Výsledky vyhledávání výrazu: futcoin net trustpilot Besuche die Website Buyfc26coins.com. Coins in Minuten da..NRac

Na stránkách 377x

  • Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Pravidla veřejné podpory v oblasti výzkumu, vývoje a inovací
    A. Procesněprávní úprava   Při poskytování veřejných prostředků do oblasti výzkumu, vývoje a inovací (dále také „VaVaI“) je nutno zkoumat kumulativní naplnění definičních znaků veřejné podpory. Pokud poskytovatel vyhodnotí, že k naplnění definičních znaků došlo, je možno veřejné prostředky poskytnout na základě některého z následujících postupů: Aplikace obecného nařízení o blokových výjimkách  [1] Individuální notifikace opatření...
  • O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
    První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné...
  • O Úřadu > Informace o zpracování osobních údajů
      Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“ nebo „správce“) zpracovává osobní údaje v souladu s požadavky nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů - dále jen „nařízení GDPR“) a zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.   Kontaktní...
  • Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu
      Konektivita je základním stavebním kamenem digitální transformace. Má strategický význam jak pro růst a inovace ve všech hospodářských odvětvích Unie, tak pro sociální a územní soudržnost. Podpora na zavádění a využívání širokopásmových sítí a služeb je často spojena s přítomností veřejné podpory. K jejímu poskytnutí nedochází pouze v případě, kdy jsou veřejné prostředky poskytovány podle tzv. zásady investora v tržním hospodářství...
  • Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Aplikace pravidel veřejné podpory v oblasti životního prostředí
    Poskytování veřejných prostředků na investice, jejichž účelem je zlepšení stavu životního prostředí nebo zvýšení míry jeho ochrany, může být relevantní z hlediska veřejné podpory, a to v případech, kdy podporu na environmentální projekty a aktivity získávají buď soukromé podniky, nebo také veřejnoprávní subjekty či domácnosti, které jsou ekonomicky aktivní. Projekty související s ochranou životního prostředí, jejichž veřejného financování...
  • Veřejná podpora > Energetická krize a pravidla veřejné podpory > Možnosti podpory v oblasti energetiky v kontextu současné krize a pravidla pro veřejnou podporu
      Následující text poskytuje zjednodušený základní přehled problematiky veřejné podpory. Text, jakož i postupy a shrnutí v něm uvedené, nejsou právně závazné a v žádném případě nenahrazují platné právní předpisy.   Veřejná podpora obecně   Při poskytování veřejných prostředků musí poskytovatel vyhodnotit, zda takové poskytnutí zakládá veřejnou podporu, a měla by tedy být aplikována vhodná výjimka ze zákazu veřejné podpory. Základní...
  • Veřejná podpora > Podniky v obtížích
      I.                    ÚVOD DO PROBLEMATIKY PODNIKU V OBTÍŽÍCH Problematika podniku v obtížích se prolíná napříč evropskou právní úpravou v oblasti veřejné podpory. Nejčastěji se s ní setkáváme v případě aplikace nařízení Komise (EU) č. 651/2014, tzv. obecné nařízení o blokových výjimkách (dále jen „GBER“), které neumožňuje, až na výjimky poskytovat veřejnou podporu podnikům v obtížích. Poskytovatel by tedy měl před...
  • Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Hospodářské transakce prováděné veřejnoprávními subjekty
    Nákup a prodej majetku, zboží a služeb nebo jiné srovnatelné transakce by měly být uskutečněny v případě zapojení veřejnoprávního subjektu za tržních podmínek. V opačném případě existuje riziko poskytnutí veřejné podpory, kterou by bylo zapotřebí ošetřit některou z obecných, nebo individuálních výjimek. Základní podmínky: Hospodářské transakce prováděné veřejnoprávními subjekty (včetně veřejných podniků) neposkytují podniku výhodu, a...
  • Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Májová konference o veřejných zakázkách 2024
      Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pořádá dvoudenní konferenci o veřejných zakázkách ve dnech 15. a 16. května 2024 v hotelu Continental v Brně.   Vzhledem ke každoročnímu velkému zájmu účastníků se letošní konference uskuteční v kongresových prostorách brněnského hotelu Continental, nikoliv, jak bývalo zvykem v sídle ÚOHS. Věříme, že tato změna nejenže umožní účast většího počtu zájemců o veřejné zadávání, ale přinese...
  • Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce
    Efektivní prosazování soutěžního práva je v současné době komplexním problémem, jehož nedílnou součástí je i mezinárodní spolupráce v oblasti prosazování a harmonizace soutěžního práva a politiky na mezinárodní úrovni. Pro účinné prosazování soutěžních pravidel je proto nutné, aby se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže aktivně zapojoval do spolupráce zahrnující aktivity národních soutěžních úřadů, orgánů mezinárodních organizací a...

V aktualitách a tiskových zprávách 2589x

  • Změny předmětu zakázky Přerova byly netransparentní (11. 4. 2011)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu ve výši 300 tisíc korun zadavateli statutárnímu městu Přerovu za porušení zákona o veřejných zakázkách v zakázce Dopravní stavby - Přerov, jejímž předmětem bylo provedení stavebních prací při realizaci dopravních staveb v Přerově. Prvostupňové rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad
  • Opětovná sankce pro Zlín za netransparentní losování byla potvrzena (11. 4. 2011)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil opakované prvostupňové rozhodnutí ze srpna 2010 o pokutě 800 000 Kč statutárnímu městu Zlín za pochybení ve třinácti veřejných zakázkách v celkové hodnotě přes 421 milionů korun.
  • ÚOHS uložil Krajské zdravotní dvě pokuty (20. 5. 2011)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil Krajské zdravotní, a. s., dvě pokuty za porušení zákona o veřejných zakázkách, a to 700 tisíc korun u nadlimitní veřejné zakázky v předpokládané hodnotě 420 milionů korun na doplnění zdravotnického zařízení a přístrojů a 200 tisíc korun v zakázce na šicí materiály o předpokládaném objemu 50 milionů korun. Proti oběma prvostupňovým rozhodnutím podal zadavatel rozklad
  • Netransparentní hodnocení nabídek vzdělávání lékařů (3. 9. 2012)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže potvrdil prvostupňové rozhodnutí, v němž ÚOHS uložil Institutu postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví 170tisícovou pokutu za správní delikt při zadávání veřejné zakázky na výběr dodavatele implementace vzdělávacích programů ekonomika zdravotnictví, ekonomika zdravotnických zařízení a management zdravotnických zařízení, a to v její první části, určené pro lékařské pracovníky. Institut již...
  • Obce na Jaroměřsku chybovaly při losování uchazečů o výstavbu čističky (18. 11. 2014)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím Dobrovolnému svazku obcí Jaroměřsko pokutu ve výši 400 000 Kč za netransparentní zužování počtu zájemců o veřejnou zakázku losováním
  • Sankce za netransparentní hodnocení nabídek (9. 6. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zamítl rozklad a potvrdil prvostupňové rozhodnutí ve věci veřejné zakázky nazvané „Modernizace informační a telekomunikační infrastruktury Krajské zdravotní – Dodavatel aktivity I. II. Zvýšení dostupnosti zdravotnických technologií“. Rozhodnutí již nabylo právní moci
  • Sankce za netransparentní losování (19. 7. 2016)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad podaný statutárním městem Olomouc a potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu, v němž byla městu na základě správního řízení zahájeného z moci úřední uložena pokuta ve výši 160 tisíc korun za správní delikt při zadávání veřejné zakázky nazvané „Úspory energetické náročnosti budov ve vzdělávacích zařízeních statutárního města Olomouc – 1. žádost“
  • Předseda ÚOHS potvrdil zamítnutí návrhu ve věci zakázky na výstavbu dálnice D3 Úsilné - Hodějovice (12. 3. 2019)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu ze dne 17. 12. 2018, jímž byl zamítnut návrh podaný Sdružením pro D3 0310/I Úsilné – Hodějovice, jež tvoří subjekty ASTALDI ENTERPRISE S.p.A ., a IC Içtaş Inşaat Sanayi ve Ticaret A. Ş., na přezkoumání úkonů zadavatele v zadávacím řízení na veřejnou zakázku s názvem „D3 0310/I Úsilné – Hodějovice, zadávané Ředitelstvím silnic a dálnic ČR
  • Krajský soud podpořil názor Úřadu v případech zneužívání zakázkového práva (24. 5. 2023)
    Krajský soud v Brně zamítl dvě žaloby společnosti VYSSPA Sports Technology, s. r. o., proti Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. V obou případech společnost napadla rozhodnutí druhého stupně ÚOHS jako nezákonná a nepřezkoumatelná. Napadenými rozhodnutími bylo potvrzeno zastavení správních řízení vedených Úřadem z důvodu nesložení kauce v zákonné výši. Předseda Úřadu zastavení řízení schválil s tím, že navrhovatel pochybil, když nesprávně...
  • Požadavek závazného příslibu o budoucím vystavení bankovní záruky je nepřiměřený a diskriminační (19. 7. 2024)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna na základě rozkladu podaného společností DVP stavby, s. r. o., a návrhu rozkladové komise zrušil prvostupňové rozhodnutí ve věci veřejné zakázky Institutu klinické a experimentální medicíny (IKEM) na výstavbu nového laboratorního pavilonu Z3 a věc vrátil Úřadu k novému projednání
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz