Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Konference o veřejné podpoře 2019
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže společně s Ministerstvem průmyslu a obchodu pořádá ve dnech 29. až 31. května třídenní mezinárodní konferenci o veřejné podpoře a problematice malých a středních podniků.
Konference se uskuteční v sídle Úřadu a bude rozdělena do dvou tematických částí. První část bude tradičně věnována oblasti veřejné podpory. K jednotlivým tématům vystoupí pracovníci Oddělení veřejné podpory Úřadu, zástupci Evropské... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K náležitostem smlouvy mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem
Písemná forma smlouvy ve smyslu ustanovení § 3a zákona při využívání elektronických prostředků (e-mailová komunikace, nástroje typu Adobe Sign či DocuSign)
Zákon o významné tržní síle v ustanovení § 3a výslovně stanoví, že smlouva mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem musí být sjednána písemně. Daný požadavek písemnosti je přitom nutno vztáhnout na všechny fáze smluvního jednání (návrh na uzavření smlouvy, jeho akceptace... - Hospodářská soutěž > Spojování soutěžitelů > Veřejná konzultace k možné revizi pravidel pro povolování spojení soutěžitelů
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahájil 10. července 2024 veřejnou konzultaci k možné revizi pravidel pro povolování spojení soutěžitelů. Navrhovaná revize se týká jak zákonné úpravy obsažené v zákoně pro ochranu hospodářské soutěže (143/2001 Sb.), tak v podzákonných předpisech a soft-law. Úřad žádá odbornou veřejnost a dotčené subjekty k poskytnutí zpětné vazby a odpovědi na připojené dotazy. Konzultace bude probíhat do 15. září 2024.
K revizi... - Veřejná podpora > Podniky v obtížích
I. ÚVOD DO PROBLEMATIKY PODNIKU V OBTÍŽÍCH
Problematika podniku v obtížích se prolíná napříč evropskou právní úpravou v oblasti veřejné podpory. Nejčastěji se s ní setkáváme v případě aplikace nařízení Komise (EU) č. 651/2014, tzv. obecné nařízení o blokových výjimkách (dále jen „GBER“), které neumožňuje, až na výjimky poskytovat veřejnou podporu podnikům v obtížích. Poskytovatel by tedy měl před... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2017
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále je „Úřad") obdržel dne 18. 12. 2017 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").
Žadatel požadoval poskytnutí seznamu (č. j. a datum vydání) všech rozhodnutí Úřadu (obě instance) vydaných od roku 2012 do 2017, v nichž byla předmětem přezkumu transparentnost nastavení subjektivních kritérií při zadávání veřejných... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K množstevním slevám a jejich pojetí
Obecné pojetí zpětně účtovaných množstevních slevUstanovení § 4 odst. 2 písm. d) zákona neuvádí konkrétní výčet různých slev, o množstevní slevě (předem sjednané) hovoří pouze v tom smyslu, že u této jediné slevy je možné, aby byla vyúčtována zpětně. Za množstevní slevu lze přitom považovat slevu vzniklou v důsledku většího odebraného zboží, jako úsporu z rozsahu, na které se podílel odběratel tím, že od dodavatele odebral větší množství... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Vertikální dohody > Případ Booking.com
Úřad vydal dne 12. 12. 2018 rozhodnutí, v němž konstatoval, že společnost Booking.com B.V. v období od 1. 5. 2009 do 30. 6. 2015 uzavírala zakázané vertikální dohody s poskytovateli krátkodobých ubytovacích služeb na území ČR, čímž narušila hospodářskou soutěž na trhu služeb zprostředkování on-line rezervace krátkodobého ubytování v ČR a na trhu poskytování krátkodobých ubytovacích služeb v ČR. Současně byl jednáním Booking.com potenciálně ovlivněn... - Hospodářská soutěž > Zneužití dominantního postavení > Významná rozhodnutí v oblasti zneužití dominantního postavení
Pokuta pro České dráhy za predátorské praktiky
Úřad v roce 2017 pokutoval společnost České dráhy za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže i článku 102 Smlouvy o fungování Evropské unie. Společnost zneužila své dominantní postavení v souvislosti se zadávacími řízeními na provozování dálkové drážní osobní dopravy na tratích Plzeň – Most a Pardubice – Liberec, když předložila Ministerstvu dopravy nabídky s nepřiměřeně nízkou výší...
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Chybné stanovení předpokládané hodnoty veřejné zakázky na stavební práce (8. 7. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím Ústeckému kraji 200tisícovou pokutu za správní delikt, kterého se dopustil jako zadavatel veřejné zakázky na 4. až 6. etapu revitalizace SPŠ strojní a elektrotechnické a Centra dopravní přípravy (CEDOP) v Ústí nad Labem, zadávané v roce 2009, když do předpokládané hodnoty podlimitní veřejné zakázky na stavební práce zahrnul předpokládanou hodnotu dodávek, jež nejsou nezbytné... - Pokuta pro společnost REWE za nesplnění závazků byla potvrzena (9. 8. 2013)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad společnosti REWE Zentralfinanz eG proti prvostupňovému rozhodnutí z ledna 2013, jímž byla tomuto soutěžiteli uložena za nedodržení závazků souvisejících s povolením spojení soutěžitelů REWE a PLUS-DISCOUNT spol. s r.o. uložena pokuta ve výši 23,89 milionu Kč - Sankce za rozdělení veřejné zakázky (28. 8. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu 200 tisíc korun městu Kostelci nad Orlicí za správní delikt spočívající v uzavření dvou smluv na stavební a montážní práce provedené na víceúčelové herně a sportovním klubu v Kostelci nad Orlicí. Zadavatel tímto postupem rozdělil předmět veřejné zakázky tak, že došlo ke snížení předpokládané hodnoty veřejné zakázky pod zákonem stanovené finanční limity pro zadávání veřejných zakázek na... - ŘSD určilo pevnou cenu za část zakázky a znemožnilo soutěž mezi uchazeči (18. 9. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve svém prvostupňovém rozhodnutí z 5. září 2013 uložil pokutu ve výši 500 000 Kč Ředitelství silnic a dálnic ČR za porušení zákona o veřejných zakázkách v zadávacím řízení „R6 Nové Sedlo – Sokolov“. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad - ÚOHS uložil hlavnímu městu pětimilionovou sankci za zakázku na ekonomický systém (20. 9. 2013)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil prvostupňové rozhodnutí, v němž byla hlavnímu městu Praze uložena pokuta ve výši pěti milionů korun za správní delikt při zadávání veřejné zakázky na jednotný ekonomický systém JES - ŘSD použilo při výměně svodidel na R46 jednací řízení bez uveřejnění neoprávněně (2. 4. 2014)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu ve výši 900 000 Kč Ředitelství silnic a dálnic za nezákonný postup při zadávání veřejné zakázky „R46 Program „bezpečnostní prvky“ R46 – výměna středových svodidel“. Prvoinstanční verdikt potvrdil předseda Úřadu Petr Rafaj, když svým rozhodnutím z 27. března 2014 zamítl rozklad zadavatele - Komora veterinárních lékařů omezovala hospodářskou soutěž mezi svými členy (11. 6. 2014)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil prvostupňovým rozhodnutím ze 4. června 2014 pokutu ve výši 399 600 Kč Komoře veterinárních lékařů České republiky (dále jen KVL) za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže. Rozhodnutí není dosud pravomocné - Hradec Králové omezil práva dodavatelů odkazem na konkrétní zboží (16. 7. 2014)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil statutárnímu městu Hradec Králové pokutu ve výši 300 tisíc korun za správní delikt při zadávání veřejné zakázky na rekonstrukci náměstí 28. října a ulic S. K. Neumanna a Dukelská. Rozhodnutí vydané ve správním řízení zahájeném z moci úřední není zatím pravomocné a zadavatel může proti němu podat rozklad - Sankce za rozdělení veřejné zakázky potvrzena (27. 10. 2014)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil prvostupňové rozhodnutí, v němž byla městu Kostelec nad Orlicí uložena pokuta ve výši 200 tisíc korun za správní delikt spočívající v uzavření dvou smluv na stavební a montážní práce provedené na víceúčelové herně a sportovním klubu v Kostelci nad Orlicí. Zadavatel tímto postupem rozdělil předmět veřejné zakázky tak, že došlo ke snížení předpokládané hodnoty veřejné zakázky... - Neuchování dokumentace je jedním z nejzávažnějších deliktů (1. 12. 2014)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil ve správním řízení z moci úřední městu Břeclav sankci ve výši jednoho milionu korun za správní delikt, kterého se jako zadavatel dopustilo tím, že neuchovalo dokumentaci o soutěži o návrh studie celkové rekonstrukce veřejného osvětlení města Břeclav včetně lokalit Poštorná a Charvátská Nová Ves. Zadavatel podal proti rozhodnutí Úřadu rozklad
cs | en