Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 310x
- Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Zakázané dohody - kartely
Následující text je určen spíše pro odborně zaměřené pracovníky zadavatelů, disponující zejména právnickým vzděláním, a pokouší se uvést čtenáře blíže do problematiky tzv. zakázaných dohod (včetně relevantní právní úpravy).
Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) ve znění pozdějších... - Hospodářská soutěž > Zneužití dominantního postavení
Cílem činnosti Úřadu je ochrana hospodářské soutěže jako fenoménu. Zákon o ochraně hospodářské soutěže je přitom přísnější na soutěžitele v dominantním postavení než na jejich konkurenty, jejichž pozice na trhu je slabší.
Legální definice dominantního postavení je uvedena v § 10 zákona, dle kterého dominantní postavení na relevantním trhu zaujímá soutěžitel nebo společně více soutěžitelů (tzv. společná dominance), kterým jejich tržní... - O Úřadu > Spolupráce, věda a výzkum > Projekty
V rámci projektové činnosti ÚOHS mj. usiluje o tvorbu softwarových řešení, databází a postupů při zpracování dat, detekci vlastnických struktur aj. Výsledky projektů řešených samostatně či ve spolupráci s významnými tuzemskými a zahraničními institucemi přispívají k účinnější ochraně hospodářské soutěže v České republice.
Současné projekty:
Strategie elektronizace zadávání veřejných zakázek na období 2022–2030
ÚOHS ve spolupráci... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Místní šetření > Judikatura k přezkumu místních šetření
Žaloby na ochranu před nezákonným zásahem – šetření na místě
Shrnutí rozsudků Nejvyššího správního soudu (NSS)
Věc TIPSPORT; FORTUNA
Spisová značka: 7 As 438/2019; 2 As 295/2019
Žalobce: TIPSPORT/CHANCE a.s.; FORTUNA GAME a.s.
NSS potvrdil zákonnost místního šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (Úřad) provedeného v obchodních prostorách žalobců, na rozdíl od Krajského soudu (KS) v Brně (31 A 70/2019; 62 A 77/2019), který... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Zohlednění compliance programu ve správním řízení
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže jako orgán dozoru nad ochranou hospodářské soutěže v České republice si je vědom své nezastupitelné role při prosazování pravidel hospodářské soutěže. Ačkoliv je často vnímán pouze jako sankční orgán, jeho nedílným posláním je rovněž kultivovat tuzemské prostředí a napomáhat tím předcházení porušování soutěžního práva. Záměrem Úřadu je, aby sami soutěžitelé byli schopni předcházet protisoutěžnímu... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Májová konference o veřejných zakázkách 2024
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pořádá dvoudenní konferenci o veřejných zakázkách
ve dnech 15. a 16. května 2024 v hotelu Continental v Brně.
Vzhledem ke každoročnímu velkému zájmu účastníků se letošní konference uskuteční v kongresových prostorách brněnského hotelu Continental, nikoliv, jak bývalo zvykem v sídle ÚOHS. Věříme, že tato změna nejenže umožní účast většího počtu zájemců o veřejné zadávání, ale přinese... - Hospodářská soutěž > Alternativní řešení soutěžních problémů
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dne 29. 7. 2023 oznámení, v němž vymezuje případy, u kterých hodlá zvažovat přistoupení k některému z alternativních způsobů řešení možných narušení hospodářské soutěže za účelem efektivního výkonu jemu svěřené působnosti. Rozhodnutí, zda Úřad k alternativnímu řešení soutěžního problému v konkrétních případech přistoupí, je však vždy v jeho diskreci.
Oznámení uvádí, jaká jsou možná... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody
Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, pojem kartel neužívá. Soutěžní zákon užívá pojem „dohody narušující soutěž“, za které považuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě, jejichž cílem... - Hospodářská soutěž > Sektorová šetření
Sektorové šetření představuje standardní vyšetřovací nástroj, který soutěžní úřady využívají pro plošné šetření soutěžních podmínek ve vybraných odvětvích. ÚOHS šetření zpravidla zahajuje v okamžiku, kdy má za to, že je trh disfunkční a k tomuto stavu by mohla přispívat možná porušení norem soutěžního práva, nemá však jasnou indicii ohledně konkrétního protisoutěžního jednání (viz § 20 odst. 2 zákona o ochraně hospodářské soutěže).
Cílem... - Hospodářská soutěž > Alternativní řešení soutěžních problémů > Soutěžní advokacie
Případy
Společenstvo mlynářů a pekařů a Svaz průmyslových mlýnů
ÚOHS vlastním šetřením zjistil indicie na možné porušení zákona ze strany Společenstva mlynářů a pekařů ČR, z. s., a Svazu průmyslových mlýnů České republiky, z. s. ÚOHS prováděl šetření ve věci veřejných cenových prohlášení, která prostřednictvím médií učinila uvedená sdružení soutěžitelů působící v oblastech mlynářství a pekárenství a představují sdružení...
V aktualitách a tiskových zprávách 2330x
- ÚOHS v rámci českého předsednictví – schválená legislativa i úspěšné mezinárodní akce (3. 1. 2023)
Na právě skončeném předsednictví České republiky v Radě Evropské unie (dále také „CZ PRES“) se v rámci svých oblastí působnosti podílel také Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“ nebo „ÚOHS“), a to zejména ve dvou rovinách - Evropská komise schválila mapu regionální podpory na léta 2007-2013 pro Českou republiku (3. 11. 2006)
Od 1. 1. 2007 bude v České republice poskytována regionální podpora podle nové mapy regionální podpory, schválené Evropskou komisí. - Pokuty za historickou sankci byly zaplaceny (14. 8. 2007)
Všechny pokutované společnosti již zaplatily historicky nejvyšší sankci 941.881.000,- Kč uloženou antimonopolním úřadem za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže. Sankce vybrané Úřadem se stávají příjmem státního rozpočtu - Ministerstvo obrany dostalo několik pokut, v součtu převyšujících půl milionu korun (31. 8. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil v minulých dnech za chyby v celkem sedmnácti veřejných zakázkách zadavateli Ministerstvu obrany ČR sankce v úhrnné výši převyšující půl milionu korun. - Předseda Pecina potvrdil třímilionovou pokutu pro Zlín (12. 9. 2007)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina potvrdil uložení třímilionové pokuty pro město Zlín. Tato sankce byla uložena ve správním řízení, které se týká celkem třinácti zakázek v celkové hodnotě převyšujících částku 420 milionů korun. - Zakázka za více než 4 miliardy byla zadána netransparentně (12. 9. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil dosud nejvyšší pokutu v oblasti veřejných zakázek. Pětimilionová sankce byla dosud nepravomocně uložena státnímu podniku v likvidaci Moravské naftové doly. - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Gebr. Heinemann SE & Co. KG, SRN a casualfood GmbH, SRN/smartseller GmbH & Co. KG a smartseller Verwaltungs GmbH, SRN (28. 2. 2020)
ÚOHS-S0107/2020/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 28. 2. 2020 - Tenebro může převzít STOCK Plzeň (27. 6. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil spojení soutěžitelů Tenebro s.r.o. a STOCK Plzeň a.s. Rozhodnutí není doposud pravomocné - Analýza činnosti Úřadu v oblasti veřejných zakázek vychází ze starých dat (26. 1. 2017)
Dnes zveřejněná analýza spolku EconLab s názvem „Rozhodovací praxe ÚOHS – mýty a fakta“ pracuje se souborem starých dat a ve svém důsledku tedy již neodpovídá skutečnosti. Uvedená studie zpracovává data z let 2012 – 2015, přichází tedy se zpožděním a nezachycuje současný stav rozhodování Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže v oblasti veřejných zakázek - Reakce ÚOHS na kampaň NFPK proti rozhodování o bezpředmětnosti. Jaký je skutečný záměr kampaně? Efektivita nebo zdržování? (5. 5. 2017)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zpracoval podrobnější analýzu, která vyvrací ničím nepodložené účelové dezinterpretace starého i nového zákona o zadávání veřejných zakázek a doporučení Nadačního fondu proti korupci (NFPK) k jeho změně. V prvé řadě je třeba podotknout, že s konstruktivní diskuzí o znění zákona mohl NFPK přijít dříve, a to v době, kdy byl připravovaný zákon veřejně diskutován. Námitky mohl NFPK vznést i prostřednictvím...
cs | en