Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta

Na stránkách 386x

  • Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatomartinská konference 2013 > Představení přednášejících
    Svatomartinská konference 2013 Poslední trendy a vývoj soutěžního práva   úterý 12. listopadu   PANEL I: CO NOVÉHO V HOSPODÁŘSKÉ SOUTĚŽI? Přehled posledních trendů a vývoje soutěžního práva v České republice, na Slovensku a v Evropské unii v uplynulém roce   Michal Petr místopředseda Úřadu pro ochranu hospodářské...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Leniency program
      PROGRAM LENIENCY (SHOVÍVAVOST)   Utajované dohody mezi soutěžiteli o přímém či nepřímém určení ceny, rozdělení trhu, nákupních zdrojů nebo zákazníků, omezení či kontrole výroby nebo odbytu zboží, včetně jeho dovozu či vývozu, patří mezi nejzávažnější způsoby narušení hospodářské soutěže. Za taková jednání hrozí účastníkům utajovaných dohod velmi vysoké pokuty, které mohou být uloženy až do 10 % z čistého obratu dosaženého soutěžitelem...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Definice veřejné zakázky
    „Zastřená“ veřejná zakázka   Rozhodnutí Úřadu ze dne 5. 11. 2007, č. j. ÚOHS-S199/2007-18164/2007/540-AS, potvrzené rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 4. března 2008, č. j. ÚOHS-R213/2007/02-05035/2008/310-KK   Z předložené dokumentace vyplynulo, že dne 22. 3. 2006 byla uzavřena kupní smlouva mezi zadavatelem a vybraným uchazečem, jejímž předmětem byl prodej budovy mateřské školy a dvou přilehlých pozemků s tím, že kupní cena ve výši 16 065 000...
  • Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
    Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním...
  • Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K množstevním slevám a jejich pojetí
      Obecné pojetí zpětně účtovaných množstevních slevUstanovení § 4 odst. 2 písm. d) zákona neuvádí konkrétní výčet různých slev, o množstevní slevě (předem sjednané) hovoří pouze v tom smyslu, že u této jediné slevy je možné, aby byla vyúčtována zpětně. Za množstevní slevu lze přitom považovat slevu vzniklou v důsledku většího odebraného zboží, jako úsporu z rozsahu, na které se podílel odběratel tím, že od dodavatele odebral větší množství...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Místní šetření > Judikatura k přezkumu místních šetření
      Žaloby na ochranu před nezákonným zásahem – šetření na místě Shrnutí rozsudků Nejvyššího správního soudu (NSS)   Věc TIPSPORT; FORTUNA   Spisová značka: 7 As 438/2019; 2 As 295/2019 Žalobce: TIPSPORT/CHANCE a.s.; FORTUNA GAME a.s. NSS potvrdil zákonnost místního šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (Úřad) provedeného v obchodních prostorách žalobců, na rozdíl od Krajského soudu (KS) v Brně (31 A 70/2019; 62 A 77/2019), který...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Hospodářská soutěž v zemědělství
    Pravidla hospodářské soutěže obsažená jak v zákoně o ochraně hospodářské soutěže, tak v právních předpisech EU se vztahují na všechny potravinářské produkty na všech úrovních potravinového dodavatelského řetězce, od výroby zemědělských produktů až po maloobchod s potravinami. Pro zemědělské produkty však platí odlišná pravidla než pro ostatní potravinová odvětví, jelikož jim Smlouva o fungování Evropské unie (SFEU) zaručuje zvláštní zacházení. Zemědělské...
  • Veřejná podpora > Nařízení o zahraničních subvencích narušujících vnitřní trh
      Základní souhrn problematiky   Subvence poskytované členskými státy Evropské unie podnikům jsou regulovány pravidly veřejné podpory[1], subvence ze třetích států této regulaci ale nepodléhají a jejich aktivity tak mohou mít negativní dopad na vnitřní trh. Příjemci subvencí ze třetích zemí tak mohou například snáze uspět při akvizicích podniků působících v EU případně mít větší úspěšnost při získávání veřejných zakázek na vnitřním...
  • Veřejná podpora
    Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak. Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY Na základě uvedené definice je nutné u veřejné...
  • Veřejné zakázky > Možnosti obrany proti postupu zadavatele > Návrh na přezkoumání úkonů zadavatele
    Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“)  podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, účinného od 1. 10. 2016 Právní úprava přezkoumání úkonů zadavatele je obsažena v § 249 a následujících ustanoveních zákona č. 134/2016 Sb. Způsob zahájení řízení – § 249 na písemný návrh stěžovatele, nebo z moci úřední Předpoklad pro podání návrhu Úřadu – § 250 odst. 2, § 257 písm. h), §...

V aktualitách a tiskových zprávách 1598x

  • Liberec dostal sankci 6,55 milionu korun za zakázky související s MS v lyžování 2009 (30. 5. 2011)
    Pokuty v celkové výši 6 550 000 korun uložil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže statutárnímu městu Liberec za porušení zákona o veřejných zakázkách při zadávání 72 zakázek souvisejících s Mistrovstvím světa v lyžování pořádaném v roce 2009. Sankce byly uloženy v celkem šesti prvostupňových rozhodnutích, v sedmém nebylo shledáno porušení zákona
  • ÚOHS opětovně uložil drůbežářům pokutu za kartel (1. 6. 2011)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále také ÚOHS či Úřad) Petr Rafaj změnil na základě rozsudku Krajského soudu v Brně rozhodnutí týkající se kartelové dohody sedmi producentů drůbeže.
  • Pokuta za bid-rigging byla potvrzena (17. 8. 2011)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj svým druhostupňovým verdiktem potvrdil rozhodnutí Úřadu z července minulého roku o pokutě v celkové výši 4,906 milionu Kč za bid-riggingovou dohodu (kartelová dohoda uchazečů o veřejnou zakázku) společností HOKRA Spedition, s.r.o., INZET, s.r.o., PROMINECON GROUP a.s., CBK SHIFT s.r.o. a NATURAL MYSTIC s.r.o
  • Předseda Rafaj potvrdil pokuty za zakázky pro lyžařské MS v Liberci (22. 6. 2012)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil v minulých dnech šest sankcí, které byly uloženy statutárnímu městu Liberec za nezákonný postup ve veřejných zakázkách zadávaných v souvislosti s Mistrovstvím světa v lyžování pořádaném v roce 2009.
  • Elektronické losovací zařízení bylo zmanipulované, mělo přednastavené výsledky (1. 11. 2012)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil v osmi prvostupňových správních řízeních pokuty v celkové výši 3 150 000 Kč za porušení zákona o veřejných zakázkách, které spočívalo v netransparentním zužování počtu uchazečů o zakázku prostřednictvím elektronického losovacího zařízení. Sankce byla uložena zadavatelům Povodí Vltavy, státní podnik, městu Šternberku, městu Kostelci nad Labem, Jihočeskému kraji, Správě silnic Olomouckého kraje a obcím Cítov a Svijany.
  • Firma MIPRO SECURITY předložila nepravdivé údaje, bude zařazena na blacklist (22. 11. 2012)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu 400 000 Kč a současně zakázal plnění veřejných zakázek na tři roky společnosti MIPRO SECURITY, s.r.o., a to za uvádění nepravdivých informací v nabídkách na veřejné zakázky „Ostraha areálů DPMB, a.s.“ a „MVR – 3090049B – ostraha objektů MU“
  • Předseda Rafaj potvrdil rozhodnutí v případech zmanipulovaného elektronického losování (19. 12. 2013)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj věcně potvrdil osm prvostupňových rozhodnutí, v nichž Úřad konstatoval porušení zákona o veřejných zakázkách, které spočívalo v netransparentním zužování počtu uchazečů o zakázku prostřednictvím elektronického losovacího zařízení
  • Situace v oblasti mobilního volání a dat není uspokojivá, okamžitý zásah ÚOHS však neumožňuje (9. 3. 2017)
    V současné době je vedena rozsáhlá diskuze o cenách hlasových a datových služeb elektronických komunikací poskytovaných prostřednictvím veřejných mobilních telekomunikačních sítí a podmínkách jejich poskytování. V jejím rámci je přitom uváděna řada nepřesných informací a představ o pravomocech regulátorů a možnostech jejich zásahu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže proto považuje za nutné se k situaci z hlediska své působnosti vyjádřit
  • GCR namísto tvrdých dat upřednostnil subjektivitu (23. 8. 2017)
    Lidové noviny dnes obsáhle informovaly o tom, že Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se neúčastnil letošního hodnocení soutěžních úřadů, které zpracovává časopis Global Competition Review. Deník z uvedeného kroku vyvozuje, že Úřad utíká před odpovědností a vyhýbá se údajně objektivnímu hodnocení
  • Podzimní workshop k problematice podpory de minimis (4. 9. 2018)
    Dne 3. 10. 2018 se v sídle Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže na adrese tř. kpt. Jaroše 7 v Brně uskuteční workshop týkající se problematiky podpory de minimis a jejího zápisu do centrálního registru podpory de minimis. Na workshopu budou představena pravidla poskytování podpory de minimis, bude rozebrán modelový případ a účastníci si sami zkusí vyřešit cvičné případy
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz