Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 310x
- O Úřadu > Vedení Úřadu > Ředitelé
Mgr. Mojmír Florian
ředitel Odboru veřejných zakázek II
Vysokoškolské vzdělání na Univerzitě Karlově v Praze, udělen titul Mgr.
Po skončení studia pracoval v advokacii a na Úřadu městské části Praha 2. V roce 2012 nastoupil na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, na místo ředitele Odboru veřejných zakázek II byl jmenován v roce 2014.
Mgr. Tereza Fryčarová.
ředitelka Odboru přístupu k dopravní infrastruktuře
Vysokoškolské vzdělání na... - Veřejné zakázky > Metodická činnost > Uskutečněné akce v rámci metodické činnosti > Přehled vybraných akcí v roce 2024
Dne 12. prosince 2024 se zástupce Úřadu zúčastnil Tematického setkání - "Vánoční À la carte aneb Zakázky na různé druhy služeb (FM, právní) a jak je soutěžit, které pořádala Asociace pro veřejné zakázky V rámci uvedeného setkání byl prezentován příspěvek, který obsahoval výběr rozhodovací praxe ÚOHS související s tématem setkání (veřejné zakázky na služby se zaměřením na facility management a právní služby).
Dne 25. listopadu 2024 zástupci... - O Úřadu > Historie Úřadu
Zákon České národní rady č. 173/1991 Sb. ze dne 26. dubna 1991 zřídil Český úřad pro hospodářskou soutěž, který zahájil činnost k 1. červenci 1991. Sídlem Úřadu se nestala Praha, jako centrum všech orgánů státní správy, ale Brno, což mělo deklarovat nezávislost rozhodování. V roce 1992 byl tento úřad nahrazen Ministerstvem pro hospodářskou soutěž. Změna byla odůvodněna tehdy probíhající ekonomickou transformací a především úlohou, kterou Ministerstvo... - Veřejná podpora > Služby obecného hospodářského zájmu (SOHZ) a aplikace Sběr dat
V případě služeb obecného zájmu se nejedná o klasické služby poskytované na trhu, ale o služby, které se vyznačují svým zvláštním charakterem. Tyto služby jsou obvykle zajišťovány státem, kraji či obcemi ve veřejném zájmu (tzn. v zájmu veřejnosti) a specifickým znakem těchto služeb je fakt, že pokud by nebyly finančně podporovány veřejnými subjekty, nebyly by poskytovány na trhu vůbec nebo by byly poskytovány v nižší kvalitě či rozsahu. Opodstatněnost... - Veřejná podpora > Definiční znaky veřejné podpory
Každý, kdo chce posoudit, zda konkrétní opatření zakládá veřejnou podporu, by si měl položit následující otázky:
1. Je podpora poskytnuta státem nebo z veřejných prostředků?
Pojem státní podpory se vztahuje na jakoukoli přímo či nepřímo poskytnutou výhodu financovanou ze státních prostředků, poskytnutou státem jako takovým nebo zprostředkujícím subjektem jednajícím na základě svěřených pravomocí.
Základním předpokladem pro naplnění tohoto definičního... - O Úřadu > Informace podle zákona č. 106/1999
Přehled informací podle zákona č. 106/1999 Sb. a Standardu ISVS pro zveřejňování vybraných informací o veřejné správě
1. Úplný oficiální název povinného subjektu:
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
2. Důvod a způsob založení povinného subjektu, včetně podmínek a principů, za kterých provozuje svoji činnost:
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) byl zřízen s účinností od 11. října 1996 zákonem č. 273/1996 Sb., kterým byla stanovena... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatomartinská konference 2012 (13. a 14. 11.)
Fotogalerie
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pořádá již šestou podzimní Svatomartinskou konferenci, která se bude konat ve dnech 13. a 14. listopadu 2012 v zasedacím sále ÚOHS.
Svatomartinská konference bude výbornou příležitostí k získání aktuálních informací o nejvýznamnějších událostech z oblasti českého, evropského a celosvětového soutěžního práva a politiky, které se odehrály v uplynulém roce. Bude zároveň místem setkání českých... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > 20 let Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (29. 11. - 1. 12. 2011) > Fotogalerie
29. 11. 2011 632 KB 669 KB 2.6 MB 2.5 MBSlavnostní zahájení 5 MB 744 KB 5.1 MB 2.6 MB 5.8 MB 3.3 MB 6.4 MB 2.7 MB 2.3 MB 2.4 MB30. 11. 2011Panel 1: Co nového v hospodářské soutěži 573 KB 625 KB 3.7 MB 5.4 MB 4.4 MB 738 KBPanel 2: Více ekonomický přístup 5.5 MB 3.7 MB 5 MB 3.6 MB 2.4 MB 4.9 MBPanel 3: Soukromé prosazování soutěžního práva 4.3 MB 2.8 MB 3 MB 3.9 MB 2.4 MB 3.9 MB 2.6 MB 4.6 MBPanel... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatomartinská konference 2012 (13. a 14. 11.) > Fotogalerie 2012
úterý 13. 11.Zahájení 4.9 MB 5.3 MBPanel I: Co nového v hospodářské soutěži? 5.8 MB 5.9 MB 1 MB 1.3 MB 703 KB 5.3 MB 5 MB 6.2 MBPanel II: Dozor nad orgány veřejné správy 5.5 MB 5.4 MB 657 KB 5.3 MB 1.3 MB 1.1 MBPanel III: Ekonomický přístup v síťových a regulovaných odvětvích 4.9 MB 5.8 MB 4.7 MB 5.3 MB 5.3 MB 4.5 MBstředa 14. 11. Panel I: Soutěžitel jako hospodářská jednotka 5.5 MB 1.1 MB 5.5 MB 5.6 MB 3.2 MB 1.6 MBPanel... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatomartinská konference 2013
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pořádá již sedmou podzimní Svatomartinskou konferenci, která se bude konat ve dnech 12. a 13. listopadu 2013 v zasedacím sále ÚOHS.
Svatomartinská konference bude výbornou příležitostí k získání aktuálních informací o nejvýznamnějších událostech z oblasti českého, evropského a celosvětového soutěžního práva a politiky, které se odehrály v uplynulém roce. Bude zároveň místem setkání českých i zahraničních...
V aktualitách a tiskových zprávách 2331x
- ÚOHS v rámci českého předsednictví – schválená legislativa i úspěšné mezinárodní akce (3. 1. 2023)
Na právě skončeném předsednictví České republiky v Radě Evropské unie (dále také „CZ PRES“) se v rámci svých oblastí působnosti podílel také Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“ nebo „ÚOHS“), a to zejména ve dvou rovinách - Evropská komise schválila mapu regionální podpory na léta 2007-2013 pro Českou republiku (3. 11. 2006)
Od 1. 1. 2007 bude v České republice poskytována regionální podpora podle nové mapy regionální podpory, schválené Evropskou komisí. - Pokuty za historickou sankci byly zaplaceny (14. 8. 2007)
Všechny pokutované společnosti již zaplatily historicky nejvyšší sankci 941.881.000,- Kč uloženou antimonopolním úřadem za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže. Sankce vybrané Úřadem se stávají příjmem státního rozpočtu - Ministerstvo obrany dostalo několik pokut, v součtu převyšujících půl milionu korun (31. 8. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil v minulých dnech za chyby v celkem sedmnácti veřejných zakázkách zadavateli Ministerstvu obrany ČR sankce v úhrnné výši převyšující půl milionu korun. - Předseda Pecina potvrdil třímilionovou pokutu pro Zlín (12. 9. 2007)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina potvrdil uložení třímilionové pokuty pro město Zlín. Tato sankce byla uložena ve správním řízení, které se týká celkem třinácti zakázek v celkové hodnotě převyšujících částku 420 milionů korun. - Zakázka za více než 4 miliardy byla zadána netransparentně (12. 9. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil dosud nejvyšší pokutu v oblasti veřejných zakázek. Pětimilionová sankce byla dosud nepravomocně uložena státnímu podniku v likvidaci Moravské naftové doly. - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Gebr. Heinemann SE & Co. KG, SRN a casualfood GmbH, SRN/smartseller GmbH & Co. KG a smartseller Verwaltungs GmbH, SRN (28. 2. 2020)
ÚOHS-S0107/2020/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 28. 2. 2020 - Tenebro může převzít STOCK Plzeň (27. 6. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil spojení soutěžitelů Tenebro s.r.o. a STOCK Plzeň a.s. Rozhodnutí není doposud pravomocné - Analýza činnosti Úřadu v oblasti veřejných zakázek vychází ze starých dat (26. 1. 2017)
Dnes zveřejněná analýza spolku EconLab s názvem „Rozhodovací praxe ÚOHS – mýty a fakta“ pracuje se souborem starých dat a ve svém důsledku tedy již neodpovídá skutečnosti. Uvedená studie zpracovává data z let 2012 – 2015, přichází tedy se zpožděním a nezachycuje současný stav rozhodování Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže v oblasti veřejných zakázek - Reakce ÚOHS na kampaň NFPK proti rozhodování o bezpředmětnosti. Jaký je skutečný záměr kampaně? Efektivita nebo zdržování? (5. 5. 2017)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zpracoval podrobnější analýzu, která vyvrací ničím nepodložené účelové dezinterpretace starého i nového zákona o zadávání veřejných zakázek a doporučení Nadačního fondu proti korupci (NFPK) k jeho změně. V prvé řadě je třeba podotknout, že s konstruktivní diskuzí o znění zákona mohl NFPK přijít dříve, a to v době, kdy byl připravovaný zákon veřejně diskutován. Námitky mohl NFPK vznést i prostřednictvím...
cs | en