Výsledky vyhledávání výrazu: futcoin net trustpilot Besuche die Website Buyfc26coins.com. Coins in Minuten da..NRac

Na stránkách 377x

  • Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Pravidla veřejné podpory v oblasti výzkumu, vývoje a inovací
    A. Procesněprávní úprava   Při poskytování veřejných prostředků do oblasti výzkumu, vývoje a inovací (dále také „VaVaI“) je nutno zkoumat kumulativní naplnění definičních znaků veřejné podpory. Pokud poskytovatel vyhodnotí, že k naplnění definičních znaků došlo, je možno veřejné prostředky poskytnout na základě některého z následujících postupů: Aplikace obecného nařízení o blokových výjimkách  [1] Individuální notifikace opatření...
  • O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
    První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné...
  • O Úřadu > Informace o zpracování osobních údajů
      Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“ nebo „správce“) zpracovává osobní údaje v souladu s požadavky nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů - dále jen „nařízení GDPR“) a zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů.   Kontaktní...
  • Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu
      Konektivita je základním stavebním kamenem digitální transformace. Má strategický význam jak pro růst a inovace ve všech hospodářských odvětvích Unie, tak pro sociální a územní soudržnost. Podpora na zavádění a využívání širokopásmových sítí a služeb je často spojena s přítomností veřejné podpory. K jejímu poskytnutí nedochází pouze v případě, kdy jsou veřejné prostředky poskytovány podle tzv. zásady investora v tržním hospodářství...
  • Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Aplikace pravidel veřejné podpory v oblasti životního prostředí
    Poskytování veřejných prostředků na investice, jejichž účelem je zlepšení stavu životního prostředí nebo zvýšení míry jeho ochrany, může být relevantní z hlediska veřejné podpory, a to v případech, kdy podporu na environmentální projekty a aktivity získávají buď soukromé podniky, nebo také veřejnoprávní subjekty či domácnosti, které jsou ekonomicky aktivní. Projekty související s ochranou životního prostředí, jejichž veřejného financování...
  • Veřejná podpora > Energetická krize a pravidla veřejné podpory > Možnosti podpory v oblasti energetiky v kontextu současné krize a pravidla pro veřejnou podporu
      Následující text poskytuje zjednodušený základní přehled problematiky veřejné podpory. Text, jakož i postupy a shrnutí v něm uvedené, nejsou právně závazné a v žádném případě nenahrazují platné právní předpisy.   Veřejná podpora obecně   Při poskytování veřejných prostředků musí poskytovatel vyhodnotit, zda takové poskytnutí zakládá veřejnou podporu, a měla by tedy být aplikována vhodná výjimka ze zákazu veřejné podpory. Základní...
  • Veřejná podpora > Podniky v obtížích
      I.                    ÚVOD DO PROBLEMATIKY PODNIKU V OBTÍŽÍCH Problematika podniku v obtížích se prolíná napříč evropskou právní úpravou v oblasti veřejné podpory. Nejčastěji se s ní setkáváme v případě aplikace nařízení Komise (EU) č. 651/2014, tzv. obecné nařízení o blokových výjimkách (dále jen „GBER“), které neumožňuje, až na výjimky poskytovat veřejnou podporu podnikům v obtížích. Poskytovatel by tedy měl před...
  • Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Hospodářské transakce prováděné veřejnoprávními subjekty
    Nákup a prodej majetku, zboží a služeb nebo jiné srovnatelné transakce by měly být uskutečněny v případě zapojení veřejnoprávního subjektu za tržních podmínek. V opačném případě existuje riziko poskytnutí veřejné podpory, kterou by bylo zapotřebí ošetřit některou z obecných, nebo individuálních výjimek. Základní podmínky: Hospodářské transakce prováděné veřejnoprávními subjekty (včetně veřejných podniků) neposkytují podniku výhodu, a...
  • Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Májová konference o veřejných zakázkách 2024
      Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pořádá dvoudenní konferenci o veřejných zakázkách ve dnech 15. a 16. května 2024 v hotelu Continental v Brně.   Vzhledem ke každoročnímu velkému zájmu účastníků se letošní konference uskuteční v kongresových prostorách brněnského hotelu Continental, nikoliv, jak bývalo zvykem v sídle ÚOHS. Věříme, že tato změna nejenže umožní účast většího počtu zájemců o veřejné zadávání, ale přinese...
  • Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce
    Efektivní prosazování soutěžního práva je v současné době komplexním problémem, jehož nedílnou součástí je i mezinárodní spolupráce v oblasti prosazování a harmonizace soutěžního práva a politiky na mezinárodní úrovni. Pro účinné prosazování soutěžních pravidel je proto nutné, aby se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže aktivně zapojoval do spolupráce zahrnující aktivity národních soutěžních úřadů, orgánů mezinárodních organizací a...

V aktualitách a tiskových zprávách 2589x

  • MPSV bylo pokutováno částkou 800 tisíc korun (7. 5. 2009)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil svým prvostupňovým nepravomocným rozhodnutím ze dne 29. dubna 2009 pokutu 800 tisíc korun Ministerstvu práce a sociálních věcí (MPSV). Důvodem jsou závažné chyby ve veřejné zakázce na pomoc dlouhodobě nezaměstnaným na Ostravsku a Mostecku. Tendr v roce 2007 vyhrála společnost Cofet, a.s. s nabídkou cca 175 mil. korun včetně DPH.
  • MPSV bylo v obdobném případě znovu pokutováno (19. 6. 2009)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil v krátké době nepravomocně již druhou pokutu Ministerstvu práce a sociálních věcí (MPSV). Důvodem byly závažné chyby ve veřejných zakázkách na pomoc dlouhodobě nezaměstnaným na Ostravsku a Mostecku. Obě zakázky zadávané v letech 2007 a 2008 získala společnost Cofet, a.s
  • Ústí nad Labem losovalo netransparentně (1. 7. 2009)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil pokutu 300 tisíc korun Statutárnímu městu Ústí nad Labem. Důvodem jsou závažná pochybení při zadávání veřejné zakázky na I. etapu revitalizace městského centra. Rozhodnutí je nepravomocné, zadavatel se proti němu může odvolat k předsedovi ÚOHS
  • Pokuta 800 tisíc MPSV byla potvrzena (9. 12. 2009)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Rafaj svým druhostupňovým rozhodnutím potvrdil pokutu 800 tisíc korun Ministerstvu práce a sociálních věcí za chyby v případě zakázky z roku 2007 na „pomoc dlouhodobě nezaměstnaným na Ostravsku a Mostecku“.
  • Pokuta pro MPSV potvrzena (18. 2. 2010)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Rafaj potvrdil uložení pokuty 80 tisíc korun Ministerstvu práce a sociálních věcí (MPSV). Důvodem byly závažné chyby ve veřejné zakázce na „pomoc dlouhodobě nezaměstnaným na Ostravsku a Mostecku – prevence předlužení a jak z předlužení“.
  • Předseda ÚOHS potvrdil pokutu 9 000 000 Kč pro Vodovody a kanalizace Pardubice (2. 8. 2012)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil pokutu ve výši 9 milionů Kč pro zadavatele Vodovody a kanalizace Pardubice, a.s., za porušení zákona při zadávání veřejné zakázky „Zhotovení stavebního díla Modernizace BČOV Pardubice“.
  • Zakázka na modernizaci trati Rokycany – Plzeň je v pořádku, potvrdil předseda ÚOHS (16. 7. 2013)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad společnosti SKANSKA a. s. proti prvostupňovému rozhodnutí ve věci veřejné zakázky Správy železniční dopravní cesty na modernizaci trati Rokycany – Plzeň. Předseda ÚOHS tak potvrdil prvostupňové rozhodnutí z dubna 2013, podle kterého zadavatel zákon o veřejných zakázkách neporušil, když jako nejvhodnější vybral společnou nabídku akciových společností Metrostav a Subterra
  • Nabídkové ceny na výstavbu dálnice D3 byly hodnoceny netransparentně (5. 12. 2013)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal 4. prosince 2013 dvě prvostupňová rozhodnutí týkající se veřejných zakázek Ředitelství silnic a dálnic ČR "Dálnice D3 0309/III Borek - Usilné" a "Dálnice D3 0308C Veselí nad Lužnicí - Bošilec
  • Pražský dopravní podnik hodnotil nabídky na dostavbu metra netransparentně (3. 9. 2015)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže na základě správního řízení zahájeného z moci úřední uložil Dopravnímu podniku hlavního města Prahy pokutu ve výši 8,5 milionu korun za správní delikt, kterého se jako zadavatel veřejné zakázky na prodloužení trasy A metra dopustil tím, že nedodržel postup stanovený zákonem o veřejných zakázkách a v zadávací dokumentaci nestanovil transparentně způsob hodnocení nabídek podle dílčího hodnotícího kritéria „plán organizace výstavby“
  • Nejvyšší správní soud definitivně potvrdil chyby bývalého vedení MMR při digitalizaci stavebního řízení (30. 6. 2025)
    Nejvyšší správní soud v minulém týdnu svým rozsudkem definitivně potvrdil, že Úřad pro ochranu hospodářské soutěže rozhodoval správně o zakázce na digitalizaci stavebního řízení. Úřad kvůli netransparentním zadávacím podmínkám zadávací řízení zrušil. Po tomto rozhodnutí se ÚOHS stal terčem silného nátlaku ze strany někdejšího vedení ministerstva i s ním spojené politické strany. Chyby v postupu ministerstva potvrdil v minulosti Krajský soud v Brně...
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz