Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Legislativa > Hospodářská soutěž > Evropská unie
SMLOUVA O FUNGOVÁNÍ EVROPSKÉ UNIE (Vybraná ustanovení) (čl. 101-106)
Nařízení Rady (ES) č. 1/2003 ze dne 16. prosince 2002 o provádění pravidel hospodářské soutěže stanovených v článcích 81 a 82 Smlouvy
ANITRUST
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/1925 ze dne 14. září 2022 o spravedlivých trzích otevřených hospodářské soutěži v digitálním odvětví a o změně směrnic (EU) 2019/1937 a (EU) 2020/1828 (nařízení o digitálních... - Legislativa > Veřejná podpora > Evropská unie
Smlouva o fungování Evropské unie (konsolidované znění) – pravidla veřejné podpory, články 107–109
I. Procesní pravidla
Nařízení Rady (EU) 2015/1589 ze dne 13. července 2015, kterým se stanoví prováděcí pravidla k článku 108 Smlouvy o fungování Evropské unie (kodifikované znění)
Nařízení Komise (ES) č. 794/2004 ze dne 21. dubna 2004, kterým se provádí nařízení Rady (EU) 2015/1589, kterým se stanoví prováděcí pravidla k článku 108 Smlouvy... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Podzimní konference o veřejné podpoře (1. 12. 2009)
Cílová skupina: zejména pracovníci státní správy
Zúčastněte se konference, která s sebou přináší informace o novinkách v oblasti veřejné podpory. Zaměřuje se zejména na problematiku dopravní obslužnosti a informačního systému registr de minimis. Jednotlivé příspěvky budou zajištěny odborníky na danou oblast, přičemž důraz bude kladen zejména na aktuální, v praxi se vyskytující problémy. V případě zájmu o další informace související s registrem... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatokateřinská konference o veřejné podpoře (25. 11. 2010)
25. listopadu 2010
Registr podpor malého rozsahu (neboli podpor de minimis), který začal v tomto roce fungovat, bude jedním z hlavních témat již tradiční konference o veřejné podpoře. Účastníci konference budou informování i prvotních zkušenostech s provozem tohoto registru a místopředseda ÚOHS Hynek Brom je rovněž seznámí se sankčními řízeními, která musela být zahájena kvůli neplnění povinností, jež s registrem souvisejí. Prostor dostane i zhodnocení... - Veřejná podpora > Kontakty > Oddělení veřejné podpory
V rámci organizační struktury Úřadu se výkonem činností v oblasti veřejné podpory zabývá Oddělení veřejné podpory. Na oddělení pracuje v současné době 9 pracovníků, z nichž každý se specializuje na konkrétní kategorie podpory, jako je např. regionální podpora, podpora v oblasti životního prostředí, podpora v oblasti dopravy atp. Činnost oddělení spočívá zejm. v poskytování doporučujících stanovisek, ve spolupráci s poskytovatelem veřejné... - Veřejná podpora > Služby obecného hospodářského zájmu (SOHZ) a aplikace Sběr dat
V případě služeb obecného zájmu se nejedná o klasické služby poskytované na trhu, ale o služby, které se vyznačují svým zvláštním charakterem. Tyto služby jsou obvykle zajišťovány státem, kraji či obcemi ve veřejném zájmu (tzn. v zájmu veřejnosti) a specifickým znakem těchto služeb je fakt, že pokud by nebyly finančně podporovány veřejnými subjekty, nebyly by poskytovány na trhu vůbec nebo by byly poskytovány v nižší kvalitě či rozsahu. Opodstatněnost... - Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis
Podpora de minimis (nebo také podpora malého rozsahu) není považována za „veřejnou podporu“, protože vzhledem k její nízké částce má Evropská komise za to, že nenaplňuje poslední dva znaky definice veřejné podpory – neměla by narušit hospodářskou soutěž a ovlivnit obchod mezi členskými státy EU. Podpora de minimis může být na rozdíl od jiných výjimek platných v oblasti veřejné podpory poskytnuta jako podpora investičního i provozního charakteru.
základní... - Veřejná podpora > Definiční znaky veřejné podpory
Každý, kdo chce posoudit, zda konkrétní opatření zakládá veřejnou podporu, by si měl položit následující otázky:
1. Je podpora poskytnuta státem nebo z veřejných prostředků?
Pojem státní podpory se vztahuje na jakoukoli přímo či nepřímo poskytnutou výhodu financovanou ze státních prostředků, poskytnutou státem jako takovým nebo zprostředkujícím subjektem jednajícím na základě svěřených pravomocí.
Základním předpokladem pro naplnění tohoto definičního... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2007
Žádost o zpřístupnění dopisu vydaného Úřadem 747 KB
Žádost o rozhodnutí 147 KB
Žádost o informace o fúzi Dalkia ČR a Dalkia Ostrava 171 KB
Žádost o informace o tom, jakým způsobem se ÚOHS podílí na přezkoumání celkové výše podpory de minimis před poskytnutím nové podpory de minimis 56 KB
Žádost o poskytnutí informací ve věci veřejné podpory pro HMMC 89 KB
Žádost o poskytnutí informací ve věci veřejné podpory pro... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Zakázané dohody - kartely
Následující text je určen spíše pro odborně zaměřené pracovníky zadavatelů, disponující zejména právnickým vzděláním, a pokouší se uvést čtenáře blíže do problematiky tzv. zakázaných dohod (včetně relevantní právní úpravy).
Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) ve znění pozdějších...
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Dodavatel kosmetiky určoval ceny pro další prodej a byl pokutován (8. 4. 2008)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vydal dne 1. dubna 2008 prvostupňové nepravomocné rozhodnutí, v němž společnosti Estée Lauder CZ, s.r.o. uložil pokutu ve výši 818.000,- Kč za uzavření zakázané dohody o určení cen pro další prodej s některými odběrateli značkové kosmetiky. Podle uzavřených dohod měli odběratelé povinnost dodržovat maloobchodní ceny stanovené společností Estée Lauder - Vertikální propojení UPC a Sloane Park nebude mít negativní dopady na hospodářskou soutěž (23. 2. 2011)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým rozhodnutím spojení soutěžitelů UPC Česká republika, a.s. (UPC) a Sloane Park Property Trust, a.s. (Sloane Park). Rozhodnutí již nabylo právní moci - ÚOHS poprvé rozhodl ve věci zneužití významné tržní síly – pokuta pro řetězec Kaufland (19. 7. 2011)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu ve výši 13 628 000 Kč společnosti Kaufland Česká republika v.o.s. za porušení zákona o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských produktů a jejím zneužití - Společnosti Telefónica byla navýšena pokuta za kroky proti liberalizaci trhu (23. 10. 2012)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým opakovaným prvostupňovým rozhodnutím pokutu ve výši 93 108 600 Kč společnosti Telefónica Czech Republic, a.s., za zneužití dominantního postavení na trhu poskytování veřejných telefonních služeb určených podnikatelským subjektům, a to prostřednictvím veřejných pevných telekomunikačních sítí. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad - Firma MIPRO SECURITY předložila nepravdivé údaje, bude zařazena na blacklist (22. 11. 2012)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu 400 000 Kč a současně zakázal plnění veřejných zakázek na tři roky společnosti MIPRO SECURITY, s.r.o., a to za uvádění nepravdivých informací v nabídkách na veřejné zakázky „Ostraha areálů DPMB, a.s.“ a „MVR – 3090049B – ostraha objektů MU“ - Předseda ÚOHS potvrdil pokutu za zneužití významné tržní síly pro řetězec Kaufland (23. 10. 2013)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil svým pravomocným rozhodnutím uložení sankce ve výši 22 130 000 Kč pro společnost Kaufland Česká republika v.o.s. za porušení zákona o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských produktů a jejím zneužití. Předseda Úřadu tak zamítl rozklad účastníka řízení proti prvostupňovému rozhodnutí z dubna letošního roku - Porušení zákazu diskriminace při nákupu autobusů (11. 12. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu ve výši 500 tisíc korun akciové společnosti Krodos Bus za správní delikty při zadávání veřejné zakázky na dodávku meziměstských nízkopodlažních autobusů o délce přibližně 12 metrů. Zadavatel již uzavřel smlouvu s vybraným uchazečem. Rozhodnutí zatím nenabylo právní moci - Ministerstvu obrany byl uložen zákaz plnění smlouvy na nákup útočných granátů (17. 9. 2018)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj svým pravomocným rozhodnutím uložil Ministerstvu obrany zákaz plnění smlouvy uzavřené na základě zadávacího řízení „Nákup munice 2017/I – Ruční útočné granáty“, a to s odkladem 7 měsíců od nabytí právní moci tohoto rozhodnutí - K rozhodnutím o rámcových dohodách DSÚK na nákup autobusů (17. 4. 2019)
Ústecký kraj ve své včerejší tiskové zprávě zavádějícím způsobem mylně, značně zjednodušeně a účelově interpretuje důvody dvou prvostupňových rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže vydaných 15. 4. 2019, jimiž byl uložen Dopravní společnosti Ústeckého kraje zákaz plnění rámcových dohod na dodávky autobusů o délce 10,5 m a 12 m - Předseda ÚOHS potvrdil zákaz plnění dvou rámcových dohod DSÚK na nákup autobusů (23. 7. 2019)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj dne 19. 7. 2019 zamítl rozklady proti prvostupňovým rozhodnutím, jimiž Úřad uložil Dopravní společnosti Ústeckého kraje zákaz plnění rámcových dohod na dodávky autobusů o délce 10,5 m a 12 m. Samotná rozhodnutí byla částečně změněna, zákaz plnění rámcových dohod však zůstává v platnosti
cs | en