Představení přednášejících

 

středa 15. května 2024

  

SLOVO NA UVÍTANOU

 

Petr Mlsna 

předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže 

 

Doc. JUDr. PhDr. Petr Mlsna, Ph.D., je od 2. prosince 2020 předsedou Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Od roku 2003 zastával řadu funkcí na Úřadu vlády a v Legislativní radě vlády. Na přelomu let 2012 a 2013 byl ministrem bez portfeje a předsedou Legislativní rady vlády. Následně působil jako náměstek na ministerstvu spravedlnosti a ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy. Od roku 2015 až do jmenování předsedou Úřadu řídil z pozice náměstka sekci legislativy, státní správy a územní samosprávy na ministerstvu vnitra.

 

 

 

 

 

 

Blok I

 

Markéta Dlouhá

místopředsedkyně Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže

 

Mgr. Markéta Dlouhá absolvovala Právnickou fakultu Masarykovy univerzity v Brně. Již před ukončením studií získávala řadu pracovních zkušeností, když od roku 2003 spolupracovala s mezinárodní vzdělávací a poradenskou společností, následně však své pracovní zaměření a rozvoj zaměřila výlučně k právu. Od roku 2009 začala působit v advokacii, kde se zaměřovala zejména na občanské, obchodní a trestní právo. Od prosince 2011 svou profesní kariéru spojila s Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže a dozorem nad zadáváním veřejných zakázek. Na Úřadě pro ochranu hospodářské soutěže vystřídala postupně všechny pozice od referenta, přes vedoucí oddělení až po ředitelku odboru. Ve funkci ředitelky Odboru veřejných zakázek III působila sedm let a od července roku 2021 zastává funkci místopředsedkyně Úřadu pověřené vedením Sekce veřejných zakázek. V souvislosti s pracovním zařazením na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže rozvíjela i svou přednáškovou a publikační činnost týkající veřejného zadávání.

 

 

   

Leona Gergelová Šteigrová

Ministerstvo práce a sociálních věcí

 

Mgr. Leona Gergelová Šteigrová, Ph. D.,  je vrchní ředitelkou sekce veřejného investování, výstavby a sociálního začleňování na Ministerstvu pro místní rozvoj. V letech 2016–2022 byla vedoucí oddělení a zástupce ředitele pro oblast veřejných zakázek na MPSV, kde řídila aktivity rozvíjející odpovědné a strategické veřejné zadávání. Těmto tématům se věnovala i jako ředitelka neziskové organizace. Osm let pracovala na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy, kde mj. jako ředitelka odboru pro záležitosti EU zastupovala Českou republiku v Evropské unii a předsedala Výboru pro vzdělávání Rady EU. V letech 2021–2023 byla i členkou Rozkladové komise Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže pro oblast veřejných zakázek. Potenciál veřejných zakázek spatřuje ve strategickém zadávání, kterému se i aktuálně věnuje v rámci národní strategie veřejného nakupování.

 

  

Peter Kubovič

předseda slovenského Úradu pre verejné obstarávanie

 

JUDr. Peter Kubovič – predseda Úradu pre verejné obstarávanie je uznávaným a dlhoročným odborníkom v oblasti verejného obstarávania. V minulosti na úrade pôsobil na viacerých pozíciách, venoval sa metodike, bol riaditeľom legislatívno-právneho odboru a predsedom komisie pre rozhodovanie v konaní o námietkach. Pracovné skúsenosti má aj z riadiacich pozícií v meste Trnava a na Ministerstve zahraničných vecí a európskych záležitosti SR. Dlhodobo sa venuje lektorstvu a je špecialista na rozhodnutia Súdneho dvora EÚ.
Za ústredný cieľ svojho mandátu si stanovil viesť a nastaviť úrad tak, aby jeho hlavným snažením bol koncept verejného obstarávania ako jednoduchého, efektívneho a transparentného procesu v prospech verejnosti. Hlavnými piliermi pre toto snaženie je budovanie odbornosti úradu, zníženie byrokracie pre verejných obstarávateľov, obstarávateľov a hospodárske subjekty prostredníctvom posilnenia elektronizácie.

 

 

Blok II

 

Mojmír Florian

ředitel Odboru veřejných zakázek II Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže

 

Mgr. Mojmír Florian po absolvování Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze působil v advokacii, poté téměř deset let v různých funkcích na Úřadu městské části Praha 2, kde se mimo jiné zabýval zadáváním veřejných zakázek z pohledu zadavatelské praxe. Od roku 2012 pracuje na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, počínaje rokem 2014 jako ředitel Odboru veřejných zakázek II, jehož hlavní agendou je vedení správních řízení ve věci přezkoumání úkonů zadavatelů podle zákona o zadávání veřejných zakázek. Podílel se na formulaci části třinácté zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, upravující institut námitek a dozor nad dodržováním zákona ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. K zakázkovým tématům pravidelně přednáší a publikuje. Dlouholetý člen expertní skupiny Ministerstva pro místní rozvoj k zákonu o zadávání veřejných zakázek a pracovní skupiny pro odpovědné veřejné zadávání při Ministerstvu práce a sociálních věcí, nyní se aktivně zapojuje do diskusí v rámci Národní strategie veřejného zadávání, zejména na téma vzdělávání a profesionalizace v oblasti veřejného nakupování.

 

David Raus

předseda senátu, Krajský soud v Brně

 

JUDr. David Raus, Ph.D. je soudce, předseda senátu Krajského soudu v Brně.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Petr Mikeš

soudce Nejvyššího správního soudu

 

JUDr. Petr Mikeš, Ph.D., vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze. Během studia a po jeho skončení pracoval jako právní konzultant Kanceláře prezidenta republiky, kde měl na starosti přípravu podkladů pro výkon ústavních pravomocí prezidenta republiky (zejména návrhy vet zákonů a podání Ústavnímu soudu). Od roku 2004 pracoval jako advokátní koncipient v advokátní kanceláři PPS advokáti, ve které se po složení advokátních zkoušek v roce 2006 stal spolupracujícím advokátem a v roce 2008 společníkem. V advokátní praxi se zaměřoval jak na oblast soukromého práva, tak na některé oblasti veřejného práva, zejména práva veřejných zakázek a koncesí a otázek souvisejících s čerpáním dotací. Od roku 2009 byl členem kárné komise České advokátní komory. V roce 2013 byl jmenován soudcem a přidělen k Nejvyššímu správnímu soudu. V publikační praxi se věnuje ústavnímu právu, vztahu mezinárodního a vnitrostátního práva a správnímu soudnictví. Přednáší v oblastech zadávání veřejných zakázek, poskytování dotací a služebních poměrů.

 

 

Blok III

 

Tomáš Pfeffer

INDOC

  

Tomáš Pfeffer se věnuje problematice veřejných zakázek od začátku působnosti českého zákona o veřejných zakázkách. V roce 1995 založil poradenskou firmu, která organizovala veřejné tendry na straně zadavatelů. V roce 2002 stál u zrodu společnosti INDOC, která podporuje dodavatele, a to především v problematických zakázkách. Jeho parketou je argumentace, strategie a taktika při uplatňování opravných prostředků. Rovněž má talent na zvedání nepopulárních témat, píchání do vosích hnízd a setrvalý odpor vůči zaběhnutým nepořádkům. Proto není členem žádné profesní organizace ani rozkladové komise, nenechává se platit z veřejných peněz a dotací, nesnaží se zavděčit všem. Díky tomu si může dovolit názory nesvázané společenskými a konvenčními zájmy.

  

 

 

 

Martin Fridrich

Thein Systems a.s.

 

Ing. Martin Fridrich absolvoval Vysoké učení technické v Brně, Fakultu elektrotechniky a informatiky a následně Fakultu Podnikatelskou. V rámci svých pracovních zkušeností se pohybuje na pomezí techniky a obchodu, kde se jeho nezbytnou znalostí stal i Zákon o zadávání veřejných zakázek.

 

 

 

  

 

 

 

Jan Mareček

COLAS CZ, a.s.

 

Mgr. Jan Mareček absolvoval Právnickou fakultu Masarykovy univerzity v Brně. Od roku 2014 pracuje jako právník pro společnost COLAS CZ, a.s., stavební společnost, do jejíhož portfolia patří zejm. výstavba silnic, kolejových staveb, rekonstrukce a výstavba mostů, realizace občanské vybavenosti nebo průmyslových staveb.

 

 

 

 

 

 

 

 

Blok IV

 

Jiří Fojtík

Ministerstvo financí

 

Ing. Jiří Fojtík má dlouholetou praxi ve vrcholovém řízení ve veřejné správě a v oblasti veřejných financí. Po absolvování vysokoškolského vzdělání v oboru ekonomika a řízení v oblasti surovin působil postupně na různých pozicích ve Finanční správě a věnoval se hlavně daňovému právu. V roce 2014 se stal ředitelem sekce metodiky a výkonu daní na Generálním finančním ředitelství. Začátkem roku 2021 odešel na ministerstvo financí na pozici náměstka ministra financí a později se stal vrchním ředitelem sekce Finančního řízení a auditu. Z pozice lídra komunikuje, usměrňuje a zastřešuje činnost čtyř podřízených útvarů – odboru Kontroly, Centrální harmonizační jednotku, Auditní orgán a Výkaznictví státu. Aktivně se podílí na zlepšování oblasti finanční kontroly, jejíž nedílnou součástí je i zakázkové právo.

  

 

 

Eva Marečková

Centrum pro regionální rozvoj České republiky

 

Eva Marečková pracuje jako vedoucí oddělení administrace veřejných zakázek v Centru pro regionální rozvoj České republiky, které je zprostředkujícím subjektem pro IROP. Veřejným zakázkám se na různých pozicích věnuje více jak 15 let. Na předchozí pozici vedoucí analytického týmu veřejných zakázek a koncesí se věnovala poradenské a konzultační činnosti týkající se práva veřejných zakázek a rovněž přednáškové činnosti. Eva Marečková působila od konce roku 2007 do konce roku 2013 na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže nejprve jako referentka, poté jako ředitelka odboru kontroly veřejných zakázek. Svoji profesní kariéru započala jako vedoucí ekonomického oddělení v příspěvkové organizaci. Díky své předchozí praxi má bohaté zkušenosti s kontrolou všech typů zadávacích řízení, se specifiky tzv. dotačních zakázek, aplikací zákona o veřejných zakázkách a správním řízením. Má mj. zkušenosti s veřejnými zakázkami z oblasti stavebnictví či zdravotnictví, se zpracováváním odborných stanovisek týkajících se dílčích otázek práva veřejných zakázek. Věnuje se přednáškové a publikační činnosti v oblasti veřejných zakázek.

  

Josef Šetek

Centrum pro regionální rozvoj České republiky

 

Ing. Josef Šetek je absolvent Lesnické a dřevařské fakulty Mendelovy univerzity v Brně. V současné době pracuje jako specialista na administraci veřejných zakázek v Centru pro regionální rozvoj České republiky (CRR), které je zprostředkujícím subjektem Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). Na CRR působil Josef Šetek původně v letech 2012 – 2015 jako projektový manažer v Integrovaném operačním programu (IOP). Před působením na CRR pracoval také v poradenské společnosti, kde se zabýval zpracováním studií proveditelnosti a investičních analýz, zejména v technologických a ICT oblastech. Má zkušenosti s kontrolou široké škály veřejných zakázek v oblasti ICT, kybernetické bezpečnosti, zdravotnictví, dopravních prostředků a vozidel IZS, či stavebnictví a památkové péče, se zpracováním odborných stanovisek a analýz k dílčím otázkám zadávání. Vzhledem k svému technickému vzdělání se specializuje mj. technicko-technologické aspekty předmětů plnění veřejných zakázek a jejich provázanost s právní problematikou. Na CRR rovněž koordinuje spolupráci právních a technických expertů v oblasti kontroly veřejných zakázek. Je hlavním autorem metodiky „Vendor lock-in – Únik a předcházení", vydané Asociací pro veřejné zakázky. Věnuje se též přednáškové činnosti v oblasti veřejných zakázek, jak na CRR, tak i externě ve společnosti QCM, s.r.o.

 

  

čtvrtek 16. května 2024

Blok V

 

Vítězslava Fričová

Evropská komise, DG GROW 

 

Vítězslava Fričová je právničkou působící v Evropské komisi na Ředitelství pro vnitřní trh, průmysl, podnikání a malé a střední podniky (DG GROW). Od února 2024 je na pozici politické asistentky ředitelství Single Market Enforcement (Vymáhání práva vnitřního trhu).
V letech 2019–2023 měla na stejném ředitelství na starost agendu vymáhání práva EU v oblasti veřejných zakázek a přezkum veřejných zakázek. V této oblasti je stále je odpovědná za organizaci pracovní skupiny Evropské komise sdružující národní přezkumné orgány (Network of first instance review bodies).
V letech 2014–2018 vedla Metodické oddělení na Sekci veřejných zakázek Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a předtím pracovala v Oddělení EU Kanceláře Senátu Parlamentu ČR v oblasti předběžné kontroly legislativního procesu EU.
Vítězslava Fričová vystudovala Právnickou fakultu a Ekonomicko-správní fakultu (program francouzsko-české veřejné správy) Masarykovy univerzity v Brně a postgraduálně College of Europe se specializací na evropské právo v belgických Bruggách.

 

Iveta Pospíšilíková

ředitelka Odboru druhostupňového rozhodování Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže

 

Mgr. Iveta Pospíšilíková vystudovala Právnickou fakultu v Olomouci a po skončení studií pracovala jako právník na Ústředním kontrolním a zkušebním ústavu zemědělském v Brně, poté na Magistrátu města Brna, kde se již věnovala veřejným zakázkám. Na Úřad nastoupila v roce 2012, začínala jako tajemník rozkladové komise veřejných zakázek a postupně byla jmenována vedoucí Oddělení druhostupňového rozhodování a následně ředitelkou Odboru druhostupňového rozhodování. Je předsedkyní rozkladových komisí pro veřejné zakázky. Přednáší na konferencích jak v České republice, tak v zahraničí, účastní se jednání Review bodies u Evropské komise a dalších expertních skupin. Působí jako lektorka pro společnost Aliaves.

 

 

 

 

Blok VI

 

Marcela Káňová

Rowan Legal

 

JUDr. Marcela Káňová, Ph.D. Advokátka a partnerka Rowan Legal patřící mezi přední experty v oblasti veřejných zakázek a hospodářské soutěže. Její hlavní  doménou je zastupování jednak v rámci správních řízení před ÚOHS, správními soudy či Evropskou komisí, jednak v rámci námitek v zadávacích řízeních. Specializuje se rovněž na IT právo, kde těží i z praktických zkušeností z IT sektoru, která získala v rámci působení na partnerské pozici v IBM. Před příchodem do advokacie v roce 2015 vedla na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Odbor monitoringu veřejných zakázek a bid riggingu, který se vedle výkonu dohledu nad postupem zadavatelů, v rámci šetření podnětů a vedení správních řízení, podílel na odhalování případů nedovolených kartelových dohod mezi dodavateli ucházejícími se o veřejné zakázky.

  

 

 

Jan Vašek

Nákupní klub

  

PhDr. Bc. Jan Vašek, PhD, MSc. et MSc., PGDip přednáší na Ústavu ekonomiky a managementu při VŠCHT v Praze a je místopředsedou Nákupního klubu, z. s. Od roku 1996 působí ve firemním nákupu v automobilovém a spotřebním průmyslu. V oblasti veřejného nákupu se zabývá především rozvojem znalostí a dovedností nákupčích, ekonomikou smluv, nákupní strategií a inovacemi, řízením nákupu energií a category managementem. Je autorem více než 50 odborných článků a knihy Řízení konfliktu v organizaci: Anatomie obchodního sporu.

 

   

 

 

Marcela Turčanová

APUEN Akadémia

 

Mgr. Marcela Turčanová, LL.M. je CEO a spoluzakladateľkou konzultačnej spoločnosti APUEN AKADÉMIA s.r.o. a viceprezidentkou OZ APUeN SK založeného na podporu elektronizácie nákupov. Vo svojej profesijnej praxi sa venuje najmä poradenskej a konzultačnej činnosti pre dodávateľov a verejných obstarávateľov/obstarávateľov. Okrem toho sa spolupodieľa na tvorbe legislatívy a aplikačnej praxe vo verejnom obstarávaní. Taktiež spolupracuje s neziskovými organizáciami ako je Transparency International Slovensko, Nadácia Zastavme korupciu alebo slovensko.digital. Má vášeň pre verejné obstarávanie, preto v tejto oblasti s nadšením lektoruje, prednáša na medzinárodných konferenciách a streamuje na youtube kanáli. Je členkou Procurement Board-u, kolektívu inšpiratívnych nákupcov a obstarávačov. Je hrdou držiteľkou ocenenia FSA Master.

 

  

Blok VII

 

David Mareš

MT Legal, Asociace pro veřejné zakázky

 

Mgr. David Mareš, Ph.D. se již 20 let zaměřuje převážně na oblast zadávání veřejných zakázek a veřejného investování. Je advokátem MT Legal s.r.o., advokátní kancelář, která je několikanásobným vítězem prestižní soutěže Právnická firma roku v oblasti veřejných zakázek a řadu let se řadí mezi špičku advokátních kanceláří v daném oboru. Pravidelně se zapojuje do řešení významných projektů veřejných zadavatelů, působí i při zadávání sektorových veřejných zakázek. Poskytuje právní poradenství v rámci implementace IT projektů, ale i při řešení problematiky kybernetické bezpečnosti.

David Mareš je spoluautorem Velkého komentáře k zákonu č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (duben 2017, C. H. Beck, 2. vydání 2022).

Působí jako místopředseda pracovní skupiny „Veřejné zakázky v ICT“ v rámci Asociace pro veřejné zakázky. 

  

Michal Kobza

ředitel Odboru veřejných zakázek I Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže

 

Mgr. Michal Kobza je absolventem magisterského studia na Právnické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Po skončení studia pracoval jako právník na Úřadě městské části Brno-Řečkovice a Mokrá Hora. V roce 1999 nastoupil na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, přičemž v různých vedoucích funkcích organizačních útvarů zabývajících se dozorem nad zadáváním veřejných zakázek a uzavíráním smluv ve veřejných službách v přepravě cestujících působí nepřetržitě od roku 2011. V současnosti zastává funkci ředitele Odboru veřejných zakázek I. Kromě agendy výkonu dozoru se Michal Kobza dlouhodobě podílí na legislativních pracích souvisejících s problematikou veřejného zadávání a metodické činnosti Úřadu. Rovněž se aktivně se účastnil odborných konferencí a seminářů v Česku i zahraničí.

 

 

 

Petr Vévoda

ředitel Odboru veřejných zakázek III Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže

 

Ing. Petr Vévoda absolvoval Ekonomicko-správní fakultu Masarykovy univerzity v Brně v roce 2005. Po zahraniční pracovní zkušenosti nastoupil v roce 2007 na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, Sekci veřejných zakázek. V roce 2014 byl jmenován na místo ředitele Odboru veřejných zakázek a tuto pozici zastává doposud. V rámci výkonu dozorové činnosti Úřadu se podílel na řadě z hlediska aplikační praxe významných rozhodnutí vydaných v oblasti veřejných zakázek, byl členem několika pracovních skupin a mimo jiné taktéž dohlížel na zajištění agendy související s výkonem kontrolní činnosti Sekce veřejných zakázek. Své praktické profesní zkušenosti měl taktéž možnost rozšířit o poznatky získané absolvováním zahraničních studijních programů/pracovních cest (Academy of European Law, European Institute of Public Administration, Stálé zastoupení České republiky při Evropské unii), kdy takto osvojené znalosti zúročil při různých jednáních vedených na evropské úrovni.

  

 

cs | en