Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis

Na stránkách 209x

  • Legislativa > Hospodářská soutěž > Evropská unie
    SMLOUVA O FUNGOVÁNÍ EVROPSKÉ UNIE (Vybraná ustanovení) (čl. 101-106) Nařízení Rady (ES) č. 1/2003 ze dne 16. prosince 2002 o provádění pravidel hospodářské soutěže stanovených v článcích 81 a 82 Smlouvy ANITRUST Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/1925 ze dne 14. září 2022 o spravedlivých trzích otevřených hospodářské soutěži v digitálním odvětví a o změně směrnic (EU) 2019/1937 a (EU) 2020/1828 (nařízení o digitálních...
  • Legislativa > Veřejná podpora > Evropská unie
    Smlouva o fungování Evropské unie (konsolidované znění) – pravidla veřejné podpory, články 107–109    I. Procesní pravidla Nařízení Rady (EU) 2015/1589 ze dne 13. července 2015, kterým se stanoví prováděcí pravidla k článku 108 Smlouvy o fungování Evropské unie (kodifikované znění) Nařízení Komise (ES) č. 794/2004 ze dne 21. dubna 2004, kterým se provádí nařízení Rady (EU) 2015/1589, kterým se stanoví prováděcí pravidla k článku 108 Smlouvy...
  • Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Podzimní konference o veřejné podpoře (1. 12. 2009)
    Cílová skupina: zejména pracovníci státní správy Zúčastněte se konference, která s sebou přináší informace o novinkách v oblasti veřejné podpory. Zaměřuje se zejména na problematiku dopravní obslužnosti a informačního systému registr de minimis. Jednotlivé příspěvky budou zajištěny odborníky na danou oblast, přičemž důraz bude kladen zejména na aktuální, v praxi se vyskytující problémy. V případě zájmu o další informace související s registrem...
  • Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatokateřinská konference o veřejné podpoře (25. 11. 2010)
    25. listopadu 2010 Registr podpor malého rozsahu (neboli podpor de minimis), který začal v tomto roce fungovat, bude jedním z hlavních témat již tradiční konference o veřejné podpoře. Účastníci konference budou informování i prvotních zkušenostech s provozem tohoto registru a místopředseda ÚOHS Hynek Brom je rovněž seznámí se sankčními řízeními, která musela být zahájena kvůli neplnění povinností, jež s registrem souvisejí. Prostor dostane i zhodnocení...
  • Veřejná podpora > Kontakty > Oddělení veřejné podpory
    V rámci organizační struktury Úřadu se výkonem činností v oblasti veřejné podpory zabývá Oddělení veřejné podpory. Na oddělení pracuje v současné době 9 pracovníků, z nichž každý se specializuje na konkrétní kategorie podpory, jako je např. regionální podpora, podpora v oblasti životního prostředí, podpora v oblasti dopravy atp. Činnost oddělení spočívá zejm. v poskytování doporučujících stanovisek, ve spolupráci s poskytovatelem veřejné...
  • Veřejná podpora > Služby obecného hospodářského zájmu (SOHZ) a aplikace Sběr dat
      V případě služeb obecného zájmu se nejedná o klasické služby poskytované na trhu, ale o služby, které se vyznačují svým zvláštním charakterem. Tyto služby jsou obvykle zajišťovány státem, kraji či obcemi ve veřejném zájmu (tzn. v zájmu veřejnosti) a specifickým znakem těchto služeb je fakt, že pokud by nebyly finančně podporovány veřejnými subjekty, nebyly by poskytovány na trhu vůbec nebo by byly poskytovány v nižší kvalitě či rozsahu. Opodstatněnost...
  • Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis
    Podpora de minimis (nebo také podpora malého rozsahu) není považována za „veřejnou podporu“, protože vzhledem k její nízké částce má Evropská komise za to, že nenaplňuje poslední dva znaky definice veřejné podpory – neměla by narušit hospodářskou soutěž a ovlivnit obchod  mezi členskými státy EU. Podpora de minimis může být na rozdíl od jiných výjimek platných v oblasti veřejné podpory poskytnuta jako podpora investičního i provozního charakteru.   základní...
  • Veřejná podpora > Definiční znaky veřejné podpory
    Každý, kdo chce posoudit, zda konkrétní opatření zakládá veřejnou podporu, by si měl položit následující otázky: 1. Je podpora poskytnuta státem nebo z veřejných prostředků? Pojem státní podpory se vztahuje na jakoukoli přímo či nepřímo poskytnutou výhodu financovanou ze státních prostředků, poskytnutou státem jako takovým nebo zprostředkujícím subjektem jednajícím na základě svěřených pravomocí. Základním předpokladem pro naplnění tohoto definičního...
  • O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2007
      Žádost o zpřístupnění dopisu vydaného Úřadem 747 KB   Žádost o rozhodnutí  147 KB   Žádost o informace o fúzi Dalkia ČR a Dalkia Ostrava 171 KB  Žádost o informace o tom, jakým způsobem se ÚOHS podílí na přezkoumání celkové výše podpory de minimis před poskytnutím nové podpory de minimis 56 KB  Žádost o poskytnutí informací ve věci veřejné podpory pro HMMC 89 KB  Žádost o poskytnutí informací ve věci veřejné podpory pro...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Zakázané dohody - kartely
      Následující text je určen spíše pro odborně zaměřené pracovníky zadavatelů, disponující zejména právnickým vzděláním, a pokouší se uvést čtenáře blíže do problematiky tzv. zakázaných dohod (včetně relevantní právní úpravy). Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) ve znění pozdějších...

V aktualitách a tiskových zprávách 1292x

  • Domažlice musí znovu vybírat cisternovou stříkačku (11. 4. 2011)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil zadávací řízení Domažlic na nákup cisternové automobilové stříkačky a uložil zadavateli pokutu ve výši 200 tisíc korun za porušení zákona o veřejných zakázkách, protože neuveřejnil oznámení o zahájení zadávacího řízení v Úředním věstníku Evropské unie. Prvostupňové rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad
  • Západočeská univerzita neoprávněně zrušila veřejnou zakázku (19. 5. 2011)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil svým prvostupňovým rozhodnutím úkon Západočeské univerzity v Plzni, jímž bylo zrušeno zadávací řízení „Výkon zadavatelské činnosti při zadávaní veřejných zakázek“
  • Za porušení zákona o veřejných zakázkách devítimilionová pokuta pro VaK Pardubice (5. 1. 2012)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu ve výši 9 000 000 korun zadavateli - Vodovody a kanalizace Pardubice, a. s., za nezákonný postup při zadání nadlimitní veřejné zakázky „Zhotovení stavebního díla Modernizace BČOV Pardubice“.
  • Rozhodnutí Úřadu v kauze Justiční areál potvrdil také NSS (24. 5. 2012)
    Nejvyšší správní soud (dále jen NSS) v minulém týdnu zamítl kasační stížnost proti rozsudku Krajského soudu v Hradci Králové ve věci dodatečných prací při stavbě Justičního areálu v Brně, čímž potvrdil rozhodnutí předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže o této zakázce z roku 2010.
  • Za smyšlenou referenci o veřejné zakázce byla pokutována společnost RESA (27. 8. 2012)
    Pokutu 300 000 Kč uložil prvostupňovým rozhodnutím Úřad pro ochranu hospodářské soutěže společnosti RESA – sanace a rekonstrukce, spol. s r. o., za předložení dokladů neodpovídajících skutečnosti v rámci zadávacího řízení. Firmě rovněž hrozí zákaz plnění veřejných zakázek na dobu tří let. Rozhodnutí není dosud pravomocné a je možné proti němu v zákonné lhůtě podat rozklad
  • Nemocnice Na Bulovce zadávala bez výběrového řízení, sankce činí 3 000 000 Kč (13. 9. 2012)
    Pražská nemocnice Na Bulovce uzavřela v letech 2008-2010 řadu smluv na poskytování služeb bez zadávacího řízení, případně použila nesprávný druh zadávacího řízení, a závažným způsobem tak porušila zákon o veřejných zakázkách. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže jí proto uložil pokutu ve výši 3 000 000 Kč
  • SŽDC vyloučila firmu Skanska kvůli nepředložení podkladů, které nepožadovala (30. 10. 2012)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím sankci ve výši 900 000 Kč zadavateli Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, za porušení zákona o veřejných zakázkách při zadávání veřejné zakázky „Optimalizace trati Lysá nad Labem – Praha Vysočany, 1. stavba“. Rozhodnutí zatím nenabylo právní moci
  • Úřad uložil pokutu 530 000 Kč za nepovolenou fúzi (6. 2. 2013)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím pokutu ve výši 530 000 Kč společnosti KAREL HOLOUBEK – Trade Group a.s. za uskutečňování spojení se soutěžitelem Karlovarská teplárenská, a.s., a to před podáním návrhu na jeho povolení a před vydáním pravomocného rozhodnutí ÚOHS, jímž se uvedená fúze povoluje
  • Úřad shledal pochybení při uzavírání smluv na poskytování ICT služeb souvisejících se zajištěním výplaty sociálních dávek, zatím nepravomocně (25. 2. 2013)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zakázal svým prvostupňovým rozhodnutím plnění dodatků č. 5 a 6 k prováděcí smlouvě č. 85/2011 uzavřené Ministerstvem vnitra ČR, jako centrálním zadavatelem, ve prospěch zadavatele Ministerstva práce a sociálních věcí ČR, se společností Fujitsu Technology Solutions s.r.o. Na základě uvedených dodatků mimo jiné dochází k poskytování ICT služeb, které souvisejí se zajištěním výplaty sociálních dávek
  • Půlmilionová pokuta za dodatky na KV Arenu je pravomocná (26. 4. 2013)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad zadavatele - města Karlovy Vary, a potvrdil tak uložení pokuty Úřadem ve výši 500 000 Kč tomuto zadavateli za nezákonný postup v zakázkách na stavební změny a úpravy pro kino ve výstavním, sportovně kulturním a kongresovém centru Karlovy Vary
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz