Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 386x
- Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > Různé pohledy na regulaci vztahu obchodních řetězců a jejich dodavatelů v rámci Evropské unie
8. 12. 2015
Evropská komise se dlouhodobě zabývá vztahy mezi dodavateli a odběrateli potravin při dodávkách potravin určených pro maloobchodní prodej v obchodních řetězcích. Důvodem je skutečnost, že v řadě případů uplatňují obchodní řetězce vůči dodavatelům potravin nefér obchodní praktiky (Unfair Trading Practices). Je to tedy stejná situace, s jakou se setkává Úřad při šetření chování tuzemských obchodních řetězců vůči jejich dodavatelům... - Hospodářská soutěž > Spojování soutěžitelů > Gun Jumping
ÚOHS se ve své praxi setkává i s případy, kdy soutěžitelé uskuteční spojení ještě před podáním návrhu na zahájení řízení o jeho povolení a před právní mocí rozhodnutí ÚOHS, kterým se spojení soutěžitelů povoluje (jedná se o tzv. gun jumping). Tímto postupem však poruší zákaz stanovený v § 18 odst. 1 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Definice zadavatele
Jiná právnická osoba
Rozhodnutí Úřadu ze dne 16. 3. 2018, č. j. ÚOHS-S0031/2018/VZ-08181/2018/532/KSt, potvrzeno rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 11. 6. 2018, č. j. ÚOHS-R0054/2018/VZ-17281/2018/321/ZSř
Při přezkumu veřejné zakázky zadávané Dopravním podnikem města Olomouce, a.s. (dále jen „DPMO“) Úřad nejprve ověřoval, zda tento subjekt naplňuje definici zadavatele podle některého z ustanovení § 4 ZZVZ.
Z dikce ustanovení § 4 odst. 1 písm... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce > Mezinárodní spolupráce v zákoně o ochraně hospodářské soutěže
Nově vložená hlava IX zákona o ochraně hospodářské soutěže komplexně upravuje koncept tzv. mezinárodní spolupráce a reflektuje transpoziční požadavky směrnice ECN+. Kodifikace v této hlavě stanovuje režim aplikace soutěžních pravidel podle čl. 101 a 102 Smlouvy o fungování Evropské unie (dále jen „SFEU“) mezi jednotlivými členskými státy v situacích, kdy soutěžní orgán jednoho státu při aplikaci evropského soutěžního práva vyžaduje přeshraniční... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora na pevné širokopásmové sítě (čl. 52 GBER)
Způsobilé náklady jsou veškeré náklady na výstavbu, správu a provoz pevné širokopásmové sítě.
Maximální výše podpory na projekt se stanoví na základě soutěžního výběrového řízení uvedeného v odst. 6 písm. a). Pokud je realizována investice v souladu s odst. 6 písm. b) bez soutěžního výběrového řízení, nesmí výše podpory přesáhnout rozdíl mezi způsobilými náklady a běžným provozním ziskem z investice. Provozní zisk se od způsobilých... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora na mobilní sítě 4G a 5G (čl. 52a GBER)
Způsobilé náklady jsou veškeré náklady na výstavbu, správu a provoz pasivních a aktivních prvků mobilní sítě.
Maximální výše podpory na projekt se stanoví na základě soutěžního výběrového řízení. Pokud je realizována investice bez soutěžního výběrového řízení, nesmí výše podpory přesáhnout rozdíl mezi způsobilými náklady a běžným provozním ziskem z investice. Provozní zisk se od způsobilých nákladů odečte ex ante na základě... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora pro sítě páteřního propojení (čl. 52d GBER)
Podpora pro sítě páteřního propojení (čl. 52d GBER)
Způsobilé náklady jsou veškeré náklady na výstavbu, správu a provoz sítě páteřního propojení.
Maximální výše podpory na projekt se stanoví na základě soutěžního výběrového řízení uvedeného v odst. 6 písm. a). Pokud je realizována investice v souladu odst. 6 písm. b) bez soutěžního výběrového řízení, nesmí výše podpory přesáhnout rozdíl mezi způsobilými náklady a běžným provozním... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatomartinská konference 2014
Poslední trendy a vývoj soutěžního práva jsou podtitulem tradiční mezinárodní Svatomartinské konference pořádané Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže 11. a 12. listopadu 2014 v brněnském sídle Úřadu.
V šesti panelech vystoupí experti na soutěžní právo z akademické sféry, advokátních kanceláří, Evropské komise a soutěžních úřadů Belgie, České republiky, Itálie, Litvy, Německa, Rakouska, Řecka, Slovenska a Slovinska.
Úvodní panel konference... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Jarní konference v oblasti veřejné podpory (18. 5. 2016)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pořádá dne 18. května 2016 Jarní konferenci v oblasti veřejné podpory.
Cílem připravované konference je zejména obeznámit poskytovatele s novou povinností vyplývající z čl. 9 nařízení Komise č. 651/2014, zabývajícího se zveřejňováním informací o jednotlivých podporách převyšujících 500 tisíc eur poskytnutých po 1. 7. 2016 na souhrnné internetové stránce a poskytnout praktické rady a doporučení pro administraci...
V aktualitách a tiskových zprávách 1598x
- Podnikatelé svou výzvou míří na nesprávný cíl, ekonomice by mnohem víc pomohla změna zadávání zakázek, nikoliv rozbití jejich kontroly (20. 2. 2025)
Skupina podnikatelů z iniciativy Druhá ekonomická transformace vystoupila s výzvou vládě, aby schválila návrh novely zákona o zadávání veřejných zakázek, který bývá nesprávně označován jako reforma ÚOHS. Podnikatelé tak učinili bez toho, aniž by se jakkoliv zajímali o argumenty Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který na základě svých více než tři desítky let budovaných zkušeností a know-how v přezkumu veřejných zakázek považuje navrhované... - Úřad posuzoval soutěžní aspekty spolupráce několika českých bank při sdílení bankomatů (24. 2. 2025)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže posuzoval projekt sdílení bankomatů provozovaných společnostmi Komerční banka, a.s., MONETA Money Bank, a.s., Air Bank a.s. a UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s., a to jak pro výběry, tak pro vklady hotovosti prostřednictvím ATM - Blíží se závěr veřejné konzultace EK ke změnám v oblasti významné tržní síly (26. 2. 2025)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže připomíná, že v současné době lze stále přispět do veřejné konzultace Evropské komise k návrhu nařízení upravujícímu spolupráci národních úřadů vymáhajících směrnici o nekalých obchodních praktikách v zemědělsko-potravinářském dodavatelském řetězci - Úřad vyhověl také návrhu společnosti „PVM Metro DII JV“ a zrušil výběr dodavatele další výstavby metra D (28. 2. 2025)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal další prvostupňové rozhodnutí týkající se zadávacího řízení Dopravního podniku hl. m. Prahy „Provozní úsek I.D metra v Praze - úsek (Olbrachtova) - Nové Dvory -stavební část“. Vzhledem ke zjištění netransparentního postupu zadavatele Úřad opětovně zrušil výběr dodavatele, kterým je „Sdružení Metro I.D druhá část“ sestávající ze společností S u b t e r r a a.s., HOCHTIEF CZ a.s., HOCHTIEF Infrastructure... - Informační povinnost o výši vyplacené veřejné podpory za rok 2024 (4. 3. 2025)
Poskytovatel veřejné podpory je dle § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, v platném znění, povinen poskytnout Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže do 30. dubna 2025 informace o výši poskytnuté (rozuměj vyplacené) veřejné podpory za kalendářní rok 2024. Předmětná informační povinnost se netýká opatření poskytnutých v režimu podpory malého rozsahu... - Předseda Úřadu zamítl rozklad proti rozhodnutí o Černé kostce, vyloučení dodavatele proběhlo v souladu se zákonem (4. 3. 2025)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna svým rozhodnutím zamítl rozklad společnosti „KAMI – BBP group“ a potvrdil tak zákonnost jejího vyloučení ze zadávacího řízení Moravskoslezského kraje na veřejnou zakázku „Černá kostka – Centrum digitalizace, vědy a inovací“ - Úřad vydává nový informační list k vertikálním dohodám (6. 3. 2025)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zveřejnil první letošní informační list, který se podrobně věnuje problematice vertikálních dohod. Publikace analyzuje aktuální vývoj v oblasti posuzování těchto dohod, shrnuje rozhodovací praxi ÚOHS a přináší příklady z tuzemského i zahraničního prostředí - Novela zákona navyšuje limity pro veřejné zakázky malého rozsahu a adaptuje nařízení o zahraničních subvencích (12. 3. 2025)
Na zveřejnění ve Sbírce zákonů v současné době čeká novela zákona o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a dalších souvisejících zákonů zpracovaná Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže ve spolupráci s Ministerstvem pro místní rozvoj, kterou 10. března 2025 podepsal prezident republiky. Cílem zákona je především adaptace nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/2560 o zahraničních subvencích narušujících vnitřní trh do české... - ACCOM Czech zaplatí pokutu 1 560 000 Kč za zneužití významné tržní síly (17. 3. 2025)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil společnosti ACCOM Czech, a.s. pokutu ve výši 1 560 000 korun za porušení zákona o významné tržní síle a nekalých obchodních praktikách při prodeji zemědělských a potravinářských výrobků. Společně se sesterskou společností ACCOM Gastro s.r.o. zneužila svého silnějšího postavení v dodavatelsko-odběratelském řetězci a s dodavateli uzavírala smlouvy, které byly nevýhodné pro dodavatele - Nárůst cen másla odpovídal situaci na trhu, analýza neodhalila koordinované jednání (18. 3. 2025)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže dokončil šetření prudkého zvýšení cen másla na českém trhu, k němuž docházelo ve druhé polovině loňského roku. Podle závěrů analýzy cenový vývoj odpovídal situaci v oblasti produkce a prodeje másla v širším středoevropském regionu. Změny cen i obchodních přirážek byly značně individualizované a nevykazují známky koordinovaného jednání na straně výrobců nebo prodejců
cs | en