Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře

Na stránkách 317x

  • O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
    První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Leniency program
      PROGRAM LENIENCY (SHOVÍVAVOST)   Utajované dohody mezi soutěžiteli o přímém či nepřímém určení ceny, rozdělení trhu, nákupních zdrojů nebo zákazníků, omezení či kontrole výroby nebo odbytu zboží, včetně jeho dovozu či vývozu, patří mezi nejzávažnější způsoby narušení hospodářské soutěže. Za taková jednání hrozí účastníkům utajovaných dohod velmi vysoké pokuty, které mohou být uloženy až do 10 % z čistého obratu dosaženého soutěžitelem...
  • Významná tržní síla > Mezinárodní spolupráce
    Efektivní ochrana před nekalými obchodními praktikami v potravinovém řetězci je v současné době komplexním problémem, jehož nedílnou součástí je i mezinárodní spolupráce v oblasti prosazování a harmonizace pravidel na ochranu slabší smluvní strany v potravinovém řetězci. Pro účinné prosazování těchto pravidel je proto nutné, aby se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže aktivně zapojoval do spolupráce zahrnující aktivity národních dozorových orgánů...
  • Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce > Evropská soutěžní síť (European Competition Network - ECN)
    Evropská soutěžní síť byla založena jako fórum pro diskuzi a spolupráci evropských soutěžních úřadů v případech, kdy jsou aplikovány články 101 (dříve čl. 81 SES) a 102 (dříve čl. 82 SES) Smlouvy o fungování Evropské unie. Zajišťuje efektivní rozdělení práce a účinnou a jednotnou aplikaci soutěžních pravidel Evropské unie. Evropská komise a soutěžní úřady členských států spolupracují v rámci ECN při vzájemném informování se o nových...
  • Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Soukromoprávní prosazování kartelového práva (26. a 27. 6. 2009)
    O výraznějším prosazování soukromoprávního vymáhání soutěžního práva (tzv. private enforcement) v Evropě budou ve dnech 26. a 27. června hovořit v Praze na konferenci s názvem Soukromoprávní vymáhání kartelového práva přední odborníci na hospodářskou soutěž. Akci pořádá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže společně s Právnickou fakultou Univerzity Karlovy. „Efektivní vymáhání soutěžního práva sestává nejen z veřejného vymáhání prováděného...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Definice veřejné zakázky
    „Zastřená“ veřejná zakázka   Rozhodnutí Úřadu ze dne 5. 11. 2007, č. j. ÚOHS-S199/2007-18164/2007/540-AS, potvrzené rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 4. března 2008, č. j. ÚOHS-R213/2007/02-05035/2008/310-KK   Z předložené dokumentace vyplynulo, že dne 22. 3. 2006 byla uzavřena kupní smlouva mezi zadavatelem a vybraným uchazečem, jejímž předmětem byl prodej budovy mateřské školy a dvou přilehlých pozemků s tím, že kupní cena ve výši 16 065 000...
  • Informační centrum > Informační listy > 2018
    ÚOHS - efektivní dozor nad veřejným zadáváním a soutěžní regulací     Veřejná podpora   
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Zakázané dohody - kartely
      Následující text je určen spíše pro odborně zaměřené pracovníky zadavatelů, disponující zejména právnickým vzděláním, a pokouší se uvést čtenáře blíže do problematiky tzv. zakázaných dohod (včetně relevantní právní úpravy). Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) ve znění pozdějších...
  • Hospodářská soutěž > Zneužití dominantního postavení
      Cílem činnosti Úřadu je ochrana hospodářské soutěže jako fenoménu. Zákon o ochraně hospodářské soutěže je přitom přísnější na soutěžitele v dominantním postavení než na jejich konkurenty, jejichž pozice na trhu je slabší. Legální definice dominantního postavení je uvedena v § 10 zákona, dle kterého dominantní postavení na relevantním trhu zaujímá soutěžitel nebo společně více soutěžitelů (tzv. společná dominance), kterým jejich tržní...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Místní šetření > Judikatura k přezkumu místních šetření
      Žaloby na ochranu před nezákonným zásahem – šetření na místě Shrnutí rozsudků Nejvyššího správního soudu (NSS)   Věc TIPSPORT; FORTUNA   Spisová značka: 7 As 438/2019; 2 As 295/2019 Žalobce: TIPSPORT/CHANCE a.s.; FORTUNA GAME a.s. NSS potvrdil zákonnost místního šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (Úřad) provedeného v obchodních prostorách žalobců, na rozdíl od Krajského soudu (KS) v Brně (31 A 70/2019; 62 A 77/2019), který...

