Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 386x
- Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > Různé pohledy na regulaci vztahu obchodních řetězců a jejich dodavatelů v rámci Evropské unie
8. 12. 2015
Evropská komise se dlouhodobě zabývá vztahy mezi dodavateli a odběrateli potravin při dodávkách potravin určených pro maloobchodní prodej v obchodních řetězcích. Důvodem je skutečnost, že v řadě případů uplatňují obchodní řetězce vůči dodavatelům potravin nefér obchodní praktiky (Unfair Trading Practices). Je to tedy stejná situace, s jakou se setkává Úřad při šetření chování tuzemských obchodních řetězců vůči jejich dodavatelům... - Hospodářská soutěž > Spojování soutěžitelů > Gun Jumping
ÚOHS se ve své praxi setkává i s případy, kdy soutěžitelé uskuteční spojení ještě před podáním návrhu na zahájení řízení o jeho povolení a před právní mocí rozhodnutí ÚOHS, kterým se spojení soutěžitelů povoluje (jedná se o tzv. gun jumping). Tímto postupem však poruší zákaz stanovený v § 18 odst. 1 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Definice zadavatele
Jiná právnická osoba
Rozhodnutí Úřadu ze dne 16. 3. 2018, č. j. ÚOHS-S0031/2018/VZ-08181/2018/532/KSt, potvrzeno rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 11. 6. 2018, č. j. ÚOHS-R0054/2018/VZ-17281/2018/321/ZSř
Při přezkumu veřejné zakázky zadávané Dopravním podnikem města Olomouce, a.s. (dále jen „DPMO“) Úřad nejprve ověřoval, zda tento subjekt naplňuje definici zadavatele podle některého z ustanovení § 4 ZZVZ.
Z dikce ustanovení § 4 odst. 1 písm... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce > Mezinárodní spolupráce v zákoně o ochraně hospodářské soutěže
Nově vložená hlava IX zákona o ochraně hospodářské soutěže komplexně upravuje koncept tzv. mezinárodní spolupráce a reflektuje transpoziční požadavky směrnice ECN+. Kodifikace v této hlavě stanovuje režim aplikace soutěžních pravidel podle čl. 101 a 102 Smlouvy o fungování Evropské unie (dále jen „SFEU“) mezi jednotlivými členskými státy v situacích, kdy soutěžní orgán jednoho státu při aplikaci evropského soutěžního práva vyžaduje přeshraniční... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora na pevné širokopásmové sítě (čl. 52 GBER)
Způsobilé náklady jsou veškeré náklady na výstavbu, správu a provoz pevné širokopásmové sítě.
Maximální výše podpory na projekt se stanoví na základě soutěžního výběrového řízení uvedeného v odst. 6 písm. a). Pokud je realizována investice v souladu s odst. 6 písm. b) bez soutěžního výběrového řízení, nesmí výše podpory přesáhnout rozdíl mezi způsobilými náklady a běžným provozním ziskem z investice. Provozní zisk se od způsobilých... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora na mobilní sítě 4G a 5G (čl. 52a GBER)
Způsobilé náklady jsou veškeré náklady na výstavbu, správu a provoz pasivních a aktivních prvků mobilní sítě.
Maximální výše podpory na projekt se stanoví na základě soutěžního výběrového řízení. Pokud je realizována investice bez soutěžního výběrového řízení, nesmí výše podpory přesáhnout rozdíl mezi způsobilými náklady a běžným provozním ziskem z investice. Provozní zisk se od způsobilých nákladů odečte ex ante na základě... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora pro sítě páteřního propojení (čl. 52d GBER)
Podpora pro sítě páteřního propojení (čl. 52d GBER)
Způsobilé náklady jsou veškeré náklady na výstavbu, správu a provoz sítě páteřního propojení.
Maximální výše podpory na projekt se stanoví na základě soutěžního výběrového řízení uvedeného v odst. 6 písm. a). Pokud je realizována investice v souladu odst. 6 písm. b) bez soutěžního výběrového řízení, nesmí výše podpory přesáhnout rozdíl mezi způsobilými náklady a běžným provozním... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatomartinská konference 2014
Poslední trendy a vývoj soutěžního práva jsou podtitulem tradiční mezinárodní Svatomartinské konference pořádané Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže 11. a 12. listopadu 2014 v brněnském sídle Úřadu.
V šesti panelech vystoupí experti na soutěžní právo z akademické sféry, advokátních kanceláří, Evropské komise a soutěžních úřadů Belgie, České republiky, Itálie, Litvy, Německa, Rakouska, Řecka, Slovenska a Slovinska.
Úvodní panel konference... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Jarní konference v oblasti veřejné podpory (18. 5. 2016)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pořádá dne 18. května 2016 Jarní konferenci v oblasti veřejné podpory.
Cílem připravované konference je zejména obeznámit poskytovatele s novou povinností vyplývající z čl. 9 nařízení Komise č. 651/2014, zabývajícího se zveřejňováním informací o jednotlivých podporách převyšujících 500 tisíc eur poskytnutých po 1. 7. 2016 na souhrnné internetové stránce a poskytnout praktické rady a doporučení pro administraci...
V aktualitách a tiskových zprávách 1598x
- Liberec dostal sankci 6,55 milionu korun za zakázky související s MS v lyžování 2009 (30. 5. 2011)
Pokuty v celkové výši 6 550 000 korun uložil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže statutárnímu městu Liberec za porušení zákona o veřejných zakázkách při zadávání 72 zakázek souvisejících s Mistrovstvím světa v lyžování pořádaném v roce 2009. Sankce byly uloženy v celkem šesti prvostupňových rozhodnutích, v sedmém nebylo shledáno porušení zákona - ÚOHS opětovně uložil drůbežářům pokutu za kartel (1. 6. 2011)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále také ÚOHS či Úřad) Petr Rafaj změnil na základě rozsudku Krajského soudu v Brně rozhodnutí týkající se kartelové dohody sedmi producentů drůbeže. - Pokuta za bid-rigging byla potvrzena (17. 8. 2011)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj svým druhostupňovým verdiktem potvrdil rozhodnutí Úřadu z července minulého roku o pokutě v celkové výši 4,906 milionu Kč za bid-riggingovou dohodu (kartelová dohoda uchazečů o veřejnou zakázku) společností HOKRA Spedition, s.r.o., INZET, s.r.o., PROMINECON GROUP a.s., CBK SHIFT s.r.o. a NATURAL MYSTIC s.r.o - Předseda Rafaj potvrdil pokuty za zakázky pro lyžařské MS v Liberci (22. 6. 2012)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil v minulých dnech šest sankcí, které byly uloženy statutárnímu městu Liberec za nezákonný postup ve veřejných zakázkách zadávaných v souvislosti s Mistrovstvím světa v lyžování pořádaném v roce 2009.
- Elektronické losovací zařízení bylo zmanipulované, mělo přednastavené výsledky (1. 11. 2012)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil v osmi prvostupňových správních řízeních pokuty v celkové výši 3 150 000 Kč za porušení zákona o veřejných zakázkách, které spočívalo v netransparentním zužování počtu uchazečů o zakázku prostřednictvím elektronického losovacího zařízení. Sankce byla uložena zadavatelům Povodí Vltavy, státní podnik, městu Šternberku, městu Kostelci nad Labem, Jihočeskému kraji, Správě silnic Olomouckého kraje a obcím Cítov a Svijany. - Firma MIPRO SECURITY předložila nepravdivé údaje, bude zařazena na blacklist (22. 11. 2012)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu 400 000 Kč a současně zakázal plnění veřejných zakázek na tři roky společnosti MIPRO SECURITY, s.r.o., a to za uvádění nepravdivých informací v nabídkách na veřejné zakázky „Ostraha areálů DPMB, a.s.“ a „MVR – 3090049B – ostraha objektů MU“ - Předseda Rafaj potvrdil rozhodnutí v případech zmanipulovaného elektronického losování (19. 12. 2013)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj věcně potvrdil osm prvostupňových rozhodnutí, v nichž Úřad konstatoval porušení zákona o veřejných zakázkách, které spočívalo v netransparentním zužování počtu uchazečů o zakázku prostřednictvím elektronického losovacího zařízení - Situace v oblasti mobilního volání a dat není uspokojivá, okamžitý zásah ÚOHS však neumožňuje (9. 3. 2017)
V současné době je vedena rozsáhlá diskuze o cenách hlasových a datových služeb elektronických komunikací poskytovaných prostřednictvím veřejných mobilních telekomunikačních sítí a podmínkách jejich poskytování. V jejím rámci je přitom uváděna řada nepřesných informací a představ o pravomocech regulátorů a možnostech jejich zásahu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže proto považuje za nutné se k situaci z hlediska své působnosti vyjádřit - GCR namísto tvrdých dat upřednostnil subjektivitu (23. 8. 2017)
Lidové noviny dnes obsáhle informovaly o tom, že Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se neúčastnil letošního hodnocení soutěžních úřadů, které zpracovává časopis Global Competition Review. Deník z uvedeného kroku vyvozuje, že Úřad utíká před odpovědností a vyhýbá se údajně objektivnímu hodnocení - Podzimní workshop k problematice podpory de minimis (4. 9. 2018)
Dne 3. 10. 2018 se v sídle Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže na adrese tř. kpt. Jaroše 7 v Brně uskuteční workshop týkající se problematiky podpory de minimis a jejího zápisu do centrálního registru podpory de minimis. Na workshopu budou představena pravidla poskytování podpory de minimis, bude rozebrán modelový případ a účastníci si sami zkusí vyřešit cvičné případy
cs | en