti Kaufland Česká republika v.o.s. za porušení zákona o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských produktů a jejím zneužití - Společnosti Telefónica byla navýšena pokuta za kroky proti liberalizaci trhu (23. 10. 2012)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým opakovaným prvostupňovým rozhodnutím pokutu ve výši 93 108 600 Kč společnosti Telefónica Czech Republic, a.s., za zneužití dominantního postavení na trhu poskytování veřejných telefonních služeb určených podnikatelským subjektům, a to prostřednictvím veřejných pevných telekomunikačních sítí. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad - Firma MIPRO SECURITY předložila nepravdivé údaje, bude zařazena na blacklist (22. 11. 2012)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu 400 000 Kč a současně zakázal plnění veřejných zakázek na tři roky společnosti MIPRO SECURITY, s.r.o., a to za uvádění nepravdivých informací v nabídkách na veřejné zakázky „Ostraha areálů DPMB, a.s.“ a „MVR – 3090049B – ostraha objektů MU“ - Předseda ÚOHS potvrdil pokutu za zneužití významné tržní síly pro řetězec Kaufland (23. 10. 2013)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil svým pravomocným rozhodnutím uložení sankce ve výši 22 130 000 Kč pro společnost Kaufland Česká republika v.o.s. za porušení zákona o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských produktů a jejím zneužití. Předseda Úřadu tak zamítl rozklad účastníka řízení proti prvostupňovému rozhodnutí z dubna letošního roku - Porušení zákazu diskriminace při nákupu autobusů (11. 12. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu ve výši 500 tisíc korun akciové společnosti Krodos Bus za správní delikty při zadávání veřejné zakázky na dodávku meziměstských nízkopodlažních autobusů o délce přibližně 12 metrů. Zadavatel již uzavřel smlouvu s vybraným uchazečem. Rozhodnutí zatím nenabylo právní moci - Ministerstvu obrany byl uložen zákaz plnění smlouvy na nákup útočných granátů (17. 9. 2018)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj svým pravomocným rozhodnutím uložil Ministerstvu obrany zákaz plnění smlouvy uzavřené na základě zadávacího řízení „Nákup munice 2017/I – Ruční útočné granáty“, a to s odkladem 7 měsíců od nabytí právní moci tohoto rozhodnutí - K rozhodnutím o rámcových dohodách DSÚK na nákup autobusů (17. 4. 2019)
Ústecký kraj ve své včerejší tiskové zprávě zavádějícím způsobem mylně, značně zjednodušeně a účelově interpretuje důvody dvou prvostupňových rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže vydaných 15. 4. 2019, jimiž byl uložen Dopravní společnosti Ústeckého kraje zákaz plnění rámcových dohod na dodávky autobusů o délce 10,5 m a 12 m - Předseda ÚOHS potvrdil zákaz plnění dvou rámcových dohod DSÚK na nákup autobusů (23. 7. 2019)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj dne 19. 7. 2019 zamítl rozklady proti prvostupňovým rozhodnutím, jimiž Úřad uložil Dopravní společnosti Ústeckého kraje zákaz plnění rámcových dohod na dodávky autobusů o délce 10,5 m a 12 m. Samotná rozhodnutí byla částečně změněna, zákaz plnění rámcových dohod však zůstává v platnosti
cs | en