V aktualitách a tiskových zprávách 2429x

  • ÚOHS zamítl návrh na uložení zákazu plnění dodatků na provoz mýtného systému (21. 11. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve svém prvostupňovém rozhodnutí z 18.11.2016 zamítl návrh na uložení zákazu plnění dodatků ke smlouvám o dodávce systému výkonového zpoplatnění pozemních komunikací a o poskytování služeb souvisejících s provozem systému výkonového zpoplatnění komunikací, které mají zajistit provoz systému elektronického mýta po roce 2016
  • ÚOHS v prvním stupni zrušil zadávací řízení na mýtný systém (9. 5. 2018)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal prvostupňové rozhodnutí ve věci zadávacího řízení Ministerstva dopravy na „systém elektronického mýtného“. Úřad rozhodl, že zadavatel porušil zákon o zadávání veřejných zakázek a jako opatření k nápravě zadávací řízení zrušil. Rozhodnutí není pravomocné a účastníci řízení proti němu mohou do 15 dnů podat rozklad k předsedovi Úřadu
  • Zadávací řízení na mýtný systém bude opětovně přezkoumáno prvním stupněm (23. 8. 2018)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj svým dnešním rozhodnutím zrušil a vrátil k novému projednání prvoinstanční rozhodnutí ze dne 9. 5. 2018 ve věci přezkumu úkonů zadavatele Česká republika – Ministerstvo dopravy učiněných při zadávání veřejné zakázky s názvem „Systém elektronického mýtného“, jehož dalším účastníkem je navrhovatel – Kapsch Telematic Services spol. s r.o
  • Úřad vydal opakované prvostupňové rozhodnutí o mýtném systému – návrhy byly zamítnuty (20. 9. 2018)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže dnes vydal opakované prvoinstanční rozhodnutí ve věci zadávacího řízení Ministerstva dopravy České republiky na systém elektronického mýtného
  • Úřad prověří návrh Kapsche (25. 9. 2018)
    V současné době je ve věci systému elektronického mýtného uzavřena smlouva, zadávací řízení skončilo a Úřad nemá žádný zákonný mechanismus, jak by mohl do postupu zadavatele zasáhnout z moci úřední. Podle zákona o zadávání veřejných zakázek však může být na návrh zahájeno řízení o uložení zákazu plnění smlouvy. Úřadu byl nyní takový návrh doručen a bude se jím bezesporu zabývat. Návrh bude prověřen v zákonné lhůtě, tedy do 60 dní...
  • Úřad v prvním stupni zamítl návrh společnosti Kapsch na zákaz plnění smlouvy na mýto (10. 12. 2018)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže dnes vydal prvostupňové rozhodnutí ve věci návrhu společnosti Kapsch Telematic Services spol. s r.o. na uložení zákazu plnění „Smlouvy o dodávce a poskytování komplexních služeb provozu SEM“ uzavřené dne 20. 9. 2018 mezi Ministerstvem dopravy České republiky a společnostmi CzechToll s.r.o. a SkyToll, a. s. Ve svém rozhodnutí Úřad návrh zamítl, neboť nezjistil důvody pro vydání nápravného opatření. Rozhodnutí není...
  • Řízení o systému elektronického mýtného bylo ve druhém stupni zastaveno (14. 12. 2018)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj dnes v rámci rozhodnutí o rozkladu společnosti Kapsch Telematic Services spol. s r. o. zrušil výroky II., III. IV. a VI. prvostupňového rozhodnutí z 20. 9. 2018 týkající se zadávacího řízení Ministerstva dopravy ČR na systém elektronického mýtného a správní řízení v těchto částech zastavil. Tento postup byl jediný možný vzhledem k tomu, že na předmět plnění již byla uzavřena smlouva s vybraným uchazečem
  • Předseda ÚOHS zamítl rozklad společnosti Kapsch ve věci zákazu plnění smlouvy na mýtný systém (26. 2. 2019)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj na základě doporučení rozkladové komise zamítl svým rozhodnutím rozklad společnosti Kapsch Telematic Services spol. s r.o. a potvrdil tak prvostupňové rozhodnutí ve věci návrhu na zákaz plnění smlouvy na provoz systému elektronického mýtného uzavřené mezi Ministerstvem dopravy České republiky a společnostmi CzechToll s.r.o. a SkyToll, a. s. Obě rozhodnutí ve věci jsou pravomocná
  • Předseda Úřadu je přesvědčen, že vyšetřování potvrdí zákonný průběh všech správních řízení (11. 3. 2019)
    V minulém týdnu se stal Úřad pro ochranu hospodářské soutěže jedním z cílů policejního zásahu, jehož důvodem bylo mimo jiné údajné ovlivňování přezkumu veřejné zakázky na systém elektronického mýtného
  • Předseda Rafaj ubezpečil premiéra a ministra vnitra o nestrannosti rozhodování ÚOHS (5. 4. 2019)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj se v dnešních dopoledních hodinách setkal s předsedou vlády Andrejem Babišem a ministrem vnitra Janem Hamáčkem. Předmětem schůzky bylo rozhodování ÚOHS o zadávacím řízení Ministerstva dopravy na systém elektronického mýtného
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